Strekningen BOS-LIS var nesten litt for kort. 5 timer og 45 min. Blir ikke mye tid til soving av slikt. Når vi landet spurte jeg hvor flyet skulle videre. Det skulle til Rio de Janeiro. jeg spurte pent om jeg bare kunne bli sittende i setet men det gikk desverre ikke dagens byråkrati..
Det var ellers en veldig hyggelig flyvning hvor status ble annerkjent. Først kom sjefen og sa "Welcome onboard Mr. Flybu and thank you very much for chosing to fly with TAP."
Uheldigvis hadde vi 7 timer layover i Lisboa. Ettersom vi landet i 6-draget så orket vi ikke å gjøre stort annet enn og sove. Det var ingen soverom i TAP loungen, men det var et stillerom helt innerst til høyre. Jeg sov ca 5-6 timer før jeg nådde akkurat en liten dusj før boarding.
Turen til OSL var gode 4 timer så det god tid til litt mer sparkling. Blanc de Blanc som de hadde på samtlige flyvninger var helt super. Ser frem til å drikke mer av den om ikke så lenge.
Poengmessig fikk jeg 3400 OSL-LIS og 6400 LIS-BOS. Det burde så bli flate 20k poeng t/r. Meget fornøyd med den til 6,5k nok.
Nå lades det opp med vin og pizza til neste etappe som starter i morgen. Jeg har valgt å route gjennom AMS da jeg så at de flyr a330 AMS-IST. Alt annet var a320 eller a321.
Hadde også valget om Austrian biz til BKK og så TG til KUL men ettersom frøkenen lander fra MEL ca samme tid som TK så var det enkelt valg.
Har egentlig aldri flydd skikkelig Turkish eller Thai C enda så det gleder jeg meg til og prøve. Husker så vidt at jeg hadde en tur med TK C sete mellom BKK og Ho Chi Minh for mange år siden, men det var mer tilfeldig.
Mens jeg sitter her så fant jeg ut at jeg har glemt posisjoneringsflighten før AKL neste uke. Det hadde tatt seg ut..
Last edited: 31. okt 2017