Bonus challenge

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av geddi, 21. des 2015.

1. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Ta nå å vent nå du også. På svaret fra Hifiman.... (les de siste postene)

2. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har sendt inn og bedt om svar fra riktig avdeling (se forrige side). Har Hifiman også gjort det?

3. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, har ikke gjort det, avventer på svaret på forespørselen du har sendt.
    Trenger vel bare at en person som spør, kan vel være forskjellige svar man får
    ut ifra hvem du snakker du med, så her må man bare ta nesten bare ta en sjanse å dra
    for å se om man får ekstrapoeng eller ikke, dessverre...

Last edited: 27. des 2015
  4. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Får jeg et svar fra gullmailen, så forventer jeg at det er riktig. Skal krangle ganske heftig om gullmailen forteller meg at det er segmenter, det alltid har vært segmenter tidligere og jeg likevel ender opp med å ikke få poengene!

5. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    Med fare for å tilby et villedende svar er dette slik jeg ser det:
    Tilbudet, eller utfordringen som SAS kaller det, gjelder x antall tur/retur-reiser. En returreise er en tilbakereise motsatt vei av turreisen. M.a.o. blir 2x turer (eller segmenter, som Forumet kaller det) ikke det samme som 1x t/r-reise. F.eks blir OSL - CPH og CPH - CDG ikke tellende før du slenger på CDG - OSL, og da har du 1 stk t/r.
    Framleis forvirra? Sannsynligvis.☺

Last edited: 27. des 2015
  6. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Av alle som tar feil, så håper jeg du tar mest feil

Jan Fredrik liker dette
  7. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    @Berlioz tar feil om det er slik som på tidligere Bonus Challenge.

Spørsmålet her er ikke hva 1 t/r er, men hvordan SAS regner ut antall t/r i forbindelse med denne kampanjen.

Spesielt mtp. SAS sitt IT system (men også generelt) er dette to helt forskjellige spørsmål.

Anton80 liker dette
  8. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    SAS chat har tidligere også sagt, med en svært nedlatende tone, at det er åpenbart at Krs-osl-cph-osl-krs er en tur/retur.
    Alle tur/retur på en PRN tells som en tur/retur, enkeltreiser tells ikke.
    Dette var for 2 år siden, siste gang jeg fik challenge og utrolig nok fikk jeg full uttelling selv om jeg bare hadde 3-4 "riktige" tur/retur, og måtte ha 12 stk..

Tror en del av de folka svarer litt etter hva de synes og ikke hva som er riktig..

Anton80 and Jan Fredrik like this.
  9. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    Er helt enig i at dette er 2 stk t/r, slik det var for meg i vår. Men jeg er rimelig sikker på at dersom returen hadde gått direkte CPH - KRS ville det kun blitt godkjent som 1 t/r, og det ene ekstra segmentet ville ikke bli "spart" for å telle sammen med en annen enkeltreiser.

10. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,667
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk dette svar fra gold mailen da jeg spurte om hvordan man kunne se status på antall turer i løpet av challengen

"Det finns inget direkt sätt att se status på Bonus Challenge.

Det du kan göra är att logga in på din profil och räkna antalet resor med SAS där du fått poäng.

2 resor omräknas till en 1 T&R"

11. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Her kommer (sannsynligvis) det beste svaret vi noen gang kommer til å få.

Det SAS svarer på her er hvordan DE regner det ut. Ikke hva som teller, hvordan reglene er eller hva de synes. Men hvordan SAS regner det ut når alt kommer til alt.

Nettopp derfor er dette det beste svaret.

Veldig fornøyd med dette! Alle mine enkeltreiser teller som forventet :D

Edin liker dette
  12. epletyv

epletyv Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Ja, hun bekreftet det.

13. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det er korrekt. Men det er også fordi det er Widerøe som flyr CPH-KRS.
    Jeg holdt på å brenne meg på den der. Skulle ha 12 tur/retur. Hadde totalt 23 legs igjen før tiden gikk ut og var på vel til CPH for en siste innspurt CPH-OSL-KRS.
    Det var da et "arbeidsmøte" på CPH og fullt kaos. Av praktiske hensyn snakket jeg med SAS og ble litt under tvil booket om til direkte flight,

Når challenge var over fikk jeg ingen poeng, klaget på dette og fikk svar at det var fordi den 24. flighten var med widerøe og det tells ikke.
    Etter å ha poengtert ut at jeg ble ombooket fra 2xSK til 1xWF. FIkk aldri noe svar men plutselig tikket mine poeng inn.. :)

14. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,295
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut som det blir en MR til GDN utpå nyåret. 1600 kr TRD-OSL-CPH-GDN-retur er ikke så halvgærnt,selv om det innebærer ei natt på Hampton by Hilton på flyplassen. 10K poeng for ei natt er fair bruk av poeng, så slipper jeg unna 4 timer søvn, og kan stikke tilbake sein formiddag :)

Bernhard2 liker dette
  15. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Det var billig, hvilken dato ? finner kun priser på rundt 2 100 kr i perioden
    8. januar – 29. februar 2016, eller handlet du under now-or-never salget ?

Last edited: 28. des 2015
  16. Bernhard2

Bernhard2 Medlem

Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg bestilte også trd-osl-cph-gdn/r for 1650,- 25/1-26/1.. blir en natt på hotell, men fin mulighet til å ta seg en liten helaften :D

17. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,295
    Bonuspoeng:
    183
    Fredag til lørdag på flere datoer...... :)

18. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Da har svaret dere alle har ventet på kommet. Det svarer dog ikke på alle spørsmål, men er i hvert fall et stort skritt i riktig retning. SAS innrømmer også at det har vært intern usikkerhet på hva som egentlig gjelder.

Som dere ser sier han at OSL - CPH - CDG - ARN - OSL blir 2 t/r. Dette til tross for at denne reisen ikke kunne vært delt opp i to tur-retur. Med andre ord kan man få mer enn 1 t/r på enn booking uten at den nødvendigvis må være bestilt AAA - BBB - CCC - BBB - AAA. Dette er meget gode nyheter.

Det han ikke har bekreftet, og som jeg har bedt om svar på, er to ting:
    • Teller AAA - BBB - CCC som 1 t/r?
    • Teller to bookinger med et segment hver som 1 t/r? Og to bookinger med tre segmenter hver som 3 t/r?
    For å forenkle det har jeg rett og slett spurt om de teller opp segmenter, slik at to segmenter = 1 t/r. Og gitt et eksempel med to "AAA - BBB"-bookinger og én "AAA - BBB - CCC"-bookinger" hvor jeg spør om dette totalt regnes som 2 t/r.

Dette spurte jeg imidlertid om i forrige epost også, så det kan være at de ikke ønsker å gå ut med et så nøyaktig svar på hvordan de teller det. Mener å huske at de ikke ville svare på dette sist heller.

Dette svaret kombinert med svaret Schlandy fikk på forrige side mener jeg dog er tilstrekkelig bevis for at denne Challengen kommer til å fungere akkurat som de foregående.

Enig?

PS: Jeg skal selvfølgelig si ifra når jeg får svar på svaret mitt, det ser forøvrig slik ut:

Baldrick, TDH, geddi and 2 others like this.
  19. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Takk Jan Fredrik :)
    Da booket jeg en dagstur til HAM fra TRD :D
    TRD-OSL-CPH-HAM-CPH-OSL-TRD på 1 booking
    3 t/r og 30 000 poeng :D

20. Shyneno

Shyneno Okama