Booking.com - Genius lojalitetsprogram

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av paramberg, 04. juli 2025.

1. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,055
    Bonuspoeng:
    183
    Som de fleste vet så har Booking.com sitt eget lojalitetsprogram som heter Genius.
    Blir man level 3 innen to år så får man det på livstid.
    For det trenger man 15 bookinger.

IMG_4227.png

Gjorde en booking for to år siden, og trodde jo da så klart det var netter:p
    Skulle børste støv av booking.com nå nylig da de leverte nærmest halv pris på ett hotell kontra Hotels.com og andre booking sider.

Tenkte det må da være mulig å bli level 3 før jeg booker?
    Gjorde 14 bookinger på ett hostel i Vietnam til 10 kr natta, og voila - etter noen dager så ble man level 3:)
    Hostellet jeg booket

Eneste jeg ser på som alarmerende med booking.com er at de delte hele kortinformasjonen til hostellet. Altså kortnr, CVC, utløpsdato! Så book med bruk av virtuelt kort som revolut eller noe. Vet ikke om det spesifikt gjelder slike hostels men det var ikke særlig trygt :mad: Først SAS Mastercard så måtte jeg endre til Revolut.

Deler screenshots av det:oops:

IMG_4259.jpeg IMG_4260.png IMG_4261.png

IMG_4258.png

Baldrick, eventyrer, EndreD and 2 others like this.
  2. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Haha! Konge! Men den betalingsprosessen så skikkelig dodgy ut! Du brukte Revolut Virtual Card til slutt, eller? Tror likevel jeg ville fulgt ekstra godt med på sebkortet som feilet i tiden fremover...

3. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,055
    Bonuspoeng:
    183
    Bestilt nytt sas mc kort! Jeg la inn kort detaljene i booking.com og trodde det var de som trakk kortet for hostellet, men Neida. De har bare sendt kort detaljene videre. Så han vietnamesern sitter med de nå:eek:
    Men ja, oppdaterte bestillingen med det virtuelle kortet fra Revolut og gikk inn å godkjente i appen når han sendte melding:p Merkelig opplegg!

tobeornot999, Rscott and obay like this.
  4. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ble veldig overrasket over at Booking.com har denne praksisen, så jeg måtte grave litt i det. Det viser seg at alle gjør dette, også Expedia, inkludert Hotels.com.

Hvis du velger "betal nå" vil Booking.com gjøre trekket, og utstede sitt eget virtuelle kort til hotellet som de trekker. Da blir dine kortopplysninger aldri delt.

MEN hvis du velger "betal på hotellet", eller hotellet kun tilbyr dette, vil alle dine kortdetaljer, inkludert CVC bli oversendt til hotellet. Siden Booking.com ikke foretar transaksjonen har de ikke noe ansvar.

Dette var nytt for meg. Det gjør at jeg kommer til å vurdere hotellene nøye fremover før jeg velger betalingsmåte.

Last edited: 05. juli 2025
    Teknolai, kiev, tobeornot999 and 5 others like this.
  5. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,296
    Bonuspoeng:
    93
    Gjorde du 15 enkeltbookinger, eller 15 netter?

Hvis enkeltbookinger, ble det 15 påfølgende netter, eller 15 bookinger for en og samme natt (for å raskere nå genius 3)?

Ser jeg har nivå 2, og mangler 13 bookinger før 25.7...

6. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,055
    Bonuspoeng:
    183
    Helt sinnsykt hvertfall. Ikke rart SEB sender ut nytt kort titt og ofte med info om at kortnummeret er kopiert:p

7. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,055
    Bonuspoeng:
    183
    Enkeltbookinger. Alle hadde samme dato. Valgte bare på booking 2,3 osv at den gjaldt for noen andre men at du booker den med din konto:)

DJasko liker dette
  8. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,296
    Bonuspoeng:
    93

Herlig, takk for tilbakemelding. Valgte du bare vilkårlige navn? Ga du beskjed til hotellet at dette var en booking bare for å oppnå status?
    Bøe mange spm her, men må noen ganger ha det inn med teskje...

Skal prøve å få til før jeg legger meg i natt en gang.

9. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,055
    Bonuspoeng:
    183
    Skrev bare inn fornavn på helt vilkårlige navn ja:)
    Nei, fikk bare mld om hvor mange rom jeg skulle ha, sa jeg da skulle ha 14 som var antall bookinger jeg hadde. Så kom betalingen hvor man må inn å godkjenne :)

DJasko liker dette
  10. biaop

biaop EBG

Likes mottatt:
    109
    Bonuspoeng:
    43
    Denne var lur :D:p

11. gedal

gedal Nytt Medlem

Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Ser de gir Genius opptjening på attraksjoner også, så en kan booke sånne selvguide turer. Hvis en søker etter en tur i Osaka så er det en som koster 0.96 EUR akkurat nå.

Da trenger man ikke gi noen kort detaljer til noe hostell eller sende meldinger frem og tilbake iallfall.

12. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Her har det gått litt fort i svingene for dem. Men pytt, pytt. Hvem gidder vel å krangle på at man får 13 rom for mye på bookingen?

upload_2025-7-5_6-40-34.png

obay and paramberg like this.
  13. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,150
    Bonuspoeng:
    113
    Har vært Genius 3 lenge nå, og må si at det har vært den minst livsendrende statusen jeg har hatt. Ikke opplevd noen av "fordelene" det skal gi. Når jeg får "rabatter", så får dama stort sett samme prisen uten rabatt på sin konto. Kommer noen 10%-kuponger i ny og ne, men aldri når det passer meg.

tobeornot999 liker dette
  14. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Samme som Hotels.com og Thon+ da. Flotte programmer uten innhold. Meen - man har jo i det minste et lodd i lotteriet da.

15. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,150
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skal innrømme at mange av prisforslagene jeg får kan avbestilles innen kort tid før oppholdet. Usikker på om dette er en mersalgstaktikk og at jeg ikke ser det billigere betal nå-alternativet. en faktisk fordel eller en hotelpolicy.

Jeg sjekker stort sett direkte med hotellet og "10-15% rabatt" er skjelden det.

16. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,296
    Bonuspoeng:
    93
    Det er nok noe de aktivt gjør... Jeg også betalte for 28, men booket 13...

Når godskriver booking genius 3 da? Etter endt opphold?

Rscott liker dette
  17. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,055
    Bonuspoeng:
    183
    Tar 3-4 dager etter utsjekk

DJasko liker dette
  18. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,319
    Bonuspoeng:
    293
    Samme gjelder taxi bestilt gjennom Booking.

Fikk et par netter godskrevet nå på taxier jeg ikke en gang brukte (ble forsinket med 24 timer + nye 4 timer på flyturen inn dit taxien var bestilt fra).

Billigere på andre måter hvis man ikke skal bruke "attraksjonen" men bare gå etter genius statusen. Men helt OK flyplass-transfer priser de gangene jeg har sjekket på "eksotiske steder" hvor det å praie riktig taxi ikke ellers er rett frem, og baller jo fort på seg i retning mot level 3.

19. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,826
    Bonuspoeng:
    183
    Kan vi ikke bli enige på forumet om at alle som tenker å gjøre dette bruker samme hostel (Dong Que).
    Så får vi i samme slengen en meget forvirret vietnameser som selger ut hostellet sitt, men slipper å arbeide.

MariusJS, Kalsnes, Teknolai and 8 others like this.
  20. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,319
    Bonuspoeng:
    293
    Har oppdaget det samme, og foretrekker egentlig hotels.com enn booking.com hvis jeg skal bruke en av dem.

MEN når jeg trenger en veldig fleksibel booking går jeg alltid for full flex på booking.com. Billigere å få fri avbestilling hos dem enn hos hotels.com generelt, er mitt klare inntrykk (uten at jeg har dyp-dykket).

Enten på kort sikt hvis jeg kanskje må endre planene eller lang sikts bookinger, for å se om det dukker opp bedre options/priser på samme eller annet hotell nærmere avgang.

Del denne siden