Burde SAS droppe Plus og selge fleksible billetter i Go?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av KristianSk, 01. juni 2015.

?

Burde SAS droppe Plus og selge fleksible billetter i Go?

  1. Ja

    16 vote(s)
    30.8%
  2. Nei

    32 vote(s)
    61.5%
  3. Vet ikke

    4 vote(s)
    7.7%
  1. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Fast Track-en på BGO er genial da. Ingen som bruker den. Er den flyplassen jeg benytter nest mest. Aldri mer enn 2-3 personer der, uansett tidspunkt :)
     
    Tazoslo and Origo like this.
  2. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Sikkert i slekt med han som kommenterte at det "var liten førsteklasse" på en Embraer jeg fløy mellom OSL og HEL en gang.
     
    RoadKing and KristianSk like this.
  3. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er ikke fremmed for at det er vi her på forumet som er noen tullinger altså, overhodet ikke. Om man klarer å "lure" privatmarkedet til å tro at Plus er den nye vinen og forretningsmarkedet kun bryr seg om flex så er produktet kanskje liv laga?
     
    anders82 liker dette
  4. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde en lignende erfaring på en tur til Dublin en liten stund tilbake, 1 rad med plus 4 pax, resten av flyet var stappfult. Vi som satt i PLUS fikk føresteklasses service av et utrolig hyggelig crew. Han ved siden av meg var en kar fra Fredrikstad som jobbet for UEFA, og vi koste oss glugg i hel med MANGE drinker. Han kunne fortelle at UEFA hadde som policy at de ansette skulle reise på business class (vet at PLUS ikke Business, men var visst godt nok), og at han ikke fikk fly med Norwegian tilbake selv om de hadde bedre tider ;)
     
    bern747 and KristianSk like this.
  5. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Personlig syns jeg PLUS funker fint som fjell. Både med jobben og privat. Booket akkurat en tur nedover i Europa med PLUS pga akseptabel prisforskjell. Meget fornøyelig :)
     
    John in The Tower liker dette
  6. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    ...men la det være sagt. SAS Plus på bakken er fabelaktig for de som ikke har status. Fabelaktig! Den rake motsetning er LN-MOWs venner i Atlanta, som forlanger 50 USD per person for lounge-tilgang for fullprisbetalende (domestic) First-passasjerer uten status. Det er faktisk helt sinnsykt i mine øyne. At de stakkars 8-10 F-paxene per avgang ikke skal slippe inn gratis... Jaja, lykke til.

    Jeg kommer ikke til å svare på spørsmål om vi betalte 100 USD for å betale oss inn i en lounge uten sitterplasser og som forlanger 3 USD for øl. Det kommer jeg ikke til å gjøre.

    Ha en fortsatt fin helg.
     
    chrisbu and RoadKing like this.
  7. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Det triste er at om du er Diamond medlem og har kjøpt domestic First i USA så kan du uansett skyte en hvit pil etter lounge.

    Men USA er uansett ulikt. Vi har jo en lokal forumist (en stormåse) som er fly forbanna over at United faktisk foretrekker å selge First billettene sine istedenfor å gi dem bort ;)
    Så det er vanskelig å sammenligne USA og Europa
     
  8. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg betaler bare 25. Uten status. Det er vel derfor vi er venner. :)
     
    ILS2 liker dette
  9. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    PLUS for meg gir veldig blandede følelser. Fløy plus hjem fra EWR i påsken og da var vi kun 7 stk i PLUS, kjempe service og da elsker jeg det..
    Når jeg flyr innenlands og ser at det er lenger kø i FT enn vanlig, og jeg sitter med ledig midtsete på Rad 9' mens hele plus er stappa da føler jeg at en plus billett er helt bortkastet. Samme med plus billetter til London som koster 6000.- mens Icelandair tar 9000.- oslo-nyc i Business..
    Så helt enig, opp med gardina og blokk midtsete. Gjør det heller trangere for oss i cargoclass.. Evt sett inn plus seter i alle flyene, de første 10 radene også oppgraderer dere EBG/D/P hvis det skulle bli ledig plass...
     
  10. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Business med Iceland air er vel strengt talt ikke business. Plus til LHR har iallefall litt frekvens
     
    Fnate liker dette
  11. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    SAS hadde forøvrig ikke ledig midtseter i Business Skandinavia og Europe på 80-90-tallet, bare så det er nevnt. Prisene var likevel mye høyere enn i dag.
    SAS Plus var aldri meningen å skulle bli som Business Class, det er derfor det heter noe annet. Men bortsett fra ombordproduktet så har det alle fordelene som var før.
     
  12. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Men det er et langt bedre produkt enn SAS Plus på longhaul i hvertfall...
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det annonseres jo innimellom som SAS business. Har hørt dette både på flyplassen og ombord på flyet.
    I tillegg heter jo flere bookingklasser sas business (i app).
     
    Scandipendler liker dette
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Der er åpenbart OneWorld bedre. Jeg var en tur over for noen år tilbake på BA metall (EC Gold) etter å ha besøkt noen kjente i San Diego skulle jeg opp til San Francisco og ta ut sykkel for en roadtrip, da hadde jeg et par timer på LAX og den fikk jeg lov til å tilbringe i AA sin Admiral Club, selv om det var en uavhengig domestic billett bak gardina.
     
  15. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Da er det gjort feil, eller kanskje en ønsketenkning. Appen viser vel det på bookingklassene som brukes som SAS Business på langrutene.
     

Del denne siden