Beste kredittkort strategi 2019

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av skyblue, 31. des 2018.

  1. sness

    sness Medlem

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Hva er beste kortstrategi for drivstoff?

    Har lenge trodd at jeg har dobbeldippet hos lokale Shell-stasjon med blått Trumfkort + ShellMC, men når jeg ser på faktura fra IKANO for desember (payr gir ikke lenger poeng) ser det ut til at jeg kun har fått 40 øre per liter fra ShellMC :eek:
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Har gratis ja. Kom ila 1 god uke.
     
  3. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Blått Trumfkort + DNB Mastercard som gir 3% rabatt?
     
  4. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Eller DNB Saga som gir 4%.
     
  5. labben

    labben Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hvor kan man lese om dette ?
     
  6. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
  7. Braxze

    Braxze Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    Min strategi:
    1. Amex elite for å oppnå CT
    2. Sas mc premium der Amex ikke kan brukes
    3. ....
    4. PROFIT
     
    Kenneth82 and labben like this.
  8. sness

    sness Medlem

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Så blått Trumf gir da 30 øre per liter og DNB MC gir 3-4% rabatt etterfulgt av 10-15 EBP/100 NOK (hvis EBP-opptjening er aktivert)?

    Er det noen bensinstasjoner som aksepterer blått Trumf + AMEX?
     
  9. Wendel

    Wendel Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    511
    Bonuspoeng:
    93
    Enkelte Esso stasjoner skal støtte dette :)
     
  10. CB1

    CB1 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    282
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Funket som fjell på Esso Karihaugen for ett par dager siden;)
     
    jgroneng and Wendel like this.
  11. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Virket som om det funket på min lokale Esso-express.
     
  12. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Drivstoffdealen med quadroppel dipping er over.
    Trumf+DnB PB 4%+DnB PB 25/100 + Payr gjennom Shell mc for betaling av mc regningen.
    Har ikke engang klart regne ut hvor mange eb dette tilslutt ga per liter :)
    Disse tidene kommer nok dessverre aldri igjen :-(
     
    sness liker dette
  13. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Min strategi er som følger:

    MC Premium - Betale omsetningen på Amex Elite 12.000 status
    Amex Elite - Bruke som utleggskort på jobben og booking for venner. 20.000 status
    Amex Premium - Bruke som utleggskort på jobben og booking for venner.
    DNB SAGA - Mitt private forbrukskort for til hverdagsforbruk. 20.000 Status

    Så booker jeg alle hotellovernattinger på viatrumf, handler jeg frukt og grønt på Kiwi, og handler vi inn maten til kjøleskapet på jobben fra Jokeren på mandager. Summen av dette blir ca 500.000 EBB og 52.000 Statuspoeng i året. Jeg får også 3 CT'er, så jeg reiser kun på poeng neste år, også lar jeg kortene sikre meg status :cool:
     
    Last edited: 02. jan 2019
  14. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,308
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Om dette er et forbruk du er komfortabel med, er det helt ok, men her er jeg helt enig med en kar fra en annen tråd ang å la være å se seg blind på poengene. Vil anbefale deg å la være å handle hos Joker på mandagene.....Jevnt over vil jeg ikke kalle det en underdrivelse å si at prisene til joker er 10% høyere enn f eks kiwi (gjerne mer også) De gode tilbudene og prisene deres, som ikke gjelder på mandager uansett, går du jo glipp av. Si at du da ukeshandler for 3k (ganske mye imo menmnen). Du får da 150 trumf med 5% (regner med du da bruker amex, så legger ikke på 1% ekstra for Shell MC/trumfvisa).

    Da du betaler 10% ekstra, er det en merutgift på 300 kr (ville altså kostet 2700kr hos kiwi - og der får du jo 15% på noe, men regner dog med du kjøper frukt og grønt der). 300 kr i mnd = 3600 kr i året. Smeller du det på Kiwi resten av året og beløpet du sparer på en Joker-helg med 50% trumf i stedet så tjener du 1800 trumf kr. Altså akkurat det samme som du tjener på Joker ila et helt år (150 x 12). Men så har man jo trippeltrumf på flere av tidspunktene, som gjør at regnestykket bikker over i favør kiwi (og lommeboken).

    Tror jeg holder min strategi mer incognito fremover, men blir litt forbauset over bla innlegget litt over som hevder noe som jo faktisk fortsatt lever greit (quad-dipping med bensin). For den gemene hop er den bare litt dårligere enn før, og for enkelte kan den fortsatt være like god, poengmessig. Men nå er jo jeg en av dem som absolutt mener at MC-opptjening på DNB er helt bortkastet (hvertfall pre-statuspoeng, men det er en annen diskusjon).

    Hadde i grunn tenkt å si opp mitt Flying blue MC etter velkomstpoengene, men lurer egentlig på om jeg skal beholde det og bruke det en del på payr fremover. Får se hvordan det er med skatter og avgifter på poengbilletter først hos FB .
     
  15. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    1 Amex Elite, vurdere til kona Premium når 2 CT oppnådd--> 1.pri når drar kortet i alle butikker. Handle blandet forhold Kiwi og Joker for å maksimerer trumf+EB+

    2/3 SAS MC der Elite ikke fungerer.(DNB SAGA nedprioritert(en annen tråd på forumet)

    2/3 Shell MC for å maksimerer NCC(individuelt) (fyller annenhver gang Shell/Esso= Amex)

    NCC bor bare på NCC hotell i Norge, trenger Life Platinum

    Payr/Vipps: visa trumf+Revolut+Ncc+Flying Blue+sas+Paygoo
    Revolut: visa trumf+Ncc+Flying Blue+SAS MC+sas TW

    (curve annen tråd)

    Er dessverre blind for bonus poeng:oops::oops::oops:
     
    SteemingHazard liker dette
  16. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Tror jeg holder min strategi mer incognito fremover, men blir litt forbauset over bla innlegget litt over som hevder noe som jo faktisk fortsatt lever greit (quad-dipping med bensin). For den gemene hop er den bare litt dårligere enn før, og for enkelte kan den fortsatt være like god, poengmessig. Men nå er jo jeg en av dem som absolutt mener at MC-opptjening på DNB er helt bortkastet (hvertfall pre-statuspoeng, men det er en annen diskusjon).

    Jeg har ikke privat bil og kun brukt dette trikset 4-5 ganger i året ved leiebil gjennom avis aker brygge,hvor det passer godt fylle opp tanken på veien inn ved shell bakkelaget.
    Pb mc hadde faktisk 5% i juli og august og jeg tviler vi noensinne vil se en bedre prosentvis gevinst ved drivstoff,la oss si en tank på 1000kroner=1300eb poeng :)
    1% trumf=10kroner=150eb
    5% dnb mc rabatt=50kroner/750eb om man kunne vekslet det :)
    25/100 eb poeng=250eb
    Shell/Payr trikset ytterligere 15/100=150eb

    Bortkastet eb opptjening gjennom mc,der er jeg ikke enig.
    I mitt tilfelle rundet jeg 100K på mitt sas amex platinum før sommeren og la kortet dødt. Jeg endte med å betale 0 i årsavgift på dette kortet som er byttet inn i ny biz billett for neste sommerferie med famillien :)
    Så aktiverte jeg mc kortet for 25/100 de siste 6 mnd,fikk 12K velkomspoeng.
    Endte med betale 6mnd avgift på 99, til 594 kroner for totalt 72K eb poeng.
    Deaktiverte det når siste eb poeng kom inn 27desember og byttet kort strategi igjen til ny amex.

    Er enig med deg i at det er mange som strekker seg langt for eb poeng,jeg har en nabo,som kun smugleser hver tråd her inne med lupe,uten og bidra med noe som helst :)
    Når det er løkbonus på meny med 25% lager han løksuppe for menyen kommende dager. Det at han får kun 15% gjennom kiwi,selv om løken er 30% billigere på kiwi,skjønner ikke nissen ;-)
     
    rookietrader and jgroneng like this.
  17. labben

    labben Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Et spørsmål, er det noen praktisk forskjell om man bruker Vipps + SAS MC eller Payr + SAS MC ?
     
  18. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    *Amex premium der de tar det får opptjening til CT
    *Shell MC der de ikke tar Amex
    *Sas MC premium pluss pointearner kortet til samboer til payr, bedre å bruke sas mc til alt det andre der de ikke tar amex så kan sas mc brukes til å betale shell mc regning i payr - dobbelt opp med poeng
    *Trumf Visa hvis jeg har flere regninger igjen og jeg ikke kan bruke sas mc pga 4000kr PR 96 time regelen

    Bare et spørsmål. Jeg har registrert mitt Shell MC på spiff, fikk poeng på det et par mnd før jul, men nå er det jo slutt på all poeng på spiff/payr/vips med Shell MC. Hørte at mange ikke har fått registrert MasterCard på spiff den siste tiden. Er det fortsatt slik, eller vil det være mulig å registrere mitt sas MC premium på spiff? Evt, registrere mitt trumf visa kort der?
     
  19. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Spiff tillater kun registrering av standard debet bankkort...
     
  20. ME262

    ME262 Medlem

    Innlegg:
    194
    Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    93
    Ja. Du kan ikke betale regninger i Vipps med SAS MC eller andre kredittkort, kun med debetkort eller fra konto.
     

Del denne siden