British Airways GUIDE

Tråd i 'British Airways Executive Club' startet av Fnate, 27. okt 2013.

  1. Flounge

    Flounge Livsnyter og hobbyfilosof

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har benyttet meg av YouFirst flere ganger for å booke time hos Elemis Spa. Har brukt dem til å reservere cabana også. YouFirst har alltid vært imøtekommende og hjelpsomme. Jeg har aldri hørt noe om at de ikke vil hjelpe fordi jeg ikke bor i Storbritannia.
     
    kosvines liker dette
  2. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Da prøver jeg skjemaet som ligger på nettet. :)
     
  3. Ole

    Ole Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg fløy en tur med A380 på strekningen HKG-LHR i fjor høst (oktober). Med avgang 23:05 lokal tid gikk crewet hurtig til verks, og på halvannen time var middagsserveringen over. Trikset er å bestille sete på Upper Deck relativt langt fremme er min erfaring (type rad 52 eller rad 53).
    777-300 (77W) synes jeg var en grei maskin dersom man hadde vindussete.
    Støymessig og komfortmessig ville jeg valgt en runde med A380, da det er lite som slår Upper Deck der (med mindre man flyr 747 selvsagt).
     
  4. Shanker

    Shanker Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    33
    Min erfaring var også fra HKG-LHR på upper deck, men jeg satt på bakerste rad, 59 tror jeg det var. Da konkluderer jeg med at jeg var uheldig sist gang :)
     
    Ole liker dette
  5. Ole

    Ole Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg tenker at du var det. Anbefaler 53A dersom du vil ha et sete med privatliv ift vindu og slipper å krabbe over noen på veien ut :) Eventuelt er rad 52 også bra. Trikset er å ikke komme for nærmt toalettene, ville forsøkt å unngå rad 50 og 51.
     
    Shanker liker dette
  6. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    Må ha inn 4 BA flights og 40 TP for å beholde Silver.
    Går det greit å å booke med upgrade with Avios da? Tenkte å booke OSL-LHR-DUB t/r og upgrade with Avios er tilgjengelig.

    Takker for raskt svar da det gjelder neste helg.
     
  7. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det ville vært urimelig om en reise som er oppgradert ikke skulle telle, men mulig du får tier poeng til orginal klassen. Er kanskje best å ta en telefon for å få det bekreftet.
     
  8. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg oppdaget noe gøy i dag. Jeg ringte BA og fikk beskjed om at det var 50 minutters ventetid!!!!! Crazy!!

    Så ringte jeg AA, siden reisen inneholder ett leg med AA. AA svarer alltid med én gang, i hverfall de 10-15 gangene jeg har ringt AA, så er svarer de med en gang.

    AA kunne ikke hjelpe, men de kunne sette meg over til BA, og det gjorde de, og jeg var igjennom hos BA umiddelbart. :)

    Kult!

    Men BA har vel noen hemmelig nr.? De fikk jeg av AA! :D

    I Love American!

    Bjoern Makes America Great Again! :D
     
  9. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Du får avios og tierpoints for den klassen du har betalt penger for (hender det kommer ut med 0 automtisk, men da er det bare å sende inn en claim)
     
    TOS_EBG liker dette
  10. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet hvordan det vil gå med en liten segment run LHR-Leeds/Bradford. Tenkte å ta samme fly tilbake på en lørdag med 40 minutter turn around, men må man helt ut og gjennom security igjen, eller er det intern security. Antar det uansett er security ved transfer i UK.
     
  11. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som har mye erfaring med pay with money uppgrade with avios, som man kan bestille når man er innlogget. Fikk noen horrible priser og virket som det ikke var spesielt god tilgjengelighet heller.
     
    Bjoern In America liker dette
  12. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Nei jeg har ikke det, men begynner å få en god del poeng, så jeg lurer litt på hvordan jeg skal bruke de :)

    Er det langt frem i tid du sjekket plasser?
     
  13. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    August2016 - mars 2017. Billettene kostet ca 18 500kr per hode plussca 67 500avios per hode i CW fra SVG til LAX via LHR. Det var også vanskelig å får fly fra SVG som samsvarte med videre fly samme dagen videre til USA. Skulle jeg bestilt "ren" CW uten oppgradering med avios koster turen 16 900kr. 11,250avios gir 916kr så da sparer man 2500kr og 56 250avios på å kjøpe billetter og del betale med avios kontra det å kjøpe lavere klasse og oppgradere med poeng. Da er også tilgjengeligheten også langt bedre.

    Ser Eco pluss ville kostet omtrentligen 10 500kr og regnet da med ca 18/20 000avios på toppen per vei. Er det slik at jeg kan ringe inn å oppgradere eksisterende Booking, event prøve ved innsjekk/Lounge eller gaten. Skal sies at det er førstegang jeg bruker dette søkeverktøyet.
     
    Last edited: 01. juni 2016
  14. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Betal og oppgrader har funket greit for meg, har normalt fått Y+ pris pluss poengoppgraderingskostnaden (er en stund siden sist jeg gjorde det). Men når det bare er ledig på longhaul har jeg booket Y+ og oppgradert på telefon. Kommer avgift på toppen (har normalt vært ca. 500 kr, men man sparer jo en del Avios på det)

    Jeg pleier å lete etter awardseter i CW, så sjekke Y+-pris og om jeg får booket hele reisen med "aviosupgrade", evt. så ringer jeg inn. Du kan oppgradere et eller flere legs.

    Forøvrig er oppgraderinger en fin måte å bruke Aviosene på. Du kan IKKEoppgradere med Avios ved innsjekk/gate.
     
    Fredrik81 liker dette
  15. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,831
    Bonuspoeng:
    183
    Avioskampanje på gang hos BA:

    Capture.PNG
     
  16. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    View attachment 8260 [/QUOTE]
    De har også gratis oppgradering til First på enkelte strekk om man bestiller CW.
     
    Last edited: 02. juni 2016
  17. Jeltzin

    Jeltzin EBD, BA Sølv

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    18
    Re 200% avios kampanje ... en best 'avios for bucks' får jeg m CW t/r SYD (m chg of flight i SIN) som fortsatt ligger ute til litt over 22K. Med BA 'Gold' sitter du igjen med vel 112K avios som neesten er nok for en CW return til Øst kysten av USA (125,5K Avios i Off Peak..).. men så var det det at må reise innen utg av August..
     
  18. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    De har også gratis oppgradering til First på enkelte strekk om man bestiller CW.[/QUOTE]
    Bare husk at det ikke gjelder billigste CW-klassene (kun R,D,C og J) og at billetten må bookes pr. telefon.
     
  19. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Bestilte tur med BA i desember og har i mellomtiden fått broz status som skal gir meg setevalg gratis 7 dager før. Når jeg ser på billetten i CW så står det gratis setevalg 24-timer før. Må jeg ring for å forsikre meg om at jeg får velge 7 dager før eller kommer det automatisk.
     
    Bjoern In America liker dette
  20. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    WOW bronz! :D
     
    Petter B-C and Fredrik81 like this.

Del denne siden