CT Hjelp i JANUAR

Tråd i 'Bonushjelp' startet av elgaaen, 29. des 2016.

  1. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Kan jeg spørre hva en slik tur koster i kroner? Typ skatter & avgifter ol.
     
  2. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    Ville ikke bekymret meg for tiden, ikke så langt å gå. Har dessuten godt av å gå litt etter en lang tur hjem.

    Har personlig aldri opplevd LH sine F-lounger, FCT eller FCL, som fulle. Da er det verre med de besøkende.

    3-4.000kr
     
    Travellingalf liker dette
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    CT med Luftwaffe F til f.eks Tokyo?
    Da fruen og jeg gjorde CT med Luftwaffe F til Tokyo i desember ifjor, viste en rask sjekk på lufthansa.de at vi måtte ha betalt 168.000,-

    Helt uaktuelt uten EB og CT :)
     
  4. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei. Vi betalte ca 3000.- pr pers..
     
    DanH liker dette
  5. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk du noen fordeler på flyplassen ved ankomst? Noen som møtte dere eller lignende?
    Og hvordan er det når man reiser hjem med LH F fra Tokyo, hvilken lounge og hvilke fasiliteter og ground service kan man forvente?
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Ankommer du med en LH maskin, og havner på busstand, blir du hentet med bil. Hvis du ankommer til bridge, med LH eller andre er du vel på egen hånd (jeg er usikker fordi vi ankom kvelden før vi skulle reise, var ingen plass samme dag på OSL-FRA), andre kan kanskje rette meg?

    Ved ankomst blir du møtt av en representant som følger deg hele veien til din videre transport, hvorvidt dette er med limo, buss, tog, fly whatever.
    Ved avreise blir du fulgt fra innsjekk til ANA lounge, den er grei, med fin utsikt til flyplassen og fly, men ikke i nærheten av LH F terminal eller lounge i FRA/MUC.
     
  7. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Ok takk, tenkte på ankomst Tokyo? Eller er du på egenhånd så fort du går av flyet?

    Har ANA er First Lounge?
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Du blir møtt når du kommer av flyet og ledsaget gjennom immigrasjonen, til din bagasje og videre helt til du forlater flyplassen. Ledsager snakker engelsk og hjelper deg om du skulle trenge billetter mm til videre transport. Så du er godt tatt vare på helt til du forlater flyplassen.

    I vårt tilfelle ble ledsageren med til billettkontoret for å realisere vår forhåndsbestilling på Japan Railpass, hun ble deretter med oss ned og så oss på riktig tog inn til Tokyo sentral.

    Det heter Ana Suite Lounge og er vel deres First lounge kanskje. Jeg er ikke sikker. Det er iallefall den vi ble sendt til. Svær og romslig, men som sagt, ikke opp til Luftwaffe sin First opplevelse. Loungen er veldig nære gaten du reiser fra.

    Et tips angående Japan:

    Du vil aldri oppleve at en japaner sier han ikke vet. Dersom du spør noen om hjelp, så vær obs på å lese kroppsspråket, for de vil alltid si ja og ha, men du ser det på dem (de er åpenbart ukomfortable hvis de ikke kan hjelpe). Hvis du oppfatter at de ikke vet, så takk høflig for hjelpen, smil og gå videre og når vedkommende er ute av syne, finner du en annen å spørre.

    Og, det er ingen selvfølge at den du spør kan engelsk...
     
  9. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    Gå til høyre, det er F-lounge.

    IMG_9063.JPG
     
    RoadKing liker dette
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Dere blir ledsaget til loungen fra innsjekk, så det skal nok gå bra :)
     
    elgaaen liker dette
  11. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
  12. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Loungen er ganske ok. Stor, en del asiatisk mat, diverse drikke og småretter. Hakket over en senator, en del under FCT/FCL. Store og gode stoler. Hadde ikke dratt tidligere til flyplassen for loungen. Når du er inne i loungen går du til venstre for å se på fly :=)
     
  13. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut til at det ikke løser seg, er donasjonen fortsatt aktuell? :)
     
  14. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Viss ikke @Upsaker responderer positivt innen rimelig tid så kan du sende meg en PM med navn og adresse så skal jeg putte en tag i en konvolutt og sende deg. Klart du skal ha IF-tag med deg på tur! :)
     
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Send meg en PM så finner vi ut av det :)
     
  16. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Tror dere bookingsidene senker prisene på The Penin feks dagen før? Sånn som ofte skjer på andre hoteller. Eller fungerer det ikke sånn på skikkelige hoteller?
     
  17. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    @elgaaen, jeg tror ikke du skal forvente for mye der. Er det lavsesong, så er de sikkert mer rundhåndet med upgrades og comp frokost. Se etter "offers" på hjemmesiden direkte.
     
    elgaaen liker dette

Del denne siden