Beste USB-lader til reisebruk?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Are, 20. okt 2016.

  1. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,215
    Likes mottatt:
    4,294
    Bonuspoeng:
    113
    Bra jeg ikke er alene om å ha rekkeviddeangst. Jeg er helt OCD på å lade et par telefoner, et par headsett, PC, nettbrett og andre livsviktige batterier på tur. Sier damen inne i QC 35 at batterinivå ligger under 70% får jeg angst.
    Og siden jeg klarte å reise fra tre 12W Apple-ladere med USA kontakt pent innplugget på skrivebordet i bungalowen er (http://www.napavalley.com/businesses/14371/vintage-inn) måtte jeg skaffe noe annet. Stakk innom en sjappe neste tur i Melbourne, og der hadde de en bra greie: http://www.comsol.com.au/Products-by-Category/USB-Wall-Car-Chargers/CODCS610 .
    Ser ca slik ut: ( og nå fant jeg ut at forumet plutselig ikke vil laste bilder :eek: )
    Imidlertid er den fortsatt for stor å drasse med i den lille PC-baggen, så den står nå fast hjemme på labben som erstatning for en rekke vegg-vorter av ymse størrelse, effekt og stygghet.
    Nå drar jeg med følgende oppsett i stedet:
    - En iDings 12W lader med lokal strømplugg og 2m USB ledning
    - En MS Surface lader med USB utgang og lokal strømplugg
    - En MS Surface Pro som også har USB ladeutgang, og i nøden kan brukes som powerbank
    Som oppkobling bruker jeg noen 20 cm blekksprut ledninger USB-til-mini/micro/iDings (kan fortsatt ikke laste bilder :mad: )
    Kompakt oppsett som funker som snus overalt i verden - til vanns, på land og i lufta med!
    Selv for oss med lade-OCD :oops:
     
  2. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    For de som ikke gidder å vente på pakker fra eBay fant jeg en greie på Clas Ohlson i dag - 5 porter, opptil 8A totalt og 2,1A per port.
    Koster mindre enn en Undset og har sånn "radiokontakt" på baksiden. Så veldig grei ut.
    http://www.clasohlson.com/no/USB-lader-Multi/38-7254#moreinfo

    PS: Kan vi få et underforum for reiseutstyr/teknologi? Type for diskusjoner om ting som dette, hvilken Rimowa-koffert som tåler mest, støydempende hodetelefoner osv... Det har blitt en del tråder om slikt etterhvert som ligger spredd litt her og der.
     
    Edvard, Nanping, miura and 2 others like this.
  3. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har bestilt den lekre med seks porter, og spenningen var til å ta og føle på da DHL kunne fortelle at de hadde levert en deilig pakke til meg.
    .....
    Skuffelsen var desto større da jeg kom hjem og oppdaget at kona hadde lånt min amazon-profil da hun bestilte nytt hepafilter til støvsugeren....

    :(

    /koffert.
     
  4. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jo det som er sjarmen med å bestille fra Ebay. Man vet jo aldri når pakkene kommer. Litt ekstra spenning i hverdagen :)
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Årets nedtur vil jeg tro...
     
    Shyneno and bor_i_en_koffert like this.
  6. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har nå benyttet Anker-laderen i et par-tre måneder og er MEGET fornøyd.

    Lader 2-3 iPader og et par mobiler hver natt. I tillegg er det noe klattelading mens vi spiser middag, og mobilen er på 100% før ettermiddagskaffen er inntatt.

    /koffert
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Er også meget fornøyd med min.
    Endte opp med å kjøpe 2xanker så har en i Oslo og en hjemme.
    Kjøpte med et sett kabler med tykke ledere så alt skal være under kontroll.
    Og en svært jævel av en powerbank :)

    Så nå er jeg rustet for nye reiser til langt vekk i lounger med dårlig tilgang på strøm :)
     
  8. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
  9. accidental_tourist

    accidental_tourist Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
  10. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
  11. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Du har nok helt rett i det. Glemte å sjekke effekten. Denne er IKKE noe for de med Mac, dessverre.
     
  12. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
  13. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Har hatt uoriginal lader, hva er galt med det?
     
  15. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Your call, det er trolig bare jeg som er forsiktig og liker originale deler. Det vil si jeg benytter kun ladere som er designet og godkjent for maskinen. Tror korrekt og stabil strømtilførsel medfører bedre driftssikkerhet, ytelse og mindre varmeutvikling. Det er en veldig liten investering å ha noen originale adaptere ekstra.
     
    Last edited: 12. aug 2017
  16. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    I utgangspunktet enig med dine preferanser, i dette tilfellet trengte jeg dog en som passet bedre i "kabel"panelet, så da ble det førende. Nyttig med et par USB A ladere også. Lader stort sett med originallader på kontoret.
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Ok, jeg trodde du hadde hatt noen negative opplevelser og hvis så ville jeg ditche min reservelader på direkten :).
     
    Edvard liker dette
  18. Sjark

    Sjark Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noe nytt på markedet her? Hurtiglading av iPhone 8/X?
     
  19. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har (alltid) med meg to/tre essensielle saker. To kompakte ladeenheter (minst en av dem bør levere 2A, en multi-ledning som går fra USB til USB C, USB mikro og Lightning (IPad/PHone), og en powerbank (Maks 10 Ah). Sistnevnte får plass i rumpetaske/ryggeskk/veske/ jakkelomme hvis jeg har en lang dagsekspedisjon. iPad/IPhone laderne har en snasen patent som lar deg skifte mellom Europeisk og amerikansk stikkontakt. Da KAN en droppe reisestrømadapteret hvis en trenger å spare vekt.
     
  20. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Edvard liker dette

Del denne siden