Bruker dere reisebyråer?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Robert H, 07. des 2016.

  1. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Travellink klarer dessuten å legge inn en stopover mot det som ser ut som et tillegg på EUR 100 :) Dette gjør det i hvert fall mer interessant for meg på sikt, spesielt siden de har en tilsvarende tariff til EZE...

    (Jeg fikk det til for datoer i juli, har ikke sjekket januar, hvor tilgjengeligheten kanskje ikke er like god. (Dette er en fare som booker i D-klasse))
     
    Robert H liker dette
  2. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Gurgle... det var imponerende superspionaktige fakta... (jeg skjønte ingenting, med andre ord ;))

    Dette blir bedre og bedre! Nå har jeg litt hjertebank, merker jeg. Blir nok en bestilling i løpet av kvelden.. (må bare spise litt pizza med jentejuntaen først, og ta et glass nervemedisin for å unngå ukontrollerte skjelvinger under bestillingsprosessen)

    Jeg får faktisk en slags stop-over i MEX når jeg lander 19:25 og flyr videre neste dag 11:15. Det går vel da greit å forlate flyplassen for å finne et sted å sove?

    På hjemreisen blir det tilsvarende et opphold fra 05:46 (utrolig nøyaktige og punktlige disse meksikanerne) til 21:55. Er det noe poeng å reise inn til byen, eller bør jeg heller gå for et dypdykk i loungen? Se den får litt blandet, men tross alt hyggelig omtale http://travellingtheworld.boardingarea.com/2015/06/grand-lounge-elite-mexico-city/
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    I så mange timer? Da hadde jeg heller tatt meg en tur til sentrum altså.. Du kommer antakeligvis til å dø av kjedsomhet når du har passert 12 timer, og da har du enda en hel del timer igjen. Forsåvidt positivt ettersom de da rekker å samle opp eiendelene dine, ringe familie og pakke deg i kista før flyet går.
     
    Olelink and Robert H like this.
  4. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Ha, ha, ha... fantastisk :D:D:D Det er akkurat noe slikt som er planen, når tiden kommer (men håper jeg rekker noen spektakulere turer til før det). Viktig også å ringe forsikringsselskapet først, slik at arvingene får litt ekstra til å kjøpe lørdagsgodt for :cool:
     
    Are liker dette
  5. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    Tilbake til opprinnelige spsm:
    Buker Amex UK spes til hotell- og cruisebestillinger. FHR prisene og tilbudene er uunnværlige, akkurat som cruisefordelene er svært gode. I tillegg HAR pundet svekket seg sammenliknet med for ett år siden.
     
  6. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Jippi - tur bestilt :) Og alt ser bra ut på nettsiden til KLM... bortsett fra at jeg ikke får reservert sete. Forsøkte meg på chatten, og der fikk jeg beskjed om at siden dette var en code-share kan jeg ikke velge sete før ved innsjekk. Pokkern - der røk antakeligvis drømmen om det ledige 4A-setet.
     
    Last edited: 09. des 2016
  7. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Var jeg deg hadde jeg sett om jeg kunne banket inn en tur til Teotihuacán. Du ankommer kjempetidlig og drar tilstrekkelig sent. Dessuten ligger flyplassen på riktig side av sentrum. Kontakt viator eller noen andre og se om du kan få pick-up på flyplassen, eller ta en drosje for å posisjonere deg til et hotell du rekker i tide. Kuleste stopover'n i Mexico, tipper jeg...
     
    Are and Robert H like this.
  8. BergHansen

    BergHansen Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3

    Bare å fyre løs:)

    Du kan ringe oss som privatperson og bestille reise. Vi tar da kun 189,- per person i gebyr.

    Vi har også pris sjekk på alle oversjøiske reiser og reiser over 10.000,-, så hvis vi finner et billigere/bedre alternativ, vil vi alltid kontakte kunden og presentere forslaget.
     
    Rutinert94, LN-FHU, geddi and 3 others like this.
  9. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Om man vil bruke, for eksempel, et Now or Never tilbud med SAS (eller andre tidsbegrensede tilbuds-billetter) - kan man det? Om jeg bestiller mine egne flybilletter, i hvilken grad kan dere sy resten av en reise rundt dette?

    (Konkret: På ett eller annet tidspunkt kommer jeg nok til å ta meg en tur til Tokyo med en Now or Never-billett, men kunne godt tenkt meg å ordne "resten" igjennom et reiseselskap. Jeg forventer jo selvfølgelig at jeg da får mindre igjen for å gjøre det, men er det en "greie" som kan gjøres?

    På generell bases, ikke bare til BergHansen altså, er dette, flyreise selv og hotell + annet igjennom reiseselskap, noe noen har erfaring med å gjøre? Funker det greit?
     
  10. BergHansen

    BergHansen Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3



    Hei Icarus:)

    Når det gjelder Now or Never tilbudet til SAS, er disse kun tilgjengelig gjennom SAS sin hjemmeside.

    Om du velger å kjøpe flybillettene gjennom sas.no, er du hjertelig velkommen til å ordne resten av reisen gjennom oss. Vi skiller ikke på kunder som kun velger å booke for eksempel hotell eller fly gjennom oss.

    Fordelen ved å booke både hotell og fly gjennom et reisebyrå, er at du da er dekket av pakkereiseloven, samt at du har hele bestillingen din på en plass.


    Bare å kontakte oss hvis du har noen spørsmål eller ønsker å teste oss:) Vi skal ta godt vare på deg.

    Espen
     
  11. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    618
    Bonuspoeng:
    93
    Flott at dere er representert her, @BergHansen :) Det kunne mange lært av!
    Regner også med det er lurt for et reisebyrå å ha noen følere ute blant kundene på denne måten. Vet at mange her bestiller gjennom reisebyrå, spesielt på jobbreiser.
     
  12. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,195
    Likes mottatt:
    4,209
    Bonuspoeng:
    113
    Jupp, de har alle mine for eksempel. Godt fornøyd jeg :)
     
  13. BergHansen

    BergHansen Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Det skulle bare mangle:) Vi sjekker forumene her med jevne mellom slik at vi kan bistå ved evt spørsmål eller oppklaringer.

    Det har du nok veldig rett i. Er nok en del her inne som har et kundeforhold til oss, og da er det viktig at de har kort vei til oss.

    @kiev Hyggelig å høre at du er fornøyd med oss. Bare å ta kontakt med oss hvis du skulle ha noen innspill eller tilbakemeldinger, de betyr veldig mye for oss.
     
  14. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Denne ble plutselig aktuell for meg da jeg ser ut til å måtte booke en melkerute med litt forskjellige selskaper for å komme meg frem.

    Samtidig så ønsker jeg litt fleksibilitet slik at jeg kan avbestille / ombooke med minst mulig hassle og omkostninger dersom jeg skulle måtte endre planer.

    Noen som har noen tips om reisebyråer/selskap som er greiest å ha med å gjøre hva angår avbestilling eller endringer uten at det koster skjorta?
     
  15. nissen

    nissen Medlem

    Innlegg:
    174
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Vi bruker et Canadisk reisebyrå gjennom jobben. De er ALLTID dyrere på både fly og hotell enn det vi finner direkte. Spesielt hotell i norden er mye dyrere enn å bestille direkte (3-500kr natten + gebyret dem tar). De er heller ikke spesielt flinke til å booke "vanskelige" reiseruter og trenger endel input for å få det til. Hvis man gir dem input så klarer de alltid å booke da - så pluss for den.

    Tror nok BergHansen er et av de mer seriøse dog
     
  16. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Bruker Berg Hansen gjennom jobb. Syns det er ekstremt håpløst at de tar gebyr for selvreservasjon som de ikke refunderer hvis man avbestiller fullfleksbillett.

    Dette gjør at det står igjen et beløp som man må skrive reiseregning på og da er jo litt av poenget med fullfleks borte.
     
  17. Larsmarius

    Larsmarius Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Brukte tidligere HRG på jobb, men sluttet med det da jeg måtte betale vakttelefonen dems for å kunne endre en fullflex fordi man ikke kan endre på de online hos sas
     
  18. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Dette hadde jeg jo helt glemt. Hvordan var turen med AM til SCL, @Robert H ?
     
    Robert H and chrisbu like this.
  19. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Det lurer jeg på og @Robert H :)
     
    Robert H liker dette
  20. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for oppfølgingen @morradi og @chrisbu

    Jeg har lenge tenkt at jeg må få skrevet en rapport, og det skal jeg snart få gjort. Turen var fin den - selv om jeg ikke fikk valgt seter på strekningen Amsterdam - Mexico City med KLM.

    Endte opp i annen etasje på flyet sammen med en fremmed ved siden av, men det gikk overraskende fint, særlig på hjemturen (spennende fortsettelse følger).

    Her fra tilslutningsturen Oslo - Amsterdam

    [​IMG]

    Mat og drikke fikk jeg også

    [​IMG]

    Og tusen takk for tipset om Teotihuacán @morradi, jeg fikk en hel dagstur dit - og det var helt king-kong! Flere detaljer følger snart :)
     
    DanH, Petter B-C, RoadKing and 2 others like this.

Del denne siden