Courtesy upgrade innført for EBD og EBP?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av vegardg, 24. juni 2015.

  1. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Hmmm... Kanskje en egen tråd - men registrerer at SAS stadig kommer med nye tilbud og fordeler for EBG og EBD. Hadde vært artig å høre hva trofaste kunder (som jeg antar at EBG og EBD er) mener at endringene i sum det siste året er. Det var stor ståhei når poengsystemet ble endret i fjor høst, men har de positive endringene som er gjennomført i år endret synspunktene? Personlig opplever jeg (som ikke reiser ofte men heller langt et antall ganger pr. år) at EB som produkt i sum er bedre. Og da tenker jeg på helheten - ikke bare hvor mange poeng jeg kan tjene på en ferietur til Spania...
     
  2. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Du finner det også i SAS Sales Info, og sikkert andre mer interne kilder.
     
  3. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Det hadde vel strengt tatt ikke vært så dumt om vi som har EBD/EBP fikk informasjon om dette? Eller er intensjonen at man som kunde ikke skal vite om dette, og dermed ikke tilpasse seg i forhold til dette...?
     
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Nils Lindhe snakket om at de planla noe slikt og at det skulle være en surprise and delight greie, derfor informeres ikke kunden.

    Så lenge folk ikke forventer at de mottar oppgradering når de flyr langt, er dette en flott greie. Kan fort bli sutring dersom formuleringen i eposten ikke setter rett forventning for hva som skjer i fremtiden
     
    milehigh liker dette
  5. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
    Formuleringen i teksten tyder på at hvis man har fått en oppgradering på eksempelvis utreisen, så kan man ikke få det på hjemreisen? Uansett hyggelig med denne type tiltak.
     
  6. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Dette faller vel under kategorien "tror det når jeg ser det" i min bok. Først og fremst håper jeg, hvis det blir noe av, at SAS rent faktisk klarer å gjennomføre det i praksis, og at det slik sett ikke lider samme hit-and-miss-skjebne som feks prioritert bagasje. Samtidig må det også være overensstemmelse mellom selskapets løfter, kundens forventninger og praksis. Så kort sagt: Jeg setter pris på initiativet og alt det der, men setter meg foreløpig på gjerdet.
     
    Cecilie liker dette
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Strålende initiativ av SAS. I de tilfeller de likevel ikke har solgt alle setene framme, så er dette en fin gest til topplaget. Men, det er klart, hvis de lykkes med satsingen sin fremover, så blir det ikke mange upgrades og da blir kanskje folk skuffet.

    Jeg vet at hadde de hatt dette da jeg hadde melkerute Norge - California så hadde det ikke blitt så mye BA.
     
  8. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Whaat? Kanskje EBD er verdt å ha likevel...
     
  9. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ønsker gate staff og crew god bedring.

    I en tid der (gode og dårlige) nyheter spres som ild i tørt gress via sosiale medier, planlegger SAS å annonsere dette på en "need to know" basis? Really? Her lukter det mye veiving med sorte kort med kjefting om "jeg har krav på..." osv. lang vei. Dette problemet forsterkes nok av en potensiell diffus launchmail fra SAS. Kommunikasjonsavdelingen har jo allerede vist seg udugelig ved flere enn én anledning,

    Tanken bak tiltaket: A+
    End result: Anyone's guess
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg synes dette er svært fornuftig av SAS.
    Det at man kun får det på hver andre reise er også veldig lurt tenkt da det begrenser muligheten til å spekulere.

    Er ikke sikkert det er så mange EBD/P på tur over dammen på hvert fly så oppgraderer de EBD/P hvert andre flytur er det kanskje ikke en merkostnad utover de "normale" op-ups.
    Forskjellen er bare at det blir mer strukturert hvem som får dette, gir langt mer mening enn å oppgradere en tilfeldig reisende.
     
    ILS2 liker dette
  11. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Hva som er intensjonen i det store og det hele kan jeg ikke svare på, ei heller hvordan EuroBonus har tenkt å kommunisere dette utover det som er beskrevet, men det er ikke hensikten at man kan forvente å få en oppgradering. Men at EBP og EBD kan få oppgraderinger adskillig oftere enn dagens operasjonelle oppgraderinger.

    Det vil heller ikke være noe og hente ved å kreve oppgradering ved gate, dette er oppgraderinger som skal være fullført og automatisk før arbeidet ved gate gjøres.
     
    Scandipendler and Origo like this.
  12. Storg

    Storg Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    28
    Slik jeg opplever dette er at SAS har kjøpt en funskjon sikkerit i Amadeus, som gjør at de kan gi bort uppgrads automatisk. Utfordringen er jo at dette ikke er noe de skal tilby som en voucher, men etter kapasitet. Derfor ønsker de egentlig ikke at kundene skal vite om dette. De beste kundene skal bare oppleve at de blir oppgradert oftere.

    Jeg må si at jeg forstår ikke kritikken mot dette i det hele tatt. SAS vil utnytte usolgte seter til å gi oppgradering til sine beste kunder, men de ønsker ikke å love noe de ikke kan holde. Derfor ønsker de å gjøre det i det stille. Lurt spør du meg.
     
  13. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Fantastisk!
    Det var som Sjefen snakka om selv på aker brygge på Onda på Sas Meat and Great.
    Forbedringer skulle skje, og fler kommer det
     
  14. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Tror @Storg og @Superhai treffer blink her. SAS legger inn en etterspurt super upublisert ekstra perk/courtesy.
    Som vanlig popper det opp kommentarer (her og på andre forum) om hva mer vi burde hatt.
    I dette tilfellet velger jeg å gi en uforbeholden applaus til SAS. Men det er min mening da...
     
    Dash, bern747, chrisbu and 4 others like this.
  15. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    What he said! Spot on!

    Tommel opp til SAS!
     
  16. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Hva er definasjonen på interkontinentalt?
    Er det kun med sas, eller codeshare med fks lufthansa div.?
    Gjerne gi meg linken til dette viss det finnes noe mer informasjon om det enn det som er blitt lagt ut her.
    Virke J..... bra ut viss det virkelig er sant =) =)
     
  17. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Det gjelder nok SAS sine egne langdistanseruter.
     
  18. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Mitt poeng var nok helt enkelt at enkelte reisende ville kunne tenke seg å handle mer hos SAS enn man ellers gjør hvis man var gjort klar over denne typen perks, selv om SAS ikke gir noen garanti.

    Det er selvsagt helt supert om SAS øker sannsynligheten for oppgradering for sine beste kunder. Jeg mener vel bare at SAS sine gode kunder kunne tenkes å bli mer lojale dersom man var klar over alle mulige fordeler med denne typen status.
     
  19. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Det står klart i første post at det kun gjelder SAS eget metall. SAS interkontinentale ruter er per definisjon ruter til USA og Asia med A330/340. Skulle en 737 eller A320 forville seg over en kontinentalgrense, er dette regnet som shorthaul eller Europarute.
     
  20. pacman123

    pacman123 Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Gjelder vel også oljeruta, selv om den blir fløyet av en 737?
     

Del denne siden