C-BONANZA - TAP Deal / CT / SQ Deal / QR Deal // 30 dager

Tråd i 'Reisebrev' startet av Flybu, 26. okt 2017.

  1. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Layovers i Lisboa blir sjelden feil. Hadde du TAP-inkl hotell på C-billetten? I så fall, noen erfaringer?
     
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,684
    Likes mottatt:
    10,232
    Bonuspoeng:
    293
    Helt fantastisk! Her må man bare si; God tur x ørten! :)
     
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,619
    Likes mottatt:
    34,780
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke alle hotellene TAP deler ut gratis er like toppers :confused:
     
  4. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, jeg har hørt litt begge deler. Og er derfor interessert i å høre mer praktiske erfaringer.
     
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,141
    Likes mottatt:
    869,587
    Bonuspoeng:
    293
    Bakfull etter hver mellomlanding ..... kan bli en laaang C bonaza ...
    er det noe rart vi flyr? (og drikker?)
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,619
    Likes mottatt:
    34,780
    Bonuspoeng:
    293
    Furgo Troika Sky Dining i KL.
    For middag, og så går dere på Helipad Menara etterpå.
     
  7. Flybu

    Flybu Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
    Vi fikk Corinthia Hotel Lisboa. Veldig ok, men ville ganske midt i ingenmannsland. Skal ha ny tur med TAP til MIA rundt nyttår og da har jeg booket noe selv i Chiado. Massevis av restauranter og barer.

    TAP hadde kun booket rommet for 1 person selv om vi var to på samme PNR. Det var litt merkelig og vi måtte betale 20 euro ekstra for andremann.
     
    ArthurDent liker dette
  8. Flybu

    Flybu Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
    Takker!
     
  9. Flybu

    Flybu Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
    Skal ikke se bort ifra det nei :)
     
  10. Flybu

    Flybu Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
    Sliten kar allerede. Det har blitt mange Sam Adams. Fyller på litt ekstra nå før flyet tilbake til Lisboa går om noen timer.
    Patriots vs Chargers på pub først.

    Endte på Boston Bruins vs LA Kings kamp i går.
    Helt middels da jeg ikke er en monsterfan av hockey. Bodde på samme hotel som LA Kings folka, så vi følte det var obligatorisk og ta en tur. De har forrsten veldig dårlige eller ingen tannleger i LA.

    Ellers så kan jeg meddele at segway er Morro.
     
    FFlyer, anders82, mathiasfe and 4 others like this.
  11. Flybu

    Flybu Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
    Er desverre bedre på fyring enn bilder.
     

    Attached Files:

  12. Flybu

    Flybu Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
    TAP messig så vil jeg anbefale og sitte lengre foran om man vil spise kjøtt.

    Har også registrert her på forumet at de har en strengere drikke policy en andre flyselskap. Det medfører riktighet.

    Meget god portvin da, det skal de ha.
     
  13. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke skryt av reisemønsteret ditt til kjæresten eller på date. They will run away hehe :)
     
  14. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor bedugget var du da du fant ut at du ville ta bilde av samtlige sider i menyen, men ikke ett bilde av mat/drikke ? hahahah.. Du e meg en fin en...

    C
     
    Flybu, Henrik, Eddie47 and 3 others like this.
  15. Flybu

    Flybu Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
    Strekningen BOS-LIS var nesten litt for kort. 5 timer og 45 min. Blir ikke mye tid til soving av slikt. Når vi landet spurte jeg hvor flyet skulle videre. Det skulle til Rio de Janeiro. jeg spurte pent om jeg bare kunne bli sittende i setet men det gikk desverre ikke :( dagens byråkrati..

    Det var ellers en veldig hyggelig flyvning hvor status ble annerkjent. Først kom sjefen og sa "Welcome onboard Mr. Flybu and thank you very much for chosing to fly with TAP."

    Uheldigvis hadde vi 7 timer layover i Lisboa. Ettersom vi landet i 6-draget så orket vi ikke å gjøre stort annet enn og sove. Det var ingen soverom i TAP loungen, men det var et stillerom helt innerst til høyre. Jeg sov ca 5-6 timer før jeg nådde akkurat en liten dusj før boarding.

    Turen til OSL var gode 4 timer så det god tid til litt mer sparkling. Blanc de Blanc som de hadde på samtlige flyvninger var helt super. Ser frem til å drikke mer av den om ikke så lenge.

    Poengmessig fikk jeg 3400 OSL-LIS og 6400 LIS-BOS. Det burde så bli flate 20k poeng t/r. Meget fornøyd med den til 6,5k nok.

    Nå lades det opp med vin og pizza til neste etappe som starter i morgen. Jeg har valgt å route gjennom AMS da jeg så at de flyr a330 AMS-IST. Alt annet var a320 eller a321.

    Hadde også valget om Austrian biz til BKK og så TG til KUL men ettersom frøkenen lander fra MEL ca samme tid som TK så var det enkelt valg.

    Har egentlig aldri flydd skikkelig Turkish eller Thai C enda så det gleder jeg meg til og prøve. Husker så vidt at jeg hadde en tur med TK C sete mellom BKK og Ho Chi Minh for mange år siden, men det var mer tilfeldig.

    Mens jeg sitter her så fant jeg ut at jeg har glemt posisjoneringsflighten før AKL neste uke. Det hadde tatt seg ut..
     
    Last edited: 31. okt 2017
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,651
    Likes mottatt:
    32,501
    Bonuspoeng:
    293
    Bare snaut 6 timer på Boston - Lisboa? Jøss, trodde det var et par timer mer jeg?

    Edit: ser på gcmap at det er vesentlig kortere enn til scan. Så lærte jeg noe nytt :)
     
  17. Flybu

    Flybu Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
    Ja det er ikke lange veien. Lisboa er jo ganske langt sør. Fun fact er jo at NYC er på ca samme breddegrad som Barcelona og Roma.
     
    DanH and RoadKing like this.
  18. Flybu

    Flybu Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
    CPH-AMS gjennomført.

    Kjørte en klassisk 2 Gin og 1 Tonic.

    Nå på plass i TK1954 til IST. Er en A330-300 så jeg hadde håpet på lie flat da det sp ut som samme layout som IST-KUL (2-2-2). Det er desverre litt eldre seter som minnet om domestic first på en del flyvninger i USA for de som er kjent med det. Forøvrig store og gode seter som er bedre en andre intra Europa C hvor det stort sett er samme seter i hele flyet.

    Har fått et glass sjampis og venter på avgang.

    Valgte midtsete for å være sikret aile seat, men med dagens belegg tror jeg at jeg hopper bort mot vinduet når vi er i luften.

    Har blitt annonsert at flyvningen er 2 t og 55 min så skal nok gå fint uansett.

    Det påstås at det er wifi og live tv, så håper på å få med meg begynnelsen av Liverpool kampen.

    Fortsatt god onsdag.
     

    Attached Files:

  19. Flybu

    Flybu Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
    Jaggumeg er det ikke overraskende bra wifi som på toppen av det hele er gratis.

    Når jeg først logget på så filk jeg to valg. 1 time for 4.99 usd eller 24t for 14.99 usd. Det i seg selv er en meget fornuftig pris dersom den funker på connecting flghts også. Etter å ha valgt 24t option så kom jeg bare rett på nett etter å ha tastet inn etternavn og sete. Usikker på om det er gratis kun for biz eller hva, men det vet kanskje noen andre.

    Eneste som lugger litt er opplasting av bilder.

    Hilsen fra luften. Turkish meatballs var veldig bra btw.
     

    Attached Files:

    FFlyer, watchaddicted, Hyphen and 9 others like this.
  20. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Klar for takeoff..

    Gode naboer er viktig... 4D9632A5-5BC7-435D-9815-B6AE0845C4A0.jpeg

    C
     

Del denne siden