Cruise?? tommy777 drar til sjøs!

Tråd i 'Reisebrev' startet av tommy777, 13. jan 2015.

  1. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Topp rapport , Tommy. Er selv i aldersklassen som burde være ombord. Men hverken fruen eller meg
    har vurdert det...:) Tusen takk...
     
  2. Roberto

    Roberto co-founder

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for både rapport og latter!
     
  3. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Herlig. Også spent på alderen ombord. Når blir neste cruise?
     
  4. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Knallbra rapport, og kjenner at det rykker litt i cruisefoten. Men det er noe med disse gigant skipene om byr meg i mot. Uansett ser jeg fram til neste rapport på NCL.

    Cruise pent ;)
     
    tommy777 liker dette
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Takker for alle hyggelige kommentarer!

    Neste cruise er faktisk nå (derfor man har vært litt stille de siste dagene ;), Internett er litt av en utfordring)

    Er i Middelhavet ombord Norwegian Jade. Lander i Istanbul om noen timer og skal overnatte på hotell der etter ett møte med Turkish. Skal få svart på litt spørsmål da
     
    Bizflyer and John in The Tower like this.
  6. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Er det et slags cruise bonuskort du prøver å oppnå siden du er i gang med 2 cruise pr måned nå? Skal du fortsette slik resten av året eller? :D:eek::p:cool:
     
  7. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Milage run på cruiseskib ;-)
     
    tommy777, Bizflyer and Travellingalf like this.
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe. Planen var som vanlig å forlate Chicago under den verste kulda i januar. Hadde en haug med møtet i Europa og siden prisene på vinteren er lattis lav, heiv vi oss til. Møter med Alitalia, Aegean og Turkish underveis funka strålende. Kosta 1200 daler all in for to for 10 dager for balkong. Tilbudet inkluderte ultimate beverage package og også ultimate dining package med gratis specialty restauranter. I tillegg fikk vi 100 daler å bruke ombord. 10 dager med alt inkludert er jo råbillig! Fikk også ett tilbud om å oppgradere til Penthouse for 400 daler ekstra totalt noen dager før avgang som vi selvsagt hoppa på.
     
  9. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hør med Turkish hvorfor man opptjener NADA hos M&M når man flyr med dem?! Hva skyldes "uvennskapet"??
     
    tommy777 liker dette
  10. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Jawurst ja! Da forventer vi ny bilderapport fra Demses!! :):):)
     
    Travellingalf and tommy777 like this.
  11. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Bestilte du direkte frå cruiseselskapet, eller via 3. part (som er dei som kjem med slike tilbud som regel)?
     
  12. SUPERPER

    SUPERPER Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei Tommy!

    Godt Nytt år og takk for sist! :)

    Så deg ikke noe på resten av cruiset, men møtte broder`n din et par kvelder. Det ble visst kjørt hardt på både mat- og drikke inntaket sa han.... :)

    Uansett, fet tur opp til Bob Marley og Nine Miles på Jamaica!! Virkelig en av høydepunktene på turen... :)

    Send meg gjerne en e-mail rundt Club Carlson som vi snakket om på båten.

    Vi høres!

    Per
     
    tommy777 liker dette
  13. stalek

    stalek Medlem

    Innlegg:
    184
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Kul lesing, husker at du var sikker på at Seabourn var noe som passet deg bedre men det ser ut til at min anbefaling om Celebrity scorte 100%. Hvordan vil du rangere NCL etter å ha testet både X og NCL?

    Cruise er desidert den beste ferieformen.. mvh. Elite hos Celebrity og Gold hos Cunard.
     
    Roberto liker dette
  14. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Den norske Cruisekongen! Er ganske så sikker på at Seabourn/Crystal/Regent vil passe meg mye bedre, men siden man skulle betale for hele familien, var det liksom greit å holde ting innenfor budsjett.

    Man begynner nå å få lest seg opp skikkelig, men det er mye å lære.

    Vi reiste i en PH med Norwegian Jade, som er en eldre båt, men siden vi var i en suite, var opplevelsen mye bedre enn Celebrity Aqua Class selv om Silhouette var mye nyere og freshere enn Jade.

    Som suite guest har du tilgang til masse ekstra: Skikkelig kaffemaskin på suiten, butler, lounge kun for suite gjester, tilgang til frokost og lunch i Cagneys sammen med kun suite gjester, en concierge som tar deg av og på båten først og orger alt mulig, samt mye mer. Så ikke sammenlignbart.

    Skal skrive rapport fra NCL turen i helgen

    Neste cruise blir i mai. Vi debatterer om vi skal dra til Alaska eller ta en tur i middlehavet.
     
    stalek and LN-MOW like this.
  15. stalek

    stalek Medlem

    Innlegg:
    184
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Tror alle som har prøvd cruise drømmer om Seabourn, men jeg bruker heller penga på fem flere cruise med svært bra rederier (les: X, HAL, Cunard f. eks). Nå har jeg kun ett cruise foran meg, og det blir en tolvnetters i middelhavet for å gjøre kjerringa avhengig av denne ferieformen ;)

    NCL har jeg aldri prøvd da jeg er litt skeptisk til Freestyleopplegget dems, men det er klart - de skal prøves ut en dag. Har selv prøvd Royal Family Suite på RCCL og det frister til gjentagelse. Betalte forøvrig ingenting for den suiten å regne, rundt 10 laken per pers i to uker og vi var fire.
     
    tommy777 liker dette
  16. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Og da var neste cruise booket. Det ble Norwegian igjen, denne gangen jumboskipet Epic, fikk en fantastisk pris på The Haven, avreise fra Barcelona selveste 17. Mai!
     
  17. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    For en som er helt blank på cruise, hva er en fantastisk pris, og varer cruiset sju dager?

    Hvilket selskap/opplegg er best egnet for familier?
     
    tommy777 liker dette
  18. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    De varer fra 3-100 dager, vanligst med 7-10. For The Haven, som er en all suite privat del av skipet med eget basseng, restauranter, lounge, gratis oppgradert romservice, samt masse mer, koster det vanligvis en haug med penger. Suiten er på rundt 50-60 kvadrat

    http://thehaven.ncl.com/experience/#overview

    Vi betalte 1800 daler per person for 7 netter, inkludert ultimate dining og drikkepakke, inkludert gratis alkohol. I tillegg fikk vi 450 daler i onboard credit.
     
  19. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
  20. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Var på Epic i fjor sommer, fin båt det. Er det stoppene Napoli, Pisa, Palma etc du skal på?
     

Del denne siden