Champagne i innsjekket bagasje

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Weissen, 26. jan 2020.

  1. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    Det høres ut som en typisk norsk greie. Alkoholen er gratis, så man spør om å få en hel flaske.. ikke for å drikke den der så klart, nei man skal hamstre den med hjem :-D
     
  2. OyvindN

    OyvindN Skydiver

    Innlegg:
    433
    Likes mottatt:
    2,976
    Bonuspoeng:
    93
  3. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    Hva ble totalvekten på bagasjekolliet da? Her bikker man jo fort 23kg-grensen, men har man 32kg som innsjekket går det vel akkurat?
     
  4. Weissen

    Weissen Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    237
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg spurte ikke selv engang, det hadde jeg aldri hatt «baller» til å gjøre, men rett før landing kom crewet og sa de ønsket å gi meg en gave, og spurte da om jeg kunne tenke meg en flaske champagne. Da sa jeg selvfølgelig ikke nei takk;)

    Jeg reiste hjem etter ett døgn i Chicago, og hadde samme crew på hjemreisen som utreisen. De syntes at det var så stilig at hele målet med reisen var å fly LH F, at de gjorde alt de kunne for å gjøre det til en ekstra spesiell reise. Det fikk de jammen til;) var nok det som var grunnen til at jeg ble spurt om jeg ønsket å ta med meg champagnen!
     
    chrt, lMartin, Leknes and 1 other person like this.
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Reiser man i business+ så har man 32 som maks. Litt avhengig av vinen man kjøper så kan du bruke 1,5 kg per flaske som en tommelfingerregel.
     
  6. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,561
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm.. her må det googles om det finnes tilsvarende i mindre størrelser til ølflasker og bokser. USA-tur i April :)
     
  7. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    https://www.whalepodshipper.com/ kan anbefales til øl-bokser. Man kan enten plassere en av de mindre variantene i kofferten, eller sende en av de større som eget kolli.
     
    jgroneng and holmen like this.
  8. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,561
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Det løser ikke problemet med å holde ølet inne hvis det går hull på en boks da.. Men kanskje ziplock-poser er nok til det..
     
  9. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    Har faktisk et relevant problem rundt det med bokser. Noen lurte på om jeg kunne ta med et brett med monster og arizona iste fra USA. Hvis det er kompakt pakket med plast rundt slik at det er en stabil enhet så går det jo relativt greit å pakke den inni en håndbagasje som er inni en koffert.. men hvis ikke så blir det en liten utfordring.
     
  10. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    3,872
    Bonuspoeng:
    93
    Om jeg husker rett fra min tid i bransjen for mange år siden så skyldes de gode prisene at Vinmopolet har et fast påslag og ikke setter prisene etter normale markedsmekanismer som etterspørsel, brand name osv.
    Vininteresserte fra det store utland reiser gjerne til Norge for å handle god vin. Vi har jo også et utrolig bra utvalg på polet sammenlignet med mange andre land. Kan jo ikke annet enn rope hurra:)
     
    dahlmath, Weissen and Upsaker like this.
  11. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,374
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg mener å ha sett dem i greit stabile 24pakninger med papp eller der omkring på en Target. Selv lette jeg etter god tonic uten å finne noe:)
     
    HaraldOslo liker dette

Del denne siden