CT Australia - lovlige ruter og tilgjengelighet i romjulen

Tråd i 'Bonushjelp' startet av magnusha, 16. okt 2017.

  1. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    519
    Bonuspoeng:
    93
    Oi, rettet nå. Takk!
     
  2. magnusha

    magnusha YouTuber @awardviking

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    393
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for warningen er nok destinasjon og tidspunkt som er viktig i denne omgang. Blir asiana hjem hvis vi får surret oss til å bestille snart
     
  3. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Air China Busniess Class er helt topp de, alt er bedre enn økonomi...
     
    magnusha liker dette
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
  5. Fiskefjes

    Fiskefjes Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    13
    Ville kanskje ikke lagt for mye vekt på den anmeldelsen, da dette er "China Airlines" som er medlem av SkyTeam og ikke "Air China" som er SA...

    :)
     
  6. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Hva betyr det når det er ledig business award tickets men det står economy i feltet, og det samme at det er ledig first award tickets, men det står business i feltet under. Vi tenker på en reise til Sydney på nyåret/våren, og da er det ledig award billetter i business hos Singapore, men som sagt så står der economy i feltet under.
     
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Er det på United sine sider du søker? Og står det da kanskje "mixed class" der ett sted? Det kan nemlig skje at ett eller flere leg kommer opp i Business når du egentlig søker etter First, eller at ett eller flere leg kommer opp i Økonomi når du søker etter Business.
     
  8. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det er på United.com. Og det står mixed class ja. Slik som denne routingen er, vedlagt bilde, da må vi fly økonomi klasse seter med Singapore i A380-800 fra Sydney til Singapore? Da er det jo ikke noe vits egentlig... Finner i så fall så og si ikke business seter til og fra Singapore/Bangkok til Sydney... Det eneste er med Air China, via Beijing, men frister ikke like mye...
     
  9. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Her er bildet
     

    Attached Files:

    • image.png
      image.png
      File size:
      306.3 KB
      Visninger:
      25
  10. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    519
    Bonuspoeng:
    93
    Det skal ikke være noe problem å finne seter i business fra Bangkok til Sydney (med Thai), men du må nok søke strekning for strekning for å få treff. Hvis du oppgir et (kort) intervall for henholdsvis avreise og hjemreise, så kan jeg ta et kjapt søk i Expertflyer for deg.
     
  11. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Supert hvis du gidder det:) Hvis du kan søke fra 2-5 april med retur 18-20 april hadde det vært knall.
     
  12. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    519
    Bonuspoeng:
    93
    Har antatt at "vi" betyr 2 personer.

    For utreise har jeg funnet to alternativer:
    Alternativ 1:
    upload_2017-10-24_21-16-10.png

    Alternativ 2:
    upload_2017-10-24_21-17-17.png

    Hjemreisen var mer utfordrende, her var det ingenting tilgjengelig fra Sydney til BKK/SIN på ønskede datoer. Det er derimot en mulighet fra Melbourne, så får dere heller kjøpe flybilletter Sydney - Melbourne.

    upload_2017-10-24_21-19-27.png

    Med CT blir prisen 240.000 poeng for 2 personer ved å velge alternativ 1 på utreisen og 180.000 poeng ved alternativ 2.
     
    Mg15, Upsaker, Schlandy and 4 others like this.
  13. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    "Låner" denne tråden jeg også, håper det er greit;-)

    Da har jeg skaffet meg de ekstra 50000 poengene via venner samt at jeg kjøpte 30000 poeng fra Mr Jørgen her på forumet, tusen takk Jørgen:)

    Så da har jeg og madamen altså nok poeng til å reise til Australia i first, det er som sagt første gang vi er ute og flyr i høyere klasse enn økonomi, så dette skal nok bli bra uansett selv om jeg selvfølgelig er ute etter best mulig opplevelse in the air samt bra lounger:)

    Som jeg har skrevet i en annen tråd var vår opprinnelige reise til Bali og har booket en reise dit, men pga zika utgår dette, og egentlig veldig mange eksotiske reisemål. Det jeg sitter igjen med er Australia samt Hawai. Reiseperiode er januar til april 2018 med 2 ukers opphold i tillegg til reise.

    Jeg har sett litt på united.com og expertflyer og funnet en del ruter, men vil gjerne ha deres tips og forslag til gode ruter. Angående Hawai har jeg skjønt det slik at det er rimelig vanskelig å oppdrive first med united. Er det noen annen mulighet med first hit?

    Når det gjelder Australia har jeg funnet reise med Air China via Frankfurt/Beigjing/Sydney med Air China i first hele veien fra frankfurt. Her kan det jo åpne seg en mulighet med Lufthansa first nedover til Beijing. Ledig samme reise med air China retur også i first, evt finnes det ledig first med Thai fra Bangkok til Paris, da blir det i så fall enten Thai business fra Sydney til Bangkok og så first til Paris eller Air China first fra Sydney til Beijing og så business fra Beijing til Bangkok, med first til Paris med Thai til slutt, men er ikke sikker om den siste er lovlig?

    En annen mulighet til Australia er å reise Istanbul/Singapore/Canberra, ser det er ledig i business med Singapore Airlines hele veien i business fra Istanbul. Men da får jeg ingen første klasse da... Hva tenker dere om Air China i first vs Singapore business gammel versjon? Eller er det lovlig med Istanbul/Singapore/Beijing/Sydney? Da får jeg både business med Singapore og første med Air China hvis denne er lovlig.

    Har jo lest her inne at alle "slakter" Air China. Jeg har google litt og funnet en del delte meninger der ute, alt fra dårlig til meget bra. Ser at Air China flyr med den nyere 747-8i fra Frankfurt til Beijing samt 777-300 far Beijing til Sydney.

    Noen med gode forslag her?
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville personlig valgt Singapore C på en slik rute.
    Du får i tillegg en kongelounge i Istanbul.

    Synes det er kjedelig å betale for F hele veien til Australia om flertallet av flightene er i C.
    (Men jeg er jo også svært kjip)
     
  15. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Hva med Istandbul/singapore/Beijing/sydney da? Hva tenker du pm denne ruta, og er den lovlig?
     
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Hva med Thai hele veien? Og så bytter eventuelt om utreise (og kanskje hjem) til Lufthansa hvis det åpner seg noe?
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Den er ikke lovlig i følge reglene, men virker som det lar seg gjøre uansett.
    Jeg ville forsøkt på noe ala IST-SIN-AKL-SYD.
     
  18. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Thai first lar seg gjøre både fram og tilbake (London/Paris-Bangkok og Bangkok-Paris), men det finnes ikke first fra Bagkok til Australia som jeg finner hvert fall. Og det frister ikke så mye med gammel thai 747-400 business fra Bangkok til Sydney, da tenker jeg evt Air China first er bedre? Kan da ikke være så dårlig? Osl-Bkk-Pek-Syd?

    [​IMG]
     
  19. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Det finnes First BKK-SYD, men de er vanskelige å få tak i. Hadde selv London - Bangkok (EVA C), Bangkok - Sydney (Thai F), Sydney - Bangkok (Thai F), Bangkok - London (Thai F) i februar. Valgte bort Thai F på London - Bangkok for å prøve EVA C :)
     
    DanH liker dette
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Var det verd det?
     

Del denne siden