Nei, når du ankommer med LH F (og bare LH F) kan du benytte både FCL og FCT. Ankommer du i F med et annet flyselskap må du finne deg en annen lounge
LH First Class Lounge (FCL) kan brukes som arrival/transfer lounge og du trenger ingen billett videre om du har ankommet FRA/MUC/ZRH i Lufthansa/Swiss First Class den dagen. lufthansa.com/no/en/First-Class-Lounges lufthansa.com/no/en/lounges klikk på "in detail +" for oversikt fasiliteter og logistikk
Jeg mener å ha lest en plass at man ikke kan bruke FCT om man ankommer i F og skal videre med en partner, fordi Lufthansa kun kan kjøre bil til egne fly. Men om det er feil, så er jo det supert.
Kan bekrefte dette for FCL Munchen også. Hadde LH F inn og SK C ut neste dag. Vi ankom med LH715 fra HND rundt 1800 tiden og var i FCL frem til de stengte/kastet oss ut i 2200 tiden Nå har jeg ikke prøvd LH F med avreise FRA (eller MUC), men tror vi fikk prøvd alle FCT/FCL perks utenom og bli hentet/kjørt ut i bil. Koste oss med boblebad sammen med badeender, À la carte dining osv. Man ankommer jo ofte FRA ved jetbridge, så det er jo egentlig kun å bli kjørt ut med bil man er garantert ekstra. Vi fikk også veldig god service med LH F på HND, ble eskortert i front av crew sikkerhetskontrollen og helt frem til ANA Suite Lounge. Kan trygt anbefale LH F, selv uten avreise fra Tyskland.
Frankfurt (FRA) åpner terrasse ute på T1 non-Schengen Pier B – Frisk luft og utsikt. https://www.frankfurt-airport.com/news/roof-terrace
Skal reise Oslo - Bologna via Frankfurt med Lufthansa med booking klasse I. Har 4t25m i Frankfurt. Leser at du anbefaler Maple Leaf-loungen, hvor ligger dette i forhold til Gate A52? Må jeg gå gjennom passkontroll og ny sikkerhetskontroll?
Den ligger vel på Z hvis jeg husker feil og sa blir det vel sikkerhetskontroll begge veier. Muligens også pass inn igjen fra non schengen.
https://www.frankfurt-airport.com/en/services/lounges Det er passkontroll på vei til non-Schengen B. Ta tunnelen for å slippe security. Følg skilting. Om du bruker appen for FRA så gir den presis navigasjon på flyplassen med Bluetooth.
Det er passkontroll på vei til non-Schengen B. Ta tunnelen for å slippe security. Følg skilting. Om du bruker appen for FRA så gir den presis navigasjon på flyplassen med Bluetooth.[/QUOTE] Forstår! Vil det bli mer stress å ta Maple-leaf loungen i stedet for Lufthansa Business lounge? Er det så stor forskjell på de loungene? Har ikke vært i Fr
Frankfurt er en stor og aktiv flyplass, du har over 4 timer ventetid. Dra på safari og se deg rundt om. People watching og spasertur er bedre enn å sitte på Business lounge. Det er ca. 1500 avganger/landinger daglig på FRA. Beginners' guide to connecting at FRA – FlyerTalk (4823 poster). https://en.wikipedia.org/wiki/Frankfurt_Airport
Hvilke lounge er best i Frankfurt? Er AC maple leaf bedre enn Senator? Har transfer fra TG F til LH Biz og har 4 timer i Frankfurt. Har *A-Gold.
Takk for tilbakemeldinger Kommer inn fra Jakarta, via Singapore og Bangkok med over 27 timer på reisefot, så kan fort se for meg at lounge-safari ikke er det mest aktuelle akkurat da
Jeg synes nå alltid det lureste i Frankfurt (og forsåvidt alle andre steder også ) er å ta den loungen som er nærmest avgangsgaten din. Da har du unnagjort alt av sikkerhets og passkontroller - dermed kan du slappe av og har god kontroll på når du må gå. Sitter du i en lounge med sikkerhets og passkontroll mellom deg og gate så har du risiko....og i Frankfurt kan det variere litt på hvor lang tid dette tar. Priority for Biz passasjerer i sikkerhetskontroll dog...
Satt å tenkte på dette tidligere idag. Har 2 timer transfer i Frankfurt, skal videre til PVG så er non schengen. Har sjekket litt og ser ut som PVG flights med lufthansa alltid går ifra Z gate. Senatour Lounge eller Maple Leaf da montro? Prøvde å se på terminal kartet men skjønte ikke helt om Maple Leaf ligger milevis unna.
Maple Leaf ligger ute på B-piren etter sikkerhetskontroll og passkontroll. Du må gjennom passkontroll på tur tilbake til Z-gates også. Hadde valgt Senator nære Z for å slippe å stresse.
Skal fly SQ frå FRA kl 11 etter overnatting ved flyplassen. Har eg forstått det riktig at frukost på senator og air Canada er innenfor rekkevidde på non- Schengen?