British Airways - hvilket sete skal jeg velge?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Fnate, 27. okt 2013.

  1. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Club World Main Deck
    • 10J definitely winner for the most length but partial barrier around feet and galley noise may be an issue. However, also first to get food!
    • 10A and 10K for window seats only. The rest have absolutely NO view as the wing is massive and all you see is reflecting Silver and a lot of flex!
    • There is a reported experience from 13AB of in-flight vibration and resonances which were enough to disturb sleep.
    • Avoid 15AB and 15JK due to proximity to the two loos that are right beside and behind this seat. (CW loo behind 15B and 15J, WT loo beside these seats although behind a curtain, near continuous use!)
    • General note: due to the curvature of the fuselage, the window seats on the main deck have a greater gap between the seat and cabin wall than the equivalent upper deck seats, thus providing more wiggle room for your legs and toes.
    Kilde: https://www.flyertalk.com/forum/bri...a380-best-seats-master-discussion-thread.html

    Hva mener du med at det ikke er noen gunstige seter tilgjengelig i 2. etg? Satt på 58A sist og synes det var helt okey altså.
     
  2. boatc

    boatc Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, det var denne posten på flyertalk jeg refererte til. Mine to viktigste kriterier er 1: vindussete og 2: direkte aisle access, og det var ingen tilgjengelige vindusseter i 2 etg på min flight.

    Fikk du noe inntrykk av 50J? Tenker at hvis jeg først skal teste et midtgangsete, så kan det være et godt alternativ..
     
  3. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har flydd noen ganger med BA A380 i C og pleier alltid å sitte i 2 etasje. På 747 er det jo en kjempeforskjell å sitte i 2 etasje mot å sitte nede, men forskjellen er kanskje ikke så stor på A380. Mine favoritt seter er 53K og 56K. På 53K så trenger du ikke gå over noen andres bein for å komme ut og jeg liker å sitte inne i kroken og når flyet har tatt av kan du ta opp skilleveggen og får et lite minirom til deg selv. Eneste ulempen kan være litt støy fra galley, husker det sist når jeg flydde fra LAX, hadde lagt meg til å sove et par timer etter avgang og plutselig ble jeg vekket av masse støy i galley. Ble først ganske irritert over bråket, men det var før jeg fant ut at det var litt over 1 time til vi skulle lande :D:p

    56K er også bra, setet ligger mot toalettet men jeg har aldri hørt noen lyder derifra som plaget meg i hvert fall. Fordelen med å sitte på høyre side er at det ofte er babyer på venstre side og i derfor er 53k lenger vekk enn 56K.

    Jeg ser av innlegget ditt at det ikke er noen ledige vindusseter. Er det noen ledige i første etasje da? Jeg ville ikke valgt 50J, det er ganske nærme inngangen ved toalettet. I tillegg ville jeg prioritert å sitte i fremste kabinen. Hva med 53E da? Da får du et lite minirom også når du tar opp skilleveggene på hver side og trenger heller ikke tråkke over noen. Hvis dette er opptatt ville jeg tatt noe på 51 eller 52.

    Uansett blir det en bra tur. BA har 2 kjempestore toaletter helt fremme i C kabinen. Ta med deg en pyjamas fra LH F f. eks hvis du har det. God tur:)
     
  4. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Men problemet er ikke selve støyen fra toalettet men heller den trafikken som det genererer. I tillegg er WT rett bak i rad 20 og der er det bassinet seter... Er du uheldig da kan det komme en del støy derifra. Jeg har alltid sittet oppe, men av setekartet ville jeg heller hatt sete noen rader fremover i flyet, helst ved vinduet. Det er ikke noe problem å måtte klatre over noen, det er vel tross alt ikke så ofte man er oppe av setet. Dessuten er setene ved vinduet mye mere skjermet enn de som er mot midtgangen når skilleveggen er oppe.
     
  5. boatc

    boatc Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Gode erfaringer fra 2.etg på 747 (fast plass på 64K) så kanskje det er veien å gå uansett her også. Er man heldig og får tomt midtgangsete på raden bak, slipper man også å tråkke over noen. Vindussetene er spesielt gunstige på nattflightene imo. Dog tror jeg at jeg lar LH F-pysjamasen ligge hjemme :p

    @TravelManBiz ser at du endte opp med å booke TP-runnet vi diskuterte for noen måneder siden, forventer utfyllende trip report etter endt reise :) Vurderer et TP-run selv nå som jeg er over halvveis til Gold etter denne turen.
     
  6. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Vil si han sitter relativt skjermet for både innsyn og generelt trafikk, men er enig at 2etasje er verdt å prøve om det finnes noen greie seter.
     

Del denne siden