British Airways GUIDE

Tråd i 'British Airways Executive Club' startet av Fnate, 27. okt 2013.

  1. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Når oppgradere dere med avios, og gjøres dette kun per telefon etter at billettene er kjøpt?
     
  2. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg oppgraderte i går, som er mange måneder etter booking. Og da via telefon ja.
     
  3. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Er det mulig å oppgradere selv om man har kjøpt billetten via et ETA?
    Når jeg går inn på "Manage my booking" får jeg beskjed om å kontakte mitt reisebyrå.. Men lar det seg allikevel ordne via tlf? Noen erfaringer?
     
  4. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Ja kan være forskjellige taxes, avhengig av klasse og hvor du flyr fra (eks. er passasjeravgiften fra UK differensiert). Husk også at det må være ledige bonusseter i F for å oppgradere til F.
     
    Baldrick liker dette
  5. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for innspill. :)
    Noen har mulighet til å sjekke om det finnes 2 ledige F seter på BA192 DFW-LHR den 12 april?
    Etter mine beregninger skulle det i så fall koste 22500 Avios pr. pers. Høres det korrekt ut?
     
  6. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Ingenting ledig dessverre. Og ja, det vil koste 22.500 pr. stk siden det er off-peak.
     
    Baldrick liker dette
  7. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Men bare følg med. Det ser ut til å være en del seter tilgjengelig, så mulig de slipper noen nærmere avgang.
     
    Baldrick liker dette
  8. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    There is no such thing as Lifetime Bronze/Silver?
     
  9. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for hjelpen! :) Skal følge med. Kan vel enkelt gjøre det så fort jeg er registrert i BAEC. Har drøyd det, siden det er vel et år fra registreringsdato som blir din opptjeningsperiode..?
     
  10. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Reiser LH med BA i biz i sommer via London. Vurderer å endre dato på returen flighten fra London og hjem til SVG. Slik at jeg kan fly rett fra LHR til ALC og tilbake til LHR. Slik at BA flighten tas etter ved endt ferie i Spania. Er disse BA billettene i utgangspunktet like fleksibel som en pluss billett hos SAS.
     
  11. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, dessverre. Er nok bare Gold som har dette:

    Enjoy Gold membership for life
    To reward you for your loyalty, Gold membership for life is yours once you reach 35,000 Tier Points. We’ll just automatically renew your Gold membership every year from then onwards.
     
    Jørgen liker dette
  12. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Tror dette er avhengig av hvilken klasse du har bestilt. Om det er full flex business eller om det er billig business...
    Dette er det BA skriver om endring:
    Service fees for changes made to your booking on ba.com are as follows:
    Booking cancellation:
    For fully flexible tickets there is no charge.For semi-flexible tickets or restricted tickets, where only the tax is due for refund there will be a charge of NOK150 per person.
    Changes to the date/time:
    For fully flexible tickets there is no charge.For semi-flexible tickets there is no charg
    Administration charges for changes made to your booking by telephone are as follows:
    Booking cancellation:
    For fully flexible tickets there will be a charge of NOK250 per person.For semi-flexible tickets or restricted tickets, where only the tax is due for refund there will be a charge of NOK250 per person.
    Changes to the date/time:
    For fully flexible tickets where additional fare, taxes or carrier charges need to be collected, there will be a charge of NOK250 per person.For semi-flexible tickets there will be a charge of NOK250 per person.
     
    Fredrik81 liker dette
  13. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Får nesten bare ringe. Det er billig biz billetter så må nok ut med noen kroner. 250kr per pers var ikke så galt.
     
  14. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, du må vel uansett ringe for å få endret det så like greit å ringe og høre :)
    Har sett verre pris enn 250 per pers hos andre selskap så er enig i at det ikke er så ille...
     
  15. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Nei. Det ligger en del gebyrer på endring, med mindre du har flex-billetter. Er det "billig" biz så tror jeg kan bli ganske så dyrt.
     
    Fredrik81 liker dette
  16. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Gjør jeg en dummy booking så viser billigste biz et gebyr på 3000(!) NOK for endring av tid/dato.
     
    Fredrik81 liker dette
  17. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Oj, såpass :O
    Jeg har aldri måttet endre selv så kan ikke si noe om prisene, men det er jo en litt annen pris enn den jeg fikk fra på infoen på ba.com som jeg la ved ovenfor

    @Fredrik81 hvis du ringer inn så oppdater oss gjerne på hva som ble prisen...
     
  18. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Får sjekke når jeg kommer hjem til Norge. Det er kun billetten fra LHR til SVG jeg ønsker å endre så om det blir 3000kr per hode blir det kanskje billiger å kjøpe nye billetter. Eventuelt bare reise hjem og fly fra SVG til ALC.
     
  19. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekker billetten i dag og du har helt rett. Rimelig dårlig når en må ut med så mye penger på å endre billetter som i Eco ville koste meg ca 600kr per pers. Hvis man reiser med SAS i biz og der med pluss inn til f.eks CPH så kan man vel endre disse uten å betale en fot og en arm.

    Change booking

    Time/date changes permitted at any time before each flight departure for a change fee of 3000 NOK or an upgrade fee of 3000 NOK plus any difference in fare. Changes subject to availability. Fees apply per ticket
     
  20. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Fant ikke en bedre egnet tråd i farten, så poster her..
    Noen som har råd om valg av sete for et par på tur i CW på BA's 777 300 (fire klasser) ?
    Ser jo at E og F setene kan være ideelle for par, men jeg liker jo helst å sitte fremover, og kunne se ut vinduet... :confused: Er J+K en grei løsning også?
     

Del denne siden