bruk av expertflyer

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av david666, 11. juni 2019.

  1. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har ringt inn en del ganger nå siste ukene til Tallinn, og det jeg tror skjer som fører til at enkelte agenter finner og andre ikke er at de søker ruten slik:

    TRD-SGN.

    Søker jeg opp den ruten på award bookingen til SAS så kommer det kun Turkish opp, og det har vært konsekvent de gange jeg har snakket med de så er det bare Turkish som er ledig. Så spørr jeg om de kan søke leg for leg og får til svar det ikke er mulig.

    Ringte inn i går, ba de sette opp BKK-DPS-IST-OSL-TRD, og da fant hun ledige billetter (hadde funnet ut av at det var ledig leg for leg), og da var det plutselig ok.

    Det som er dumt er jo når SQ da ikke kan søkes opp i hverken ExpertFlyer, United eller SAS, og du møter en agent som velger å søke TRD-SGN.

    Jeg hadde opprinnelig booking med SQ begge veier, og den første agenten sa det ikke var noe ledig, la på og ringte på nytt og den kundebehandleren brukte 20 min ca, og søkte leg for leg.
    Så det er noe i det... Tror jeg da.
     
    bombusfervidus, RoadKing and oddA like this.
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Kjenner meg ikke igjen. Når jeg har funnet noe med EF, så har det også blitt godtatt i Tallinn, med typisk unntak på posisjonering OSL - FRA i biz, det har det gjerne blitt bak gardina såvel som foran selv om EF har sagt det er ledig i I.
     
    bombusfervidus liker dette
  3. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    +1 (dog få bookinger)
     
    RoadKing liker dette
  4. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Du har nok vært uheldig. Når jeg snakker med Tallinn, informerer jeg alltid at jeg har reiseruten og flightnr klar og aldri fått negativ tilbakemelding eller motvilje. Jeg har booket tre CT-reiser så langt. Jeg booket den siste CT-reise for to uker siden og endret den forrige uke.
     
  5. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Mulig jeg skreiv dette dårlig, men når jeg har reiseruten og flightnr klar så går det fint.
    Om jeg ringer inn og sier jeg vil reise fra Trondheim til Ho Chi Minh den 15 januar, så finner de ingenting annet enn Turkish.

    Så det jeg mente var at om du IKKE har funnet reiseruten din, og du ringer for å spørr, så syns jeg ikke de klarer å finne noe som helst fordi jeg mistenker de søker TRD-SGN.

    Det blir jo da umulig å kunne gjøre det med feks SQ flights siden man ikke finner tilgjengeligheten for SQ, så her må man jo bare ringe å spørre og håpe kundebehandleren legger inn SIN-MUC/ZRH/LHR/CPH/FRA/CDG og ikke MNL-TRD hvor kundebehandleren da får opp MNL-IST-OSL-TRD fordi det er den eneste tilgjengelige ruten om du søker på SAS Award kalenderen.

    CT reisen jeg bestilte meg i fjor var med SQ og LH. Da var flighten MNL-SIN og SIN-MXP tilgjengelig i United som bonusbillett med SQ. Ringte inn og ga de ruten, fikk booket den enkelt.
    Ringte inn tidligere den dagen og spurte om tilgjengelighet, da var det null å niks, kun med turkish da og.
     
  6. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
     
    Last edited: 12. juni 2019
  7. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183

Del denne siden