British Airways GUIDE

Tråd i 'British Airways Executive Club' startet av Fnate, 27. okt 2013.

1. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,066
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skal på en langtur med BA i mai og lurer på om det er vits å prøve meg på en statusmatch. Reiser med en som har OW Sapphire så loungen er sikra. Siden vi ikke er på samme PNR får jeg ikke valgt seter, men er det noen som helst sjanse for en gratis oppgradering?

2. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,552
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har ikke hørt så mye om folk som har lyktes med statusmatch.

Det eneste jeg umiddelbart kan komme på er at om han du reiser sammen med også er med i et business-program alla OnBusiness som kan tjene opp på denne turen (da er det vel Ibaria, BA, Finnair eller AA) så legg inn det samme nummeret på din booking. Om han blir oppgradert så er det en god sjanse for at de skjønner dere er sammen og oppgraderer begge.

Har skjedd meg to ganger med "kollegaer" på samme OnBusiness nummer og helt uten status. Vi har til og med fått sete sammen.

3. kosvines

kosvines Senior Medlem

Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Men mener det er kun dyre Business (full flex) som kan oppgraderes med Avios

4. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,786
    Bonuspoeng:
    183
    Ja det hadde jeg jaggu glemt. Kun J, C, and D som er mulig å oppgradere, mens man havner i klasse I hvis man booker "billig-business"

5. AndersB

AndersB Reisende

Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    NB!! Merk restriksjoner på billettklassene! Bare fra B,Y,J,C og D. Dvs. ikke fra billigste business (I,R)

6. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Svarte. Hvis jeg f.eks vil fly med BA og AA i F, hva blir billigste måten om jeg har 95k poeng å bruke. Det står også at jeg kan bruke avios fra eco til F. Kan jeg da kjøpe eco med AA(60k)og CW med BA(20k)og bruke totalt 80k avios på oppgradering? Og hvilke destinasjoner er da mest aktuell?LHR til JFK/ORD er begge innen zone 5. Da er også IAD og BOS innenfor. Eventuelt hvor dyre er billettene i de klassene som lar seg oppgradere.

Last edited: 03. mars 2017
  7. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,786
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har alltid tenkt at det er mulig, uten å ha tenkt at det er spesifikke bookingklasser som er ekskludert. Her villeddet jeg deg ut på forhåpninger om en enkel upgrade :(

Så alternativet ditt er enkelt. Kjøp CW og oppgrader til BA F :D Eventuelt spar på poengene og let etter CX F. En vei LHR/CDG/FRA-HKG er 120k avios, så du er jo ikke langt unna. Av og til skader det ikke å være egoistisk :cool:

Fredrik81 liker dette
  8. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,066
    Bonuspoeng:
    293
    Det var en Air Berlin-statusmatch som jeg ikke vet om er gyldig lengre. Vi har begge et fåtall avios og ingen business-program. Så hvis oppgraderinger antageligvis er utelukket er det bare setereservasjon jeg får, så spørs det om det er verdt å bruke en eventuell statusmatch på dette.

9. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,843
    Bonuspoeng:
    113
    har akkurat fått matchet EBD til Topbonus Gold hos AB, så den veien går det i hvert fald

Upsaker liker dette
  10. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som vet om det har F til Moskva. Skal være billigere siden det er i Europa.

11. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,786
    Bonuspoeng:
    183
    Morgenavgangen som heter BA233 har ofte F (772, 77W og 789) men med visse unntak der de har 321.

Fredrik81 liker dette
  12. AndersB

AndersB Reisende

Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekk tidtabellen, der ser du flytyper og klasser. Moskva har vært en klassiker for billige awardbilletter/oppgraderinger til F.

Fredrik81 liker dette
  13. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Enest som er dumt er at de ikke har AA den veien :( Kunne tenkt meg å prøve begge på en tur.

14. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,786
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg må innrømme at etter å ha gått forbi AA sin F og satt meg i bizzen på deres 77W så ser jeg ikke oppstyret. CX har hatt en bedre F siden 2007 og det er faktisk litt flaut at AA ikke klarte å hoste opp noe bedre by the looks of it.

En får litt finere amenity-kit og litt tjukkere sokker, men that is også that. Book AA sin 77W, sett deg i minikabinen med 2 rader biz og nyt livet sier nå bare jeg.

Og ja, har ved en tidligere anledning vært veldig kritisk til AA sin biz. Tar det tilbake:D

15. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ser jo helt klart at man like så godt kan ta seg turen i CW hos BA/AA, som F hos AA. Du får bedre sokker pysj, og noe hudkrem. Sikkert litt bedre mat og service, men hard produktet ser jo ikke ut til å være First verdig. Har bare lyst til å prøve det for å ha en referanse, sier ikka at det er logisk. Vurdere å kjøpe 41 000 avios. Da ender jeg opp å bruke de avios jeg har pluss ca 11 000kr med avgiftene. Kunne tenke meg å teste BA sin F i 787-9. Blir vel til at jeg gjør dette seinere.

16. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,786
    Bonuspoeng:
    183
    Skal du kjøpe avios er det nå 30% bonus ved kjøp av avios, så da slipper du unna med å kjøpe 31k avios ;)

17. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk mail om det i går, derfor jeg vurderte det, men jeg fikk kun 20% ekstra så må kjøpe 35k og får 7k på kjøpet.

18. Bjoern In America

Bjoern In America Digger USA og Japan!

Likes mottatt:
    1,010
    Bonuspoeng:
    93
    kan du sende meg link til dette avios kjøpet, kan ikke se å finne det... @Fredrik81

19. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du må sikkert bare logge inn og velge kjøp avios. Fikk epost om at de hadde tilbud. Mulig de har forskjellig tilbud etter hvilken status man har.

20. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,552
    Bonuspoeng:
    183
    Næh... det pleier å være det samme åkke som. Men må nok logge seg inn og velge "kjøp avios", ja

Del denne siden