Jeg ble positivt overrasket av transit i KUL, for sjekker en inn i landet, og går over på andre siden av sporet så er det masse bra restauranter som alle tar kredittkort og som har utmerkede menyer. Jeg betaler heller for en asiatisk all you can eat bufee for 50 MYR/120 Kroner med alkoholfri drikke inkludert i stedet for å betale 270 kroner for å sitte i en louge med skrapete utvalg av mat. Så Lounge er ikke alt hvis en får ett herrmåltid for halvparten av prisen rett utenfor tolla.
Ja, det var tider det. FBU-TRD gikk hver halvtime, og det var bare å hive seg i en taxi og så var man hjemme på Nardo et par timer senere Jeg har lurt på om vi burde opprette en mimretråd siden en god del av oss veteraner sitter på et hav av gode historier. Men så tenker jeg at det er bedre å bombe endeløse tråder om «når i måneden kommer den eller den oppdateringen» med off-topic skrøner for å krydre leseopplevelsen litt
Automatiske Passluser inn/ut i SIN teller positivt. Men tepper på gulvet er så 80-talls, motstand når man må dra håndbagasjen gjennom. Svakt med ingen utsikt fra lounge, men mat er helt ok. BKK har kommet seg, spesielt på utreise med kjappere security og automatiske passgates. Er flere internasjonale, bl.a BOG som også har det på utreise. Går så utrolig mye kjappere og effektivt. Enig med flere her som kommenterer de oppgraderte securitymaskinene der du slipper å dra ut alt fra håndbagasje (AUS f.eks) Betydelig mer effektivt. Blir spennende å se hvilke flyplasser som klarer å implementere alle disse i fremtiden.
Jeg må si at med layover så ser jeg SIN i litt bedre lys. Jewel har attraksjoner og restauranter, og Crowne Plaza byr på basseng med bra beliggenhet. Immigration fikk fortere denne gangen og i motsetning til Singapore Air sine egne fly så var det fast Track i security ved gaten for TK flight. Loungen (Marhaba) var ingenting å skryte av. Ergo har man layover er SIN klart bra..