Beste lounge i Frankfurt ved ankomst OZ First og avgang SK Biz

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Gullars, 02. april 2018.

1. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,085
    Bonuspoeng:
    293
    Interessant. Kanskje det bare er FCT man ikke får bruke da..

2. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, når du ankommer med LH F (og bare LH F) kan du benytte både FCL og FCT. Ankommer du i F med et annet flyselskap må du finne deg en annen lounge

Upsaker liker dette
  3. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 21. mars 2021
    Upsaker liker dette
  4. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,736
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg mener å ha lest en plass at man ikke kan bruke FCT om man ankommer i F og skal videre med en partner, fordi Lufthansa kun kan kjøre bil til egne fly. Men om det er feil, så er jo det supert.

5. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,673
    Bonuspoeng:
    183
    Kan bekrefte dette for FCL Munchen også. Hadde LH F inn og SK C ut neste dag.

Vi ankom med LH715 fra HND rundt 1800 tiden og var i FCL frem til de stengte/kastet oss ut i 2200 tiden :p

Nå har jeg ikke prøvd LH F med avreise FRA (eller MUC), men tror vi fikk prøvd alle FCT/FCL perks utenom og bli hentet/kjørt ut i bil.

Koste oss med boblebad sammen med badeender, À la carte dining osv.

Man ankommer jo ofte FRA ved jetbridge, så det er jo egentlig kun å bli kjørt ut med bil man er garantert ekstra.

Vi fikk også veldig god service med LH F på HND, ble eskortert i front av crew sikkerhetskontrollen og helt frem til ANA Suite Lounge.

Kan trygt anbefale LH F, selv uten avreise fra Tyskland.

6. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 31. juli 2021
    Gullars, Are, animals and 4 others like this.
  7. Digel

Digel Nytt Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8

Skal reise Oslo - Bologna via Frankfurt med Lufthansa med booking klasse I. Har 4t25m i Frankfurt.
    Leser at du anbefaler Maple Leaf-loungen, hvor ligger dette i forhold til Gate A52? Må jeg gå gjennom passkontroll og ny sikkerhetskontroll?

8. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,085
    Bonuspoeng:
    293
    Den ligger vel på Z hvis jeg husker feil og sa blir det vel sikkerhetskontroll begge veier. Muligens også pass inn igjen fra non schengen.

9. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 31. juli 2021
    jgroneng liker dette
  10. Digel

Digel Nytt Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Det er passkontroll på vei til non-Schengen B. Ta tunnelen for å slippe security. Følg skilting.
    Om du bruker appen for FRA så gir den presis navigasjon på flyplassen med Bluetooth.[/QUOTE]

Forstår! Vil det bli mer stress å ta Maple-leaf loungen i stedet for Lufthansa Business lounge?
    Er det så stor forskjell på de loungene? Har ikke vært i Fr

11. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
  12. Modegard

Modegard Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,380
    Bonuspoeng:
    93
    Hvilke lounge er best i Frankfurt? Er AC maple leaf bedre enn Senator? Har transfer fra TG F til LH Biz og har 4 timer i Frankfurt. Har *A-Gold.

13. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    8,847
    Bonuspoeng:
    183
    Med 4t transfer, hvorfor ikke sjekke ut begge? Du har jo god tid til det. Ja, takk, begge deler.

watchaddicted liker dette
  14. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,034
    Bonuspoeng:
    113
    AC er bedre enn Senator etter min mening, men som @CrotchRocket nevner har du tid til begge deler:)

15. Modegard

Modegard Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,380
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for tilbakemeldinger:) Kommer inn fra Jakarta, via Singapore og Bangkok med over 27 timer på reisefot, så kan fort se for meg at lounge-safari ikke er det mest aktuelle akkurat da;)

CrotchRocket and watchaddicted like this.
  16. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,333
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg synes nå alltid det lureste i Frankfurt (og forsåvidt alle andre steder også :)) er å ta den loungen som er nærmest avgangsgaten din. Da har du unnagjort alt av sikkerhets og passkontroller - dermed kan du slappe av og har god kontroll på når du må gå.

Sitter du i en lounge med sikkerhets og passkontroll mellom deg og gate så har du risiko....og i Frankfurt kan det variere litt på hvor lang tid dette tar. Priority for Biz passasjerer i sikkerhetskontroll dog...

Are, paron, Chrisbgg and 1 other person like this.
  17. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,562
    Bonuspoeng:
    183
    Satt å tenkte på dette tidligere idag. Har 2 timer transfer i Frankfurt, skal videre til PVG så er non schengen. Har sjekket litt og ser ut som PVG flights med lufthansa alltid går ifra Z gate.
    Senatour Lounge eller Maple Leaf da montro? Prøvde å se på terminal kartet men skjønte ikke helt om Maple Leaf ligger milevis unna.

18. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,769
    Bonuspoeng:
    183
    Maple Leaf ligger ute på B-piren etter sikkerhetskontroll og passkontroll. Du må gjennom passkontroll på tur tilbake til Z-gates også. Hadde valgt Senator nære Z for å slippe å stresse.

paramberg liker dette
  19. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,562
    Bonuspoeng:
    183
    Tusen takk, da blir det nok Senator:)

MadsVaHa liker dette
  20. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Skal fly SQ frå FRA kl 11 etter overnatting ved flyplassen. Har eg forstått det riktig at frukost på senator og air Canada er innenfor rekkevidde på non- Schengen?

Del denne siden