Hei, Fikk booket en tur til BKK ifra SVG (Via CPH & ARN). Fikk kun 'go' på straffeturen imellom svg > cph > arn. Synes det er litt merkelig, da jeg ser via sas.no at det er tilgjengelig med Plus - Agenten på CT tlf sa det var ikke tilgjengelig for dem. Er det mulig å endre dette?
Alltid mulig å endre. Bruk AwardFares til å sjekke på dagen du ønsker å reise. Er veldig ofte tilgjengelighet på de strekningene!
Da pleier jeg å ringe på nytt, i håpet om at en ny agent svarer Kan dog hende det er noe married segment-opplegg?
Dette er en veldig vanlig problemstilling, selv om man oftere kommer borti problemet på for eksempel OSL-LHR når man skal videre med Star Alliance. Hvorfor SAS har valgt å begrense dette er det få som vet og det er ikke sikkert agentrulleten hjelper her. Antar at du ikke har status og at det er loungetilgang, fast track og setereservering som er problemet? For resten av fordelene med Plus er jo ikke verdt stresset med å fikse det på disse flyvningene.
Eg har hatt same problemet, men du har vel gjerne same tilgong til lounge om du flyr langstrekket i bissniss? På desse korte strekkene er det uansett avgrensa nytte av Plus når du flyr på poeng.
Jeg tror ikke det? For SAS Business og SAS Plus gjelder vel: Men han har adgang når han kommer tilbake fra USA/Asia i Business og skal videre i Go: Jeg kan ellers si at jeg også har opplevd samme problemet ved ankomst i Norge med SN C og videre med SAS. Masse ledig i Plus på flere avganger og kun Go tilgjengelig. Men har man Gull+ så nøyer jeg meg gjerne med nødutgang i Go uten å krangle videre.
Aaaah. Ok. Har du sjekka om det er råd å byte SVG-CPH-ARN med SVG-FRA/OSL/BGO-ARN? No er vel uansett ikkje loungen på CPH noko å rope veldig høgt hurra for, men er uansett kjekt å ha. Kor lang layover har du her?
Fortsatt 1 mnd igjen til reise, så får holde et øye med mulighetene for bytte - Men hva er kostnad for endring på CT? Nesten 4 t i CPH og 2.5 i ARN.