Har noen knekt koden? Prøver å finne en fornuftig T/R langweekend i business (torsdag-mandag?) til et varmt/spennende mål langt vekk. Jeg finner noen sporadiske business-plasser til Miami med SAS men ikke T/R. Ønsker ikke New York, Beijing, Chicago, Boston, Washington..Tidspunkt = 2017 ... Kom gjerne med tips evt hjelp til å finne en reise. Tenkte å gi en reise i julegaven til damen. Har per tidspunkt 125K poeng og svi av på dette Håper på noe fornuftig tilbakemelding. Dette tar alt for mange timer
Det er det som er kostnader for "billig" business med poeng Det er dessverre ingen snarvei utenom å betale noen for å gjøre det. Jo mer tid man har brukt på dette jo fortere går det etterhvert fordi man lærer seg hva som finnes og ikke. Hvem som flyr hvor osv. Det kreves dog mye tid og innsats for å få det til å matche. Enkleste for å finne SAS er å søke 10-11 mnd frem, siden det er da setene slippes.. Har du 125k poeng kan du fint velge noe anent enn SAS, forskjellen er 10k poeng + noen kroner i avgifter vel og merke..
Har holdt spesielt godt auge med SAS sine award-seter i business på long-haul dei siste månadene, og det er kun destinasjonane Chicago, New York, Shanghai og Beijing du finn regelmessig ledige seter. For dei resterande destinasjonane (spesielt på ein tidshorisont kortare enn eit halvt år) er det litt nål-i-høystakk prinsipp, diverre.
Hvem kan man betale for å gjøre dette? Har opparbeidet min første CT, og er på jakt etter noe lignende som TS. Ikke mening å kuppe tråden, tror spørsmålet er relevant for TS også.
Eksempelvis en tjeneste som heter flightfox. Ellers viser erfaringene at jeg har vært svært hjelpsom i bytte mot to flasker champagne
Haha, godt observert Jeg må da justere litt; 1,5 liter champis. Magnum-flaske kan godtas Dette med champagne begynte når jeg hjalp en kollega å finne LH F tur og han synes at jeg skulle få smake en dråpe selv om det ikke var i en F-stol eller samme årgang. Dette syntes jeg det var en god ide, selv om det fort blir ganske mange times jobb. Så "lønna" er dårlig med mindre det er Dom Perignon eller bedre
Vi har klart å få 3 stk på Asiana (OZ) i F til NRT via FRA-ICN-NRT(c). Så det er mulig om man er litt fleksi på når man reiser og med hvilket selskap.
Langhelg i Tokyo i Februar. Noen som har prøvd dette? Det er vel lite turister da. Kanskje litt kjølig. Men varmere enn Norge tenker jeg