Sitter og vurderer bilutleiere. Hos Budget får jeg 9,3% Trumfbonus via ViaTrumf. Ser samtidig at Budget har ræva anmeldelser på trustpilot. Finner derimot ingenting som Arlanda eller Sverige. Noen som har erfaring med Budget i Sverige?
Min erfaring er at de er akkurat like gode/dårlige som Avis eller Hertz, selv om jeg har høy programstatus hos begge de to siste. Er ofte selve utleiestasjonen som gir bra eller mindre bra service. Så når du spør om Arlanda kan jeg dessverre ikke legge til noe - men det kan kanskje andre.
Det er vel egentlig som jeg også har tenkt. Leste bare en del dårlige anmeldelser av Budget, men det var spesielt i USA og enkelte andre land. Ingen fra Norden.
Ja, i Europa (og forsåvidt på mindre leiestasjoner i USA også) er de forskjellige selskapene såpass tett knyttet opp til hverandre at det ikke skulle forundre meg om den ene eier deler eller hele den andre heller. Utleveringsskranker er delt, bilene parkert på samme område i parkeringshuset osv. Men dette kan har jeg aldri lett opp detaljer rundt. Selv om jeg mistenker at det er litt som om andre store brands eier "små-brands" som de tilbyr feks rimeligere og enklere tjenester gjennom. Som Lufthansa eier GermanWings, for å ta et eksempel fra luft-verdenen, siden vi er på IF
Budget er budget-merket til Avis. De har som nevnt felles skranke med Avis/rett ved siden av og franchisene drives av samme selskap som Avis. De skal vel dermed som beskrevet være Eurowings til Lufthansa. Avis behandler meg med President Club stort sett ganske godt. Budget har jeg prøvd et par ganger og begge gangene gått tilbake fra parkeringsplassen og fått en ny bil. Eurowings kan jo også være bra, og LH kan ha en dårlig dag, men jevnt over har man det vel bedre hos LH.