Dersom jeg bestiller en bilett med Norgesbiletten fra BGO - BOO og har mellomlanding på TRD. Vil det da telles som en strekning eller to?
Jeg skjønner. Jeg trodde det teltes som en flight ettersom de var etterfølgende, men da blir det med en gang mye lettere. Jeg tok en rask titt, og på ni dager fikk jeg samlet opp 35 stopp. Dag 1: OSL - BGO - TFO (3) Dag 2: TFO - BOO - TRD - TRF (4) Dag 3: BGO - SVG - TRF - TRD - TRF (5) Dag 4: TRD - TFO - BOO - TRD (4) Dag 5: TRF - TRD - BOO (3) Dag 6: TRD - KSU - BGO - KRS - TRS (5) Dag 7: BGO - HOV - OSL - FRO - BGO - HAU (5) Dag 8: CBH - TRF (2) Dag 9: OSLO - BGO - MOL - BGO - FRO (4)
Hvorfor er du så redd for Nord Norge? http://www.wideroe.no/destinasjoner Der kan du virkelig få flydd inn stopp. Tråkler du deg nordover fra Bergen til Trondheim, Trondheim til Bodø, Bodø til Tromsø, Tromsø - Kirkenes og tilbake vil nok det gi mye mer uttelling enn å surre rundt sørpå.
Om det er noen som trenger ekstra poeng med Skyteam har Alitalia billige billetter i business fra Istanbul til Dubai til under 10.000,-. Fly Istanbul - Roma - Amsterdam - Dubai t/r og få ca 1700+1700+4600=8000 poeng pr vei. Kjøp i tillegg en billig billett til Kairo og ta en tur med Air France i business til Bergen for nye 10.000,- og du får nye 2500+1875+1875=6250 poeng pr vei. En effektiv flyuke med mange morsomme steder å stoppe/sove på og du har nærmere 30.000 poeng (nesten halvveis til platinum på 70.000 poeng). Har du sølv fra før får du også 50% på miles (over 8000), og har du akkurat fått gull er platinumkortet i boks.
Jeg er ikke redd for Nord-Norge, men om du ser her http://www.wideroe.no/anbudsruter så er de fleste av rutene i Nord anbudsruter dessverre
Men det er opp til flere ruter der oppe som nok går fint an å kombinere med Tromsø/Bodø - Sør Norge og gir uttelling. Melkeruten fra Hammerfest til Kirkenes er vel uansett verdt å få med seg. Har vurdert det selv for å sikre meg gull på en rask og relativt billig måte, og ikke minst oppleve mer eller mindre hele Norge.
Dette høres ut som en MR-som er ganske hard-core? Kanskje beste shot for en EBG i disse ulvetider? Har allikevel tro på en eller to raske US-turer med UA fra OSL som gir kvalifisering på poeng og ikke segments flown. Nettene i TOS/BOO kan fort koste NOK 1500 pr. natt for et kjipt enkeltrom inkl. frokost, og husk at på de korte WF flightene er vel ingenting gratis annet enn kaffe/te.....
Jeg gjorde en Norge Rundt MR light sommeren 2013, 15 legs ellernoe... Skal man klare 45 legs tror jeg man er avhengig av x antall netter på hotell, så om det er det rimeligste måten å få gullkort på vet jeg ikke. På en annen side, feriepengene må brukes og det er rimelig KONGE å se Norge fra luften, selvom jeg var ganske mett etter 15 legs
Helt enig med mange andre her inne - en segment run med Widerøe uten å ta turen nordover er virkelig å helle ut barnet med badevannet! Ferdig snakka!!! Dersom noen trenger litt inspirasjon/underholdning så lappet jeg sammen følgende routing for moro skyld (se også vedlagte bilder for detaljer om dager/avgangstider/hvilke strekninger som gir poeng etc). Har ikke nødvendigvis planer om å faktisk reise, med mindre galskapen virkelig tar overhånd. Og med det vet man jo aldri. Uansett: http://www.gcmap.com/mapui?P=cph-kr...o-ret-lkn-svj-boo-trd-boo-nvk-boo-trd-trf-cph Oversikten jeg satt opp gir 41 poenggivende segmenter (av 54 totalt) pluss en hel del essensiell sightseeing. Det kombinert med andre flights i løpet av året bør gi (de fleste her inne) *A gull, vil jeg tro. Dag 1 i mitt skjema var 18. juni (første dag billetten kan brukes), men siden det er en stund siden jeg satt det opp kan det jo være at tilgjengeligheten på billettene er forandret. Min høyst hypotetiske plan innebar telt! Det er jo i tråd med gjeldende håndbagasjeregler og studentbudsjett. Når det er sagt så er det ikke umulig at man blir lei og kryper til hotellkorset en gang i mellom... Lykke til med planleggingen, dere som måtte være i gang Dag 1 - 7, start i CPH: Dag 8 - 14:
Det er vel ikke lov å fly til utlandet på Norge-Rundt billetten? Ser du har lagt inn både Abderdeen og Gøteborg her. Er vel bare hvis reisen starter i utlandet at første turen til Norge er inkludert? Eller tar jeg feil her?
Nesten riktig. Jeg fløy KRS-TRF via CPH, men Bergen - Aberdeen slik det er lagt opp her går nok ikke.
Connection fra utlandet er tillatt som første og siste leg. Trenger ikke å være til samme flyplass, forøvrig. Jeg startet med CPH-TRF og sluttet med OSL-GOT.