Coronafast i Budapest, noen som har anbf av reiserute?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av paramberg, 27. mars 2020.

  1. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Avhengig av budsjett så er privatfly et alternativ. Evt som andre studenter har gjort om man er mange nok, chartre et.
     
  2. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    22k per pers om man er 6 personer. Dyr tillatt. 1000 dollar billigere å reise til Torp vs OSL.
    A0927787-50B9-4E9D-8E73-C73D10F7F24E.png

    Sikkert mulig å få det billigere også, kun sjekket på med XO.
     
  3. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Trodde det jeg og, men ikke når den kommer ifra EU. Er vel mer problematisk hvis du tar med deg en hund ifra Filippinene feks. Men de hundene det er snakk om her har europeisk pass osv så det vet vel de jentene bedre enn meg :p De hundene har vært her før så er vel ikke noe problem :)

    Er snakk om at ANSA skal chartre mulig ett til fly nå etter ny info idag. Så mulig det ordner seg med det :D
     
    drsyk, Supersergei, Avixlo and 2 others like this.
  4. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Mange som er flinke til å dele meninger om når man burde dratt hjem og om man skal skaffe seg hund under studietiden. Digg å være etterpåklok!
     
    paramberg, Petter B-C and Darkcho like this.
  5. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Det er nok kult for deg at du tror mange er etterpåklok. Det er nok mange fler her som har skjønt hvor dette har bært i mange uker. Noen vil nok huske mine uttalelser som var rundt 24. januar om nedstegning av fly i den opprinnelige Corona-tråden... Det er jo selvfølgelig også slik at noen følger mer med på nyhetsbildet og setter seg inn i hva COVID-19 er og hvordan det spres. Nå har jeg selv vært "virusflyktning" i 7 uker før jeg var tilbake der jeg er nå, så .... Men mine meninger får stå på min regning.

    Uavhengig av andres vurderinger (evt. feilvurderinger) så håper jeg jo generelt at "folk som ønsker seg hjem, kommer seg hjem". Men om det ikke blir noen enkel transport, så ville heller ha satset på 3 måneder med studier i Budapest når man først var kommet så langt som nå. Det kan være vel så trygt om ikke tryggere, fremfor å dra ut på reise nå.

    Uansett: Lykke til, til de berørte!
     
    drsyk and Avixlo like this.
  6. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    113
    Snakket med datteren min nå, og hun kunne bekrefte at ANSA melder om at Budapest Agency driver og jobber med å få chartret et fly til de siste. Jeg fikk henne heldigvis ut derfra for 14 dager siden. Men hun mente også dehadde vært noen issues for veterinærstudenter å få med dyrene sine på de tidligere flyene?

    Uansett - sørg for å få hjem søsteren din. Det har vært noen stygge episoder hvor syke og mulig syke studenter har blitt plassert sammen i isolasjon på 6-mannsrom med politivakt utenfor døra. Ikke spesielt moro.
     
    Last edited: 29. mars 2020
    paramberg liker dette
  7. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Ble Qatar Airways hjem til litt over 40 000,- for 2 pax.
    Eneste løsningen for å få de hjem med hunder når det å leie bil ikke var en mulighet for de to :)

    @Rscott de fikk beskjed idag at det ikke lot seg gjøre å passere grensen så de fra Budapest fikk mest sannsynlig ikke benytte seg av den muligheten for de kunne ikke lande i Budapest denne gangen, så da ble det Qatar :p
     
    Rscott, Xflipper, Gribb and 3 others like this.
  8. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    upload_2020-4-2_16-32-20.png
    En liten omvei, ja...
     
    Sekon, Xflipper, Avixlo and 4 others like this.
  9. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe ja. Flott at Qatar faktisk flyr mens alle andre har sluttet å fly sånn at folk uansett hvor i verden de er faktisk kan komme seg hjem :p
     
    Sekon, Avixlo, trygveat and 3 others like this.
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Herlig å høre @paramberg :) Godt det ordnet seg.
     
    paramberg liker dette
  11. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Ja veldig kult. Tydeligvis kun du som er pandemi-ingeniør som forutså dette allerede 24 januar og ikke FHI og resten av verdens helsemyndigheter. Mener bare at det hjelper TS ingenting med etterpåklokskapen i ditt innlegg.
     
    animals and paramberg like this.
  12. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    449
    Likes mottatt:
    1,029
    Bonuspoeng:
    93
    Av ren nysgjerrighet, blir 40k dekket av forsikring eller er det bare rett fra lomma?

    Beløpet minnes om biz, er det eco?

    Var ikke BA en mulighet med transfer i LHR med annen fly til Oslo?
     
  13. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Dekkes av forsikringen ja.
    Det er eco. Dyrt å fly om dagen :p

    Jo man skulle tro BA var en mulighet men de sender hunder som cargo via ett eget flyselskap og de flydde ikke til Budapest nå..
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Pøh, betalte i sin tid 9600 for t/r OSL - HAM i økonomi. Det hører med til historien at Biz var 10100, men det var against policy for firmaet og ikke fikk jeg lov å ta mellomlegget (den gangen). :(
     
    paramberg, Xflipper and jgroneng like this.
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Hyggelig å lese at lillesøster er på vei hjem. Selv om det ble en dyr ( og avlyst)eksamen og sikkert en læring i seg selv.
     
    paramberg liker dette
  16. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    113
    Litt avsporing, men Semmelweis vurderer faktisk å videreføre videoforelesninger i enkelte fag etter at dette er over. De har opplevd en eksplosjon i deltagelse på ikke-obligatoriske forelesninger. Fra typ 10-15 til 100-150 fremmøtte :)
     
    paramberg liker dette
  17. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Holdt på å miste håpet i går på at de faktisk skulle komme seg hjem etter å ha booket billettene. Er ikke bare bare å sende dyr med Qatar, det må ringes til kundeservice og de bruker litt over en time hver gang :p Ringte de på torsdag for å legge inn søknad, han første sa da at han måtte ordne med billetter og laget to enveis billetter med to booking referanser... Pris 70000 kr... Det fant vi først ut etter en time med prating og tasting. Så sa jeg det kunne ikke stemme men det gjorde det i følge han :p Så la på, ringte på nytt og en ny time med tasting etc så var søknaden ok og jeg kunne bestille billetter via nettsiden. Men å få noe svar på om det ble godkjent var ikke mulig, måtte inn til Qatar Cargo.

    Så etter billettene er bestilt så sjekker jeg Qatar Cargo og ser dette :

    AC87E18A-EC2E-4465-847A-03B49CE92A77.jpeg

    Ringer igjen i går, fortsatt ikke godkjent og hun sa det kunne være pga embargo...
    Skulle ringe idag å sjekke men fikk denne mailen

    A65BD13F-8555-403F-A6BD-D77BC7B943A5.jpeg

    Så da er det 100% sikkert at de kommer seg hjem nå hvertfall så lenge ikke Qatar kansellerer :D De kansellerte flyet som gikk i går :eek:
     
    drsyk, Upsaker, jgroneng and 3 others like this.

Del denne siden