Brasil

Tråd i 'Reisemål' startet av Vaskehanske, 04. jan 2025 kl 13:40.

1. Vaskehanske

Vaskehanske Medlem

Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Hei!

Førstegangsreisende til Brasil her – 10 dager i april. Håper dere som har vært i Brasil kan drysse noen gode tips min vei da jeg skal planlegge turen for fire personer.

Lander i Rio de Janeiro og deretter har vi lyst på noen dager i Amazonas før vi skal tilbake til Rio. Stemmer det at Manaus er stedet å starte for å utforske regnskogen, eller er det andre "hemmeligheter" vi bør vite om? Hvor mange dager minimum bør vi bergene å bruke fra Rio-Amazonas-Rio for å få et godt nok inntrykk av regnskogen?

Vi tar i mot alle tips fra små til store, men for å sette i gang "de små grå" så setter jeg opp noen punkter:
    • Steder å bo: Hotell, villaer, leiligheter eller et sted hvor jeg kan slappe av i en hengekøye med jungellyder i bakgrunnen.
    • Mat: alt fra fancy restauranter, streetfood, frokoststeder og matmarkeder. Lokalt og internasjonalt.
    • Turoperatører: Noen som kan ta oss med på et eventyr uten å miste oss i Amazonas.
    • Transport: Hyggelige taxisjåfører eller andre som er til å stole på?
    • Aktiviteter: Viewpoints, strender, parker, nattklubber/puber/drinkbarer eller andre kule aktiviteter fra gatekunst, ekstremsport og besøke ulike øyer.
    • Generelle reisetips/råd om Brasil.
    Obrigado!

Wiolenze liker dette
  2. AB69

AB69 Medlem

Likes mottatt:
    302
    Bonuspoeng:
    63
    Fra Manaus må du ta turen hit! Fikk mitt første pirayabitt på besøk i denne perla! (Eneste også, ihvertfall foreløpig...)

https://jumalodge.com.br/en/

Litt treg side - jeg måtte vente et lite minutt for å komme inn - men det glemmer du fort når du er der :)

Wiolenze liker dette
  3. AB69

AB69 Medlem

Likes mottatt:
    302
    Bonuspoeng:
    63
    Du bør ta en dag i Manaus også - det er vel verdt å ta en tur innom operahuset. Selv om du ikke skal se noen forestilling...
    Mindre enn tre netter i jungelen er ikke å anbefale. De færreste av oss får ta den turen mer enn en gang, så fokuser på det denne gangen. Rios strandbarer er tross alt mye lettere tilgjengelige...
    Når det gjelder nattelive i Rio er all min kunnskap utdatert - men start med middag på en god churrascaria og hør med noen lokale. Det er et meget variert tjenestetilbud på noen av de klubbene - så det er fort gjort å havne i prisdiskusjoner om noe man ikke hadde tenkt å kjøpe...
    Personlig synes jeg Favelaturisme er en uting, men det er STERTK anbefalt med forhåndsbooking, ikke bare ta en taxi for å se på livet der inne...
    Lyst å se en fotballkamp? Det er jo en opplevelse, selv om det ikke er sambastemning hver eneste gang. Vi hadde med guide på det - og var fornøyd med det valget. Hvis dere er fire staute karer er det kanskje ikke så viktig...

kiev liker dette

Del denne siden