Beste hotellprogram i Norge?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Bizflyer, 16. nov 2013.

  1. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Thon / GHA eller Nordic Choice.

    Thon:
    Meir konsistent på design av hotell, du veit kva du får. Og som regel betre frukost.
    Grei poeng opptjening og relativ god tilgjengelighet på bonusrom/uttak.
    Sjølv om det ikkje har vore tilgjengelig bonusrom på nettsida, så har eg ved alle forsøk alltid fått bonusrom ved og sende mail direkte til hotellet.
    Oppgraderingar som regel, vertfall viss ein spør fint.
    GHA fordelar og Local Experiences er meget bra spesielt i Asia/Oceania.


    Choice:
    Mykje kampanjer og har eget kredittkort som boostar opptjening + frå trumf.
    Greie hotell, men føler litt større variasjon enn hos Thon på kvalitet/frukost etc.
    Meir hotell også i Norden enn Thon.

    Når det er sagt, så har Thon hatt mykje betre normal service no under pandemien.
    Rommen blir reingjort nesten som normalt etc.
    Treng ikkje vask av rom kvar dag, men når ein bur lenge er det jau greit og få.
     
    Insomnia4u, tobeornot999 and furlong like this.
  2. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Helt klart Choice av de to for min del.

    Enig i at Thon har gjort mye bra under pandemien. Og Choice har så mye hoteller at de i pandemien har stengt helt ned mange av de beste i en by for å heller holde "lett-drevne" hoteller åpne.

    Men jeg vil si motsatt av deg når det gjelder konsistent service. Choice gir meg alltid oppgraderinger (har gullkort), og hotellene er jevnt over av god standard.

    Finnes mer slitne unntak, som Atlantic i Sandefjord feks - men de tar det til gjengjeld igjen i å være super proffe og i praksis la meg velge rom selv. Suiten med peis, spiseavdeling og separat soverom på Atlantic er topp.

    Men om man ikke går for de hotellene som er brandet som billige og enkle (Comfort og Quality), så er Choice kjeden jevnt bra - og Clarion hotellene er stort sett sikre valg.

    Thon har noen bra hoteller, men er jo kjent for å være gjerrige på pengene til oppussing. Feks var Prinsen i Trondheim et skikkelig shit-hole opp til nylig, men det er pusset opp nå. Thon Trondheim er veldig enkelt og dårlig. I motsetning til Choice sier de heller ikke åpent hvilke hoteller som har enkel standard, så man må søke det opp selv.
     
  3. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har budd mykje på Rosenkrantz i Bergen, der har eg blitt veldig godt tatt i mot + Bergens beste frukost.
    Så det har nok dytta Thon litt opp for min del, + Thon Europa fantastiske ansatte som verkeleg har gjeve meg alle fordelar og gitt bonusrom når alt er fullbooka.
    Så er nok enkelt hotell i Thon kjeda som gjer at eg likar dei godt.
     
    tobeornot999 and Insomnia4u like this.
  4. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Thon Europa er fantastisk, og jeg anbefaler det for alle som skal bo i Oslo (er der masse selv). Maten/restauranten/baren er topp. Rommene er nye og ryddige - om enn litt kjedelige selv på tross av Thon-crazy fargevalg på vegger/stoler/gardiner.

    Men i BGO, står nok Havnelageret (Choice) langt over Rosenkrantz på min liste. Smak og behag selvsagt, og folk legger vekt på forskjellige ting. Begge steder er trygge valg for en god overnatting og frokost :)
     
    snus_mumrikken liker dette

Del denne siden