Det er normalt å finne billetter mellom flyplasser som deler kode, eller rettere sagt, har en samlekode.
Eksempel er NYC som deles mellom EWR, LGA og JFK eller TYO som deles mellom HND og NRT.
Systemet har noe som heter MCT - minimum connection time, som indikerer hvor lang tid du må ha mellom disse for å få det til å regnes som en sammenhengende billett.
Har ikke noe oppslag her og nå, men noen med aktivt expertflyer abonnement kan fiske opp dette enkelt.
Det kan f.eks. være 3 eller 4 timer som kreves og da vil det i de fleste tilfeller være tilstrekkelig med tid for å komme seg mellom disse. Om man ikke rekker det så skal i utgangspunktet flyselskapet dekke kostnaden med nytt fly på andre siden, men det er mulig man må sannsynliggjøre at man ikke har somlet på veien.
Har personlig kun gjort dette en gang så vidt jeg kan huske, i Tokyo, og siden jeg praktisk talt aldri sjekker inn bagasje var det null stress. Det sagt, jeg er nok også blandt de mer reisevandte og blir sjelden stresset så tar normalt slikt med knusende ro. Det løser seg jo som regel alltid uansett

Vis alt...