British Airways - hvilket sete skal jeg velge?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Fnate, 27. okt 2013.

  1. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Nå er jeg litt fisefin, sitter her med gullkoppen og lillefingen i været, monokkelen henger løst fra vesten. Men det "store" dilemmaet er at vi har fått 5E/F i First på 747, og ser at 2A/K er ledige. Vi reiser sammen (feirer 9års bryllupsdag og greier på turen, så er ikke nyforelsket :rolleyes:), er da rad 5 midtsetene greit eller er 2A/K bedre?
     
  2. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    2A/K er ganske langt fra hverandre, på 5E/F kan dere enklere konversere o.l. Men hold øye på seatmap - 1A/K er blokkert til gullkortkunder inntil et eller annet tidspunkt
     
    rkvalvaa, Fnate and tommy777 like this.
  3. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Ser dassen er rett bak siste rad i CW på en 773. Er egentlig siste rad i CW å foretrekke når du kan høre fiselyder og hva som verre er gjennom hele flygningen? Har kun flydd BA sine 772 i CW og her er 15A/k absolutt å foretrekke, men litt usikker på 77W.
     
    Last edited: 08. sept 2015
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Null stress. Har aldri opplevd issues med det.
     
    OttoL liker dette
  5. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Flyr i CW til SFO i oktober, og som BA Blue kan jeg ikke velge sete før 24t til avgang. Derimot er jeg Topbonus Silver (OneWorld Ruby), og kan jo da velge sete 7 dager i forveien (ikke sant?). Men hvordan får jeg ordnet dette?
     
  6. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg og fruen skal ut og fly Club World med BA for første gang på mandag. Som statusløse har vi ikke mulighet for å velge seter, før OLCI åpner i morgen. LHR-SFO med A380, og SFO-LHR med B744.

    Har lest igjennom tråden, ser at du @tommy777 anbefaler "loveseats" nede uansett når man reiser som ett par, på begge flytyper.

    Er det noen nye innspill her, eller er det safest (og mest ledig) ved å gå for disse? Har lyst til å sitte "oppe", men har skjønt at det er usannsynlig at det vil være noen ledige vindusseter når folk med status har valgt sete...

    Dersom man klarer å karre til seg A og B sete, sitter man med "øyekontakt" og kan prate sammen, eller er avstanden "stor"?
     
  7. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Om man sitter mot hverandre så har man fint øyekontakt. Vi fløy 747 i "love seats" i midten, og fruen mente det hadde vært mye bedre om vi satt ovenfor hverandre. Det var ganske privat, men kanskje litt ubehagelig for henne å se midt i trynet på en fremmed mann hver gang de senket skjermen. Neste gang kommer vi nok til åvelge å sitte i f.eks a/b.
     
  8. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Skal ut å fly BA 747 i Club World for første gang nå i februar og har lest anbefallingene i denne tråden. Har mulighet til å velge 64 K på utreise, men er litt skeptisk med tanke på at dette er familieseter. Vil absolutt ikke bli flyttet ned for 2. etasje er jo det som gjelder. Så har av den grunn valgt 63K. Men det jeg urer på er om 64K er så mye bedre at det er verdt risikoen å velge det?
    På hjemtur har jeg så langt valgt 61 A med tanke på at A/K er opptatt på både 62, 63 og 64 er opptatt. Men ser at 61B/C, 60 A/B/K og 62J er ledige, er noen av disse bedre enn mitt valgte sete?
     
  9. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Ville holdt meg til 63K på turen bort og 61A på turen hjem. :)

    God tur!
     
  10. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Takk skal du ha. Da beholder jeg de setene :)
     
  11. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Ser at BA 763 på lørdag (18.6) ser ut til å være satt opp med international version av A321, i hvertfall hvis setekartet på ba.com er til å stole på, og sånn har det sett ut helt siden jeg bestilte billetter.
    Noe som har noen gode råd om hvilke seter som er å anbefale her, valgte 7A når jeg bestilte og det ser jo greit ut med kun det ene sete på raden og alt. Men lurer på om noen har noen andre anbefalninger?

    Krysser fingrene for at BA ikke kjører endring av fly i siste lite for hadde vært veldig gøy å få testet denne versjonen av A321 :)
     
  12. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    [​IMG]

    Alle enkelheten der er fine. Men dess lenger bak du sitter, dess senere får du servering. Evt får du den ene vegerarpølsa de har igjen. Så forover og soloseter, sier jeg
     
  13. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei skal test 787-9 til IAH i juli i Club World,
    Har ikke mulighet til å forhåndsbestille som status-løs (koster GBP 79), noen forslag ?
     
  14. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for råd. Har ikke vært åpent noe lengre fram når jeg har sjekket før, men sjekket nå i dag og ser at både rad 1 og 3 er ledig så da blir det forwards :)
     
    Kristian liker dette
  15. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Spare GBP79 og ta det setet du får? Er vel ikke dårlige seter på 789en siden det ikke er dobbeltseter i midten som på 777en.
     
  16. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    Når åpnes seter reservert for gold opp for andre pax? Som silver kan jeg ikke velge rad 1 før T-x dager (gitt at det er ledig seff).

    Hva er X?
     
  17. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    Får svare meg selv. I dag fikk jeg velge rad 1.

    T-3 dager til avgang. X=3
     
    Fnate and Upsaker like this.
  18. Ole

    Ole Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    En oppdatering angående seter hos BA på både kort- og langdistanse:

    Dersom man reise alene i CE, er det ingen tvil om at 1A er det beste setet i både Airbus 319 og 320. Med to på tur heller jeg mot at 1 D og 1 F er bedre. Sete 1 C blir stikkende noe ut i midtgangen, som er irriterende når alle dulter borti deg på vei om bord. Alternativt venter man til alle andre er gått om bord før man selv gjør det.

    Sete 15 A er relativt langt bak i CW-kabinen i 777-300. Jeg anbefaler å sitte lengre fremme, mtp. valg av forrett og hovedrett. Vindussete mener jeg er det beste alene på tur.

    På Airbus 380-maskinenes synes jeg at Upper Deck er å preferere. Jeg ville for all del unngått radene 50 og 51 da det er to toaletter fremme i nesen på Upper Deck.
     
    AndersB liker dette
  19. boatc

    boatc Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Første tur med BA A380 CW neste uke, lite gunstige seter tilgjengelig i 2. etg. Har foreløpig valgt 15A i 1. etg, pga direkte aisle access, men leser at nærheten til WT-kabinen og toaletter kan være plagsomt. Noen synspunkter?
     
  20. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    15A høres ut som et greit valg, og tror nok støy fra toalettene kanskje ikke er et så stort problem.
     

Del denne siden