Companion Ticket Bergen - Tahiti

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av sexten, 10. jan 2015.

  1. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ok, da har jeg lært enda en ting om CT bookinger i dag! :)
     
    John in The Tower liker dette
  2. Hjorth

    Hjorth Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har brugt min CT i januar i år med TG på ruten OSL - BKK - SYD + AKL - BKK - OSL i business og economy mikset. Det endte med at vi blev opgraderet til business på hele ruten, men den oprindelige bestilling var 3x business + 1x economy
     
  3. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hva ble fuel surcharge på den routingen?
     
  4. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Det går an å bestille CT ticket med mixed class. Jeg har gjort det på to ulike reiseruter i år. Det kommer helt an på hvem dere prater med på CT kontoret. Mange av dem er udugelige, men anbefaler at dere spør etter Roberto eller Evelyn, de er svært flinke - også til å søke etter billetter.
    Det går an å ha mixed class, men hvis du har ett par eco flights og resten business, så må du bruke poeng tilsvarende business på hele reisen.
    Men går det an å ha hjemreise fra en annen by? Jeg trodde en måtte fly inn og ut av samme byen?

    Air New Zealand pleier btw ikke å legge ut bonusbilletter før ca 60 dager før avreise, så er vanskelig å knabbe seter der.
    ANA sin search engine har vært svært upålitelig de siste mnd. Jeg fant masse ledige bonusbilletter der, men når jeg snakket med CT så var ingen av de ledige (de søkte på flight nummer til og med). Hun jeg snakket med nevnte at ANA ikke var så accurate lenger, men at hun anbefalte å bruke United sin search engine. Og der fant jeg masse billetter som aldri kom opp med ANA. Kombinasjonen av reisene kom ikke opp engang..
     
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det er sannelig ikke lett å bli klok på dette "systemet". I det gamle ANA-systemet så kunne man f.eks. finne LH F award seter mellom Frankfurt og Nord-Amerika. De er helt borte nå og man blir konsekvent rutet via Japan med ANA. Det samme ser jeg på andre ruter som både ANA og LH trafikerer. Så utvalget er nå langt mindre enn det var før i tillegg til at man bare kan søke på en dag av gangen (i Biz og First). Jeg har også opplevd det samme som deg at bruker jeg United sitt søkeverktøy så kommer det opp mange alternativer som ANA ikke viser i det hele tatt, men spørsmålet er jo selvfølgelig om det er reelle ledige award seter eller om det er såkalte ghost seter?
    Fikk du booket noen av setene som du fant ved hjelp av United søkeverktøyet?
     
  6. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Då får eg prøva lykken igjen neste gong eg bestiller CT-billett. Som sagt insisterte 2 forskjellige agentar på at det ikkje gjekk an å mixa eco og biz (så lenge det eksisterer biz-klasse på eco-flighten), men eg tviler jo ikkje på at du har fått dette til, så må prøva hellet mitt neste gong eg er på leit. Og ja, så lenge 1 av segmentene er biz så må du betala for heile turen i biz, så det er jo sjølvsagt å foretrekke å finne biz heile vegen. Men spesielt mellom New Zealand og Tahiti er det svært vanskjeleg (umogleg?) å finne ledige biz-seter, medan eco er ganske greit å finne.

    Og ja, det går an å ha såkalla "open jaw"-billettar, det vil sei ankomst ein plass og avreise ein anna plass (så lenge det er innafor samme sektor).
    Men igjen er det ikkje alle agentane som er oppdaterte på denne "regelen" :)
     
  7. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk hun på CT til å sjekke ett par ulike rutinger for meg, og hun fant ledige seter på alle de jeg fant på United sin søkemotor, men ingen på de jeg fant på ANA.
    Jeg booket egentlig først CT billett til Australia til desember 2015, men har senere endret den til Sri Lanka i stedet (business). Når jeg søkte på flygninger til Australia med ANA, så fant agenten samtlige ruter jeg hadde funnet ledige business seter på i ANA. Dette var i februar.
    Når jeg nå endret billetten til Sri Lanka i juli, så fant de ingen av de setene jeg hadde funnet gjennom ANA, kun de gjennom United. Så mulig United har mer pålitelig søkemotor disse dager.

    Men dersom jeg bruker Uniteds søkemotor til å søke etter billetter til Australia, så kommer ikke kombinasjonen som jeg fant på ANA opp engang som en mulighet, selv om jeg søkte på de individuelle flyene. Med ANA så fant jeg billetter via Seoul (Asiana) i både business og First, og videre til Australia, men disse eksisterte ikke engang på United.

    Jeg fant ingen billetter til New Zealand på noen av søkemotorene. Har lest på nett air Air NewZealand legger ut award tickets 60 dager før avreise, så det ble for sent for oss. Det er en av grunnene til at vi valgte å reise til Sri Lanka istedet. Det ble nesten 7500 kr per person i flybillett per pers mellom Sydney og Auckland i høysesongen. Det var enda dyrere igjen å fly til Tahiti.

    Dersom det er mulig å bruke open jaw billetter på CT, så er jo det helt supert. Vi mellomlander på Maldivene på vei til Sri Lanka, men hadde tenkt oss en separat tur til Maldivene mens i Sri Lanka. Men da kan vi kanskje hoppe av i Male da.. :)
     
    Travellingalf liker dette
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for grundig svar @zeala !
     
  9. Hjorth

    Hjorth Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    5509 NOK per person, så ganske dyrt!
     
  10. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Låner denne :)

    Noen som har vært på PPT med CT?
     
  11. danconia

    danconia Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Lurer på det samme selv.
     
  12. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Den er bortimot umulig å finne. Bortimot...

    NZ40 fra AKL flyr hit og UA115 fra SFO. Unitedflighten hadde en del ledige seter da flyvningen ble lansert, men finner lite nå. Antar at mye av dette ble plukket av amerikanere. Air New Zealand er også sykt gniene med setene ut i Stillehavet...

    Men gi det gjerne et forsøk. Hadde vært en fin tur det.

    Update:
    26.november 2019 for eksempel er det 5 seter (øko) sluppet på NZ40 :)
    Det er også godt med seter i hele februar 2020. Vær tidlig ute ser det ut til...
     
    Skarven and danconia like this.

Del denne siden