Som skrevet hadde vi kabinen for os selv over dammen, Anna og Franz med hhv 20 og 10 års erfaring hos Lufthansa passet godt på oss og sørger for våre glass aldri var tomme. Maten, som var aldeles nydelig, ble fortæret i sete 1K og sengen ble gjort klar i 2K. Uten sammenligning den beste seng jeg har opplevd på et fly! God plads, god dyne og gode puter gjorde at jeg klarte å få til 1 time med god og effektiv søvn, hadde heller ikke lyst til å sove bort denne fantastiske tur Touchdown i new york 1 time forsinket, og brukte nærmere 1 time med å komme i gjennom immigration og få hentet bagasje. Deretter gikk turen til conrad new york for rask dusj, og videre ut i new yorks natteliv Nettet er helt fantastisk dårligt her så bilder kommer senere.
Nei ingenting, og hvis det er noe man kan sette fingeren på med LH first er manglende ground service ved ankomst NY
Akkurat! Dette er hovedgrunnen til at eg endå ikkje har besøkt USA. Eg ser heller ikkje føre meg at det blir noko tur vestover for meg før LH har på plass i alle fall eit minimum av standsmessig ground service ved ankomst. Ein milkshake og BigMac i handa når ein stig av flyet + golfbiltransport gjennom ankomsthallen burde vere opplagt. På alle andre område er eg skikkelig misunnelig God tur vidare, eg gledar meg til resten!
Er tydeligvis litt på bærtur, men hvordan kan man ta denne rundturen for 95000 poeng? En tur med *A på C (utenfor SAS) koster 140000 poeng?
Tidlig opp og fikk os en god frokost på conrad, og 4 timer før avgang JFK i en uber. Check inn hos Asiana forløp smertefritt men ingen priority i gjennom sikkerhetskontrollen. Tok vel ca 15 min fra check in til vi var i gjennom. Asiana benytter swiss business lounge så vi stakk dit for frokost nummer 2. Ganske basic utvalg av mat og drikke så ikke noe å råpe høyt hurra for. 3 timer til avgang
Poengprisen varierar etter kvar du skal reise. Du kan finne oversikta på https://www.sas.no/eurobonus/point-charts/sas-points-charts/#tab3 (Star-Alliance spend chart).
Kjenner jeg blir misunnelig og veldig utålmodig her jeg sitter i mørket å sturer. Bestilte tilsvarende tur 4 november som første mann her inne og ennå er det over 5 uker til det er min tur Jeg og Are reise vel trent samtidig, så da blir det vel overflod av Bilder i F her på forumet. Håper jeg får ordnet meg LH F inn til NY, det ser helt konge ut. Det finnes tre avganger bare ut av FRA så det er håp.
Var det spesielt god tilgjengelighet på dette i en periode, eller har ruter i C blitt byttet ut med F etter hvert som tilgjengelighet oppstod? Må være en fantastisk opplevelse!
Asiana + ANA ble booket i first fra starten. Lufthansa ble endret fra C til F etterhvert som det ble åpnet opp for award seter
Generelt så vil jeg si at det F fra USA til ASIA(ICN/Tokyo), har veldig bra tilgjengelighet, mens utfordringen er å finne F fra Europa til USA. Lufthansa er nok de som er letteste å finne, men da må man være på ballen 14 dager før avreise. Eventuelt så skal United ha grei tilgjengelighet om man er tidlig ute.