Beste kredittkort strategi 2019

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av skyblue, 31. des 2018.

  1. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Siste punkt er en dårlig idé. De har et gebyr (husker ikke hvor mye) for 12 mnd inaktivitet. Da sier du det heller opp, eller vippser en krone. Om du har tenkt til å beholde amex så er det i grunn ikke noe poeng i å ha Trumfvisa.
     
  2. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,994
    Likes mottatt:
    10,936
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for info. Da blir det sagt opp. Ser ingen grunn til å beholde trumfvisa selv om jeg hadde sagt opp amex.
     
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Gebyr for inaktivitet? Mitt har ligget i skuffen aldri så lenge, aldri vært noe gebyr på det.
     
    drsyk liker dette
  4. labben

    labben Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Heisann. Lurer på om man får trukket de 20000 statuspoengene hvis man nedgraderer fra AMEX Elite til Premium , vet at opptjening mot CT går i null når man bytter, men hva med disse 20K poengene?
     
  5. kristiaan

    kristiaan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Du får nok beholde poengene
     
    labben liker dette
  6. ehawk

    ehawk Medlem

    Innlegg:
    73
    Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Får man ikke poeng på Payr med SAS MC lenger? Synes jeg hadde fått lite poeng nå sist og når jeg teller opp poeng mot forbruk så er tilsynelatende alle Payr transaksjonene ekskludert
     
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Jo, det er nok en annen grunn til at du savner poengene dine.
     
    kristiaan and jgroneng like this.
  8. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har alltid fått poeng for payr med mitt SAS mc premium, dog ingen store fakturaer om det har noe å si.
     
  9. 91559226

    91559226 Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    For egen del brukes SAS EB MC Premium og Amex Premium til opptjening av EB-poeng. Nå ser jeg med skrekk og gru at maks årlig kortforbruk(som inkluderer poengopptjening) med SAS-kortet er 200.000kr og jeg nærmer meg altfor raskt. Amex er ingen grense, men kortet er jo mindre fleksibelt angående brukersteder, og så snart CT er i boks er det heller ingen særlige incentiver til å benytte dette.

    Er det noen som har gode råd/ideer på hvordan det kan opptjenes mest mulig EB-poeng når maks årlig kortgrense er nådd? Kan denne grensen evt bli hevet på noe vis?
     
  10. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    SEB Mastercard Premium er ubegrenset, det er bare standard kortet som stopper ved 200K
     
    91559226 liker dette
  11. 91559226

    91559226 Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Jasså, det er jo helt strålende, nå steg humøret flere knepp. Var på nippet å kontakte drsyk, fryktet at CT billetten må brukes på t/r Oslo-Arlanda pga mangel på EB-poeng.
     
    Storbaba, jonss, drsyk and 1 other person like this.
  12. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Doktoren bistår gjerne i kort gimmick, men om CT brukes på T/R OSL-ARN-OSL hadde nok flere enn meg reagert på dette og du hadde fått høre i laaaaang tid fremover:)
     
    91559226 liker dette
  13. 91559226

    91559226 Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Heldigvis løser det seg og bonusjakten fortsetter med full styrke. Blir ikke tur før høst/vinter 2020, så har godt håp om at mine nåværende 70k poeng skal kunne bli til drøyt 200k. Åpner opp mer enn Arlanda da :D
     
    ArthurDent liker dette
  14. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    1,299
    Bonuspoeng:
    93
    Kraftig avsporing, men la gå.

    Hvis jeg reserverer 20 stk Tesla med Amex og oppnår både CT og nok EB ila en måned. Booker CT og foretar reisen asap. Ved hjemkomst avbestilles alle Teslaene?

    Vil jeg da være Eurobonus Konkurs med SAS bankende på døren for å kreve tilbake EB’ene sine?

    o_O
     
    Travv and ArthurDent like this.
  15. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    I tilfelle vil det vel være Amex og ikke SAS som kommer og banker på døra di.
     
    ArthurDent, drsyk and Xflipper like this.
  16. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Lykke til med bonus jakta i år, du får hive deg inn på Trumfen så vokser EB binga di rimelig kjapt.
     
    ArthurDent liker dette
  17. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke glem Musk stikker også gladelig innom og spør hva skjedde med bestillingene?

    Kanskje politiet også for Companion ticket + eb svindel?
     
    Kaffen and ArthurDent like this.
  18. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    1,299
    Bonuspoeng:
    93
    For all del. Ingen planer om noen slikt, men tanken er nå i seg selv fasinerende.

    :)
     
    ArthurDent liker dette
  19. mariusea

    mariusea Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    33
    Dette skjedde faktisk med meg på NCC MasterCard som gir poeng i Choice. Hadde forhåndsbetalt for en ferie i fremtiden og fikk da mye poeng som jeg brukte på en natt på The Thief i Oslo. Etter hvert fant jeg ut at den andre ferien ikke ble noe av ble den refundert og jeg endte opp med minuspoeng på Choice kontoen! Har ikke fått noen sure telefoner enda;)
     
    ArthurDent liker dette
  20. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Reserverte 2 stykk Modell Y i dobbelbonushelgen i mars med MC.. ingen har ennå banket på døren;)
     
    jgroneng liker dette

Del denne siden