Beste kredittkort strategi 2019

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av skyblue, 31. des 2018.

  1. Travelbear

    Travelbear Aktivt Medlem

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Sorry mac, sas mc har annonsert at de vil avslutte muligheten til å opptjene ebp i payr fra august.
     
  2. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
  3. joaquinn87

    joaquinn87 Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Er det mulig, da var det ganske bortkastet å bestille SAS MC, og er det egentlig noe vits å bruke PAYR nå? Eller er det verdt å bruke kun fordi det er litt enklere å betale regninger?
     
  4. Wendel

    Wendel Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    511
    Bonuspoeng:
    93
    Det stod på forrige faktura og er nå også oppdatert i vilkårene. Ingen oppytjening via Vipps/Payr fra 1.august.
     
  5. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Nope, ingen verdi, efaktura og avtalegiro i nettbanken er en fryd, nei det finnes andre kort som forsatt fungerer på Payr :)
     
  6. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,798
    Likes mottatt:
    2,029
    Bonuspoeng:
    113
    Da må du vurdere om de andre fordelene er nok for deg, som muligheten til å fly Plus i stedet for Go, få 12000 statuspoeng som teller mot neste nivå osv.
     
  7. Chris

    Chris Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Er det noen som vet om det fremdeles vil være EB opptjening på overføring til Revolut? Hvis det fremdeles er tilfelle vil det kanskje være mulig å overføre fra SAS MC til Revolut og betale regninger med Revolut kortet i PAYR?
     
    tobbens and Firepart like this.
  8. Firepart

    Firepart Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Fant du ut om man får omsetning hos DnB når man betaler regninger via Payr med Dnb kredittkort?
     
  9. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,441
    Likes mottatt:
    5,412
    Bonuspoeng:
    183
    Ingen opptjening på payr/dnb kort. Dette diskuterte blant forumistene tidligere i år.
     
  10. Firepart

    Firepart Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Som du ser av min profil har jeg ikke lang fartstid her inne.. Har du en link til noen av disse trådene jeg kan lese litt på?
     
  11. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,441
    Likes mottatt:
    5,412
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 10. juli 2019
  12. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    895
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Skandiabankkortet streiker så må bite i det sure eplet på Bali. Gir Seb eb mastercard eller saga mastercard poeng på kontantuttak. Tabbe å la Widerøe kortet ligge hjemme...
     
  13. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,282
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    Nei. Ingen poeng. Det mer korrekte spm er jo tar de gebyr, men det er kanskje bare meg... Skaff deg revolut eller curve, så slipper du problemet i fremtiden (og ja, da får du poeng med de kortene, selv på kontantuttak).
     
  14. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    895
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Fryktet det svaret. Både Skandiabanken og Widerøe er vel gratis. Widerøe tar riktignok 2%.
     
  15. sovehue

    sovehue Medlem

    Innlegg:
    184
    Likes mottatt:
    538
    Bonuspoeng:
    93
    Sbanken er ikke gratis. De tar et vekslingsgebyr på 2%. Bruk Curve eller Revolut for å unngå dette.
     
    Maggie liker dette
  16. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,215
    Likes mottatt:
    782
    Bonuspoeng:
    113
    Gratis ved kontantuttak med Curve + poeng?!
     
    Blaa liker dette
  17. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
  18. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,215
    Likes mottatt:
    782
    Bonuspoeng:
    113
  19. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,282
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, tja og nei. Mange banker (i utlandet) tar gjerne et gebyr. I usa ofte typ 3-5$ per uttak. Jeg ble belastet 103.50 da jeg tok ut 100$ med curve (linket til norwegian-kortet mitt). Vanligvis er dette idiotisk, men jeg hadde lagt igjen norwegian-kortet hjemme i Norge, og anså det likevel som en bedre mulighet enn å ta ut med et av de andre kredittkortene (som ofte innebærer gebyr fra kortutsteder på 40 kr + % av uttatt beløp). Fikk cashpoints på de 103.50$.

    Skal til Spania om 2 uker. Planen er da å ta ut innenfor maksgrensene til både Curve og Revolut. Får da indirekte og direkte bonuspoeng (revolut via innskudd gjort med kort som gir poeng, og curve direkte).
     
  20. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,206
    Likes mottatt:
    21,254
    Bonuspoeng:
    183
    Du hadde ikke sluppet unda med en bedre deal med Norwegian kortet direkte.
    I USA er beste tipset bruke minibankene som er i en banks egne lokaler. Blir ofte ekstra gebyrer ved sentere,restauranter osv..I noen stater har de i tillegg et slikt ekstra gebyr i tillegg. Muligens der du tok ut?
     

Del denne siden