Blå-tirsdag?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av holmen, 09. sept 2025.

1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,293
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra kontoret.
    Masse jobb, og mer kommer hele tiden. Snart helg eller??

Håper ikke alle har det som Erna i dag, det er nok litt tungt. :p

Etter at jeg sendte epost til Radisson Rewards i går har plutselig opptjeningsperioden blitt resatt. Det kan være tilfeldig, men jeg velger å tro at noe hadde hengt seg opp. Og at det var jeg som fikset det. :rolleyes:

Tok en (eller to, måtte kjøre en rulett) telefon til SAS i går også, og fikk ordnet en tur til Alaska. Det er en av 8 stater jeg mangler, og den som bokstavelig talt er lengst borte. Sistemann jeg pratet med var meget løsningsorientert, og skjønte hva jeg prøvde på. Hun første sa bare at "det går ikke", og jeg tror ikke hun prøvde en gang, selv om hun sa hun gjorde det.

Så nå må jeg bare få fri. :D
    Og finne ut hva jeg skal gjøre i Anchorage, og hvor jeg skal bo. (Jeg skal ikke på ekspedisjon, men kanskje kjøre en tur?)

Ha en fin en!

EndreD, Calling, Wiolenze and 13 others like this.
  2. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    18,302
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen.

Labert oppmøte her i dag. Skyldes det at tirsdagen har et snev av blåmandag? Egentlig rødmandag, eller til og med mangefarget. Regnbue? Dette var en enkel oppsummering, men for oss vanlige lønns/trygde-mottagere går vel livet relativt uendret videre: Skaffe seg poeng, CT, og lete etter bonusbilletter.

Vi jobber fortsatt med Amex for å få tak i de siste bonuspoengene fra de vanskelige månedene. Og ikke minst kompensasjon for all strid og møye.

Ha en fin mandag.

Last edited: 09. sept 2025
    EndreD, Calling, Wiolenze and 10 others like this.
  3. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,718
    Bonuspoeng:
    183
    Prøver det samme da siden min fortsatt henger, håper overnattingene nå i september blir tellende i ny periode i hvert fall.

Ellers ganske grei tirsdag, som vanlig mer enn nok å gjøre på jobb. Kommunen er begynt å sette ut brøytestikker, mens graderstokken viser 18 grader o_O Blir nok mer normalt vær snart, da skal jeg planlegge detaljer til de neste turene :)

Fortsatt fin tirsdag!

Calling, Wiolenze, haifinn and 8 others like this.
  4. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,269
    Bonuspoeng:
    163
    God formiddag fra kontoret i nordvest hvor jeg ikke skjønner hvor timene før lunch har flydd.

Kan ellers melde om meget gode nyheter fra Vigra i dag da SAS nå skal kjøre helårsrute på direkteflyet til CPH fra mars neste år.

Calling, Wiolenze, Spielhaug and 11 others like this.
  5. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    10,475
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Asia. Her måtte en nesten vasse til bilen i morges, så elven er fortsatt på oppadgående.
    Blir litt vasing rundt i område her før kursen settes sørover mot Bangkok i morgen en gang.
    Ha en glitrende flott tirsdag :cool:

IMG_5962.jpeg IMG_5960.jpeg

Calling, Wiolenze, Spielhaug and 9 others like this.
  6. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,239
    Bonuspoeng:
    93
    God dag (klokken er over 12, er det ettermiddag da?)!

Her er det hjemmekontor. Prøver å få unna mest mulig oppgaver som jeg har prokastinert. Her skal det ryddes i innboksen og noteres der ting skal rapporteres. Helgen kommer snart og 3 netter i Cannes med fruen venter.

Sjekket leiebilprisene for langhelgen og høstferien, de har økt - så her blir det ingen endring. Har også rukket å ringe Amex for å etterspørre om de skal gi meg Elite bonusen, eller er jeg stuck med stakkarslig Premium. Siste kontakt før i dag var torsdag forrige uke - så her skulle de ringe meg opp igjen om 1-2 timer med et svar om veien videre.

Har også ringt SAS i en kaffepause. Etterspurt 17k i refunds. Tenkte at nå er jeg lei av epost. En hyggelig danske (som absolutt ville snakke engelsk) tok telefonen. Hun sa hun satt ved siden av saksbehandleren min på epost, skulle sjekke. Var så litt trallemusikk før hun var tilbake og sa det rett ut at ingen vet hva som skjer. De har hatt problemer i slutten av juli/starten av august. Hun aner ikke når penga kommer. Hintet litt om at jeg nå måtte ta det via Mastercard, men det prellet bare av henne. Hun var hyggelig da. Skulle ta kontakt med refundavd for å se om hun fikk noe ny info - så skulle jeg visst få en epost eller telefon når hun visste mere. The waiting games continue.

Rart så mye man rekker både jobbmessig og poengmessig når man setter opp en to-do-liste.

Jaja, back to work. Ha en fin dag folkens.

Calling, Wiolenze, Berlioz and 7 others like this.
  7. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,770
    Bonuspoeng:
    293
    Formiddagen fortsetter på takterrassen på den andre solkysten.. klokken er over 12 her også og mor sier ja til litt rosa bobler ..
    Erna er nok ferdig, men ingen snakker om at den egentlige grunnen til at hun tapte i Bergen/ Hordaland er det tafatte byrådet i Bergen som bl.a ikke får fingeren ut i bybanespørsmålet nordover.
    Byrådet ledes jo av en professor i Ledelse og Strategi .. stakkars studenter
    Godt det er helg IMG_0337.jpeg IMG_0336.jpeg

8. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,317
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra Victoria BC!
    Har allerede testet treningsrom og badebasseng, nå er det straks frokost!
    Begivenhetsrik gårsdag der jeg var på Boeingfabrikken i Everett. Innimellom alt selvskrytet, så var det en interessant opplevelse. Det står jammen meg mange B777X og venter, gitt!
    IMG_9475.jpeg
    Høye tårn i byer er noe spesielt. Space Needle også, og glassgulv over alt. Og sånn roterende gulv a la Egons i Tyholttårnet
    IMG_9484.jpeg
    Så var det jonfrutur med Kenmore Air. En DHC2 Beaver tok meg til Victoria. Svinaktig gøy!!
    IMG_9502.jpeg
    og siden man alltid skal lytte til erfarne turfolk (turvettregel nr 3), i dette tilfellet @Eddie47 , så ble det en øl i solnedgangen på The Flying Otter Grill
    IMG_9504.jpeg

Durek, OttoL, Upsaker and 14 others like this.
  9. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    43,767
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra LAX og *A sin First lounge. Tredjevalget for min del på LAX, Qantas og AF er foran.

Men ny meny i det minste:
    IMG_5889.jpeg IMG_5890.jpeg IMG_5891.jpeg IMG_5892.jpeg IMG_5893.jpeg

Drikkeutvalget er stort sett det samme:
    IMG_5886.jpeg IMG_5887.jpeg IMG_5888.jpeg

Calling, Eddie47, obay and 3 others like this.
  10. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,770
    Bonuspoeng:
    293
    Skal du være der i flere dager må du få med deg taxibåtene sin «ballett» på vågen.

Spielhaug liker dette

Del denne siden