British Airways GUIDE

Tråd i 'British Airways Executive Club' startet av Fnate, 27. okt 2013.

  1. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    EF er nok best for par, men om du tar A+B eller J+K så funker det også om du har veggen nede. Spørs litt hvor viktig det er med vindu vs å sitte sammen. Den som sitter i B eller J slipper å gå over sovende passasjerer.
     
    Baldrick liker dette
  2. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg synes 2-seter ved vinduet er helt greit om man ikke skal tafse på hverandre. Ganske kjekt å kunne sitte og prate og se på hverandre uten å måtte vri hodet. På en nattflight (om man er sånn gift par eller sånn) så er vel "hybelen" i midten mest privat.
     
    Baldrick and Fredrik81 like this.
  3. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Må seriøst A og K passasjerer drive med akrobatiske øvelser for å komme seg på dass f.eks. dersom personen bak har setet i flat stilling!? :eek:
     
  4. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Heller litt mot EF da. Vil heller tafse, enn å måtte se fruen i øynene hele tiden! :cool:
     
  5. Hilde

    Hilde Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    18
    Det er snakk om å skritte over en fotskammel i knehøyde, så det er ikke noen C-momenter involvert, altså. Forøvrig, dersom du sitter ved vinduet (A eller K) så er setet vendt bakover, mens B og J er vendt fremover. EF peker også bakover, mens D og G er fremovervendte seter.
    Blir det for mye øyekontakt med fruen, kan du jo bare legge ned setet ;)
     
  6. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, hehe. Men om man vil så kan man kanskje bruke bakveggene på et par stoler, og utføre en slags skrankeøvelse der, så man lett hopper over den liggende medpassasjeren? Selvfølgelig med fare for å feile skikkelig, tryne og ødelegge turen for både seg selv og medpassasjer(er).. ;)
     
  7. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Forøvrig så mente fruen at vi skal ta J+K-setene.. Hmm.. Skulle tro hun kjente meg.....
     
  8. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Ringte nettopp det svenske nummeret til BA, og pratet med ei dame der.
    Hensikten var å få valgt seter, (lagt inn Topbonus Gold nr'et mitt) men det var visst problematisk.. Tror hun sa noe om systemproblemer i dag..? (Litt dårlig linje) Det endte med at hun mente det var like greit at jeg ventet til i morgen tidlig når check-in åpner..
    Nå var det nok en del ledige seter i CW på denne flyvningen uansett, men ville også sikre meg setene jeg ønsket på returen.. Har jeg møtt på "feil" agent her, eller bør jeg prøve på nytt senere? Kanskje til UK..?
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Du får høre med Fnate, han er jo veldig fornøyd med BA kunderservice :rolleyes:( kunne ikke dy meg)
     
    Travellingalf and Baldrick like this.
  10. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Vi får se hva "de lærde" sier.. ;)
     
  11. Hilde

    Hilde Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    18
    Kan du ikke bare velge setene du vil ha i Manage my booking online da, Baldrick?
    Litt avhengig av status du har kan du jo gjøre det før check-in åpner uten å betale ekstra også.
     
  12. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, jeg mener det er helt uproblematisk og enklere enn eks. å skritte over noen på gamle SAS-seter. Man har høye fine seterygger man kan støtte seg på.
     
    Baldrick liker dette
  13. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    UK er generelt proffe (er min erfaring), man kan ringe hvilket kundesenter man ønsker. Og det "svenske" er i Bremen sammen med det norske og er litt hit-n-miss.
     
    Baldrick liker dette
  14. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    I teorien burde jo det funket, men ikke i praksis. Airberlin Gold er jo Oneworld Sapphire, og skal sånn sett gi gratis setevalg.
    Men nå gidder jeg ikke styre mer med det. Venter bare til i morgen tidlig, og velger seter på utgående så fort check-in åpner. Prater kanskje med BA på LHR, og satser på å få det fikset til returen der..
     
  15. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    BA har fikset slike ting for meg via Twitter tidligere, blant annet en gang setet jeg ville ha stod som blokkert selv om jeg var Emerald. Kan være verdt et forsøk.
     
    Baldrick liker dette
  16. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    He he... dimling. :)

    Tror de har store dataproblemer om dagen. Har vært umulig å komme meg inn på Manage my booking til tider.

    Men agentrulett er evt en mulighet
     
    Baldrick and RoadKing like this.
  17. Shanker

    Shanker Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg skal en tur til Hong Kong i juni, og ser at BA har hyggelige priser fra Tyskland. Ulempen er flytypene. Jeg fløy både A380 og B777-300 i Club World i fjor. På 777-300 hadde jeg bakerste rad midtgang, og følte jeg satt midt i dasskøen hele veien SIN-SYD, mens på A380 HKG-LHR tok serveringen en halv evighet.

    Spørsmålet er om noen har nye erfaringer fra Club World på A380? Tar ting fortsatt fryktelig lang tid, eller var jeg uheldig sist gang? Jeg har ikke fryktelig lyst på sovesalfølelsen på 777, og heller litt mot å booke A380.

    Jeg har en Eurobonus-booking liggende med Thai F til Hong Kong, men vurderer og avbestille, og heller bruke de poengene til noe annet gøy.
     
    Ole liker dette
  18. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Har fløyet BA-CW-A380 noen ganger fra California, har sittet oppe, og synes ikke det tok vesentlig lenger tid å få mat der enn ellers. (Eller kanskje jeg var heldig) De kommer jo gjerne 2-3 runder med drikkevogna først så ting tar jo litt tid uansett, men man har litt å pludre med. På nattflighter hender det de har et "ekspressmåltid" som du kan be om hvis du vil sove rakst.
     
    Shanker liker dette
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Minner meg om en fin ting fra turen EWR - OSL. Der sa de ifra når de gikk med drikkevogna at ettersom de var litt underbemannet så kunne det ta litt tid før maten kom, så vi måtte gjerne ta litt ekstra drikke. Det syns jeg var suverent at de sa ifra om. Og, når alt kom til alt, så opplevde jeg ikke at det tok lang tid før vi fikk maten heller.
     
  20. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Har en tur i First om halvannen uke. Ser det er mulig å booke tid i Elemis Spa med YouFirst, men ifølge siden gjelder det kun for UK residents.

    Noen som har erfaringer herfra?
     

Del denne siden