British Airways GUIDE

Tråd i 'British Airways Executive Club' startet av Fnate, 27. okt 2013.

  1. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Har begynnt å planlegge litt BA reiser.. ser ikke helt verdien av EBD, så da kan det være bedre med BA Sølv og EBG.. men, hvilke valg har man for opptjening av Avios utenom Amex Gold MR, som overføres til BA?
    Synes overføringsraten var rimelig dårlig?
    10 Membership Rewards-poeng = 1 Avios-poeng.
    Altså 10 Avios per 100kr..
    Noen andre kort som er mulig å oppdrive?

    C
     
  2. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Ingen andre kort i Norge som jeg vet om, men hotell gjennom rocketmiles.com og mange hotellkjeder kan krediteres til BA EC.
     
  3. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Forutsetning for Amex knyttet til BA er at du må ha bostedsadresse i England. Har du det og i tillegg får godkjent BA AMEX Premium Plus Card kan du tjene opp CT på samme måte som vi kjenner det her i Norge. Opptjening er da halvannen avios per pund, som ikke er så gale.

    Ellers er det faktisk litt ubrukelig når det gjelder kort og opptjening av avios. Alle kortene forutsetter uansett bostedsadresse i England.

    Hvis en ikke har bostedsadresse i England så er det bare en ting å gjøre, og det er å følge med når BA har bonus ved kjøp av Avios. Altså kjøp 10.000 avios og få 1000 med på kjøpet. Dukker opp i ny og ne.
     
  4. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Det har jeg ikke.. så da utgår desverre det... får holde meg til 10 Avios per 100lapp med Amex Gold enn så lenge..

    Noen som vet hva ca, LH upgrade fra Premium Eco til Biz ligger på hos BA? både Cash og Avios..
    Skal fly LHR-LAX, T/R, og det er ifølge Expertflyer.com mye ledig i Club World på de aktuelle datoer..

    C
     
  5. boatc

    boatc Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Avios-Upgrade fra WT+ til CW vil på denne distansen koste 30 000 (off-peak) eller 25 000 (peak), avhengig av reiseperioden. Når det gjelder priser på cash upgrades, vil disse variere. Du finner en del eksempler i BA-tråden "Airport Upgrade Promotions" på flyertalk.
     
    Chrisbgg liker dette
  6. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Tar du differansen mellom CW og WT+ som bonusbillett kommer du frem til prisen for upgrade.

    Et par forbehold om LAX. Det er veldig lite bonusbilletter tilgjengelig på den ruten, så det kan hende at du må sjekke daglig om hvorvidt det er ledig eller ikke*

    *=Noterte meg det i fjor da jeg daglig satt og lette etter ledige F-billetter til LAX uten hell :p
     
  7. Claus

    Claus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    360
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk mail fra BA om en endring av kabinene på flighter innen UK fra 1. april. Tidligere har de bare hatt en klasse, UK Domestic, men de vil nå endre til samme oppsett som på Europarutene, dvs Club Europe og Euro Traveller.

    Passer bra for oss, som til sommeren skal fly fra UK til Sør-Europa, med et innenriks-leg ned til LHR. Hittil har vi vært forespeilet UK Domestic til LHR, og CE til Frankrike, men nå er vi flyttet til CE på første leg også. Fikk aldri noe klart svar på om vi ville hatt tilgang til lounge i EDI tidligere, men nå er det ikke lenger noen tvil.

    Vi har to ferier, en i UK og en i Frankrike, og i stedet for å fly hjem mellom feriene, fant vi ut at vi kunne benytte noen av poengene vi opptjente til SFO i fjor i Club World (kjøpt på errorfare i 2015).
     
    Fredrik81 liker dette
  8. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Er det mulig å bruke Avios til å oppgradere til American Airlines Flagship? Kunne tenke meg tur til statene og prøved BA på vei bort og AA på returen.
     
  9. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp, gitt at turen bookes gjennom BA.
    [​IMG]

    Kjøper du t/r businness til JFK koster det deg 20k avios å oppgradere fra business til first en vei.

    Edit: jeg ser at du skriver AA Flagship. Antok at det er First, hvis ikke så får du ha min ignoranse unnskyldt.
     
    Last edited: 02. mars 2017
    Fredrik81 liker dette
  10. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Nice. Frister sykt å gi meg selv en slik tur i bursdagsgave. Tror Flagship er eller var betegnelsen dere på F. Har 95tusen avios så skal holde et stykke det. Tenkte meg CW og oppgradere den ca 40 000 til sammen.
     
  11. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor drar folk inn Avios utenom å fly, her inne? Noen som har noen tips, for hvor jeg kan dra inn litt avios?

    C
     
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,767
    Likes mottatt:
    21,969
    Bonuspoeng:
    293
    Med Amex Gold kan du overføre MR til British Airways og Finnair.
     
  13. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Eventuelt kjøpe avios når de har bonus på kjøpet. Kjøp 20.000 avios og få 5000 på kjøpet (eller noe i den duren). Dukker opp i ny og ne.

    Og i motsetning til SK kan man lage familiekonto uten problem på BA. Hjelper det og.
     
    Last edited: 02. mars 2017
  14. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilken rute?
     
  15. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Blir vel til USA hvor det er ledig og tid i luften vs penger betyr vel også litt. New York kan være et alternativ.
     
  16. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Har kun fått via Hilton og flyvninger. Hjalp når hele familien fløy CW i sommer.
     
  17. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    JFK er ofte god tilgjengelighet hos AA, men da må du få fatt i en billett der 77W flyr slik at du får skikkelig F :). For å sjekke tilgjengelighet så må du søke etter billetter på book and upgrade logget inn på BAEC, ettersom en ikke kan booke redemption hos AA med avios.
     
    Fredrik81 liker dette
  18. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Henrik, DanH, Chrisbgg and 3 others like this.
  19. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Nesten så jeg vurderer å hive meg på ovennevnte "tilbud" selv. Er det samme poengsatser for oppgradering hos BA som i tabellen for AA over? Og kan selv jeg, med laveste BA-status, oppgradere viss det ellers er ledige seter og jeg har nok poeng?
     
    Fredrik81 liker dette
  20. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ha ha ha... klokkereint. Og så får du ratt dame på kjøpet.

    En tur retur til London med dama i business koster +/-60k AVIOS, så dette er jo et bargain.

    Jeg vil anbefale akutten downtown om du har med dama. Jeg hadde med exen dit etter et mindre uhell på hotellet. Gikk som en drøm.
     
    Travellingalf liker dette

Del denne siden