CT tur øst-vest-vest-øst-øst, 23500 miles på 6 hektiske dager

Tråd i 'Reisebrev' startet av Schlandy, 12. jan 2017.

  1. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Vi forlot loungen da det nærmet seg tid for boarding, avgangen er kl 13.00 og boarding starter 12.30, litt ambisiøst når man skal ha nærmere 500 personer ombord, men pushback var akkurat kl 13.00.
    Pre dep drink ble en cola da de ikke har lov å servere alkohol mens flyet er på bakken.
    Fikk utlevert amenty kid med alt det nødvendige i samt pyjamas, som i øvrig var ualmindelig behagelig å ha på.
    Vel satt i setet var det klart for 14 timers flytur:)
    IMG_4335.JPG IMG_4336.JPG IMG_4337.JPG IMG_4338.JPG IMG_4342.JPG IMG_4344.JPG IMG_4341.JPG
     
    Outback_Oggy, OttoL, geddi and 17 others like this.
  2. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Kanonreise :) God tur videre. Takk for tips til fremtidig reise for poeng. Forstår at en skal ha litt flax også, JF Lufthansa som først frigjør F 14 dager før. Reise for livet en neppe glemmer. Syntes det er rart at du ikke fikk noe VIP service ved ankomst USA
     
    Schlandy liker dette
  3. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Sender litt fler bilder her fra turen fra JFK til ICN. Asiana leverer! Utrolig god service fra et super crew, ikke så skarpe i engelsk, men ingen problem å gjøre seg forstått. 2 serveringer av mat, alle måltider smakte ypperlig.
    Hadde valgt sete 1F og da vindusetet ved siden av var ledig fikk jeg redd opp sengen der. Klarte å få 4 timers effektiv søvn i en ellers noe varm kabine.
    Er det noe man kan sette fingeren på er det manglende ankomst service på ICN, det hadde jeg egentlig forventet det ville være....
    Men immigration gjort unna på ca 20 min sørget for at bagasjen var klar da vi kom ned i hallen.
    Raskt videre til togstasjonen og med arex ut til Gimpo. Veldig effeltivt!
    IMG_4357.JPG IMG_4358.JPG IMG_4400.JPG IMG_4359.JPG IMG_4360.JPG IMG_4361.JPG IMG_4363.JPG IMG_4375.JPG IMG_4415.JPG
     
    Outback_Oggy, Are, geddi and 13 others like this.
  4. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Matservering nummer 2
    IMG_4399.JPG IMG_4401.JPG IMG_4403.JPG
     
  5. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Og nå på vei i taxi til Myeongdong for å se om vi kan finde os en descent korean barbeque
     
    Last edited: 15. jan 2017
    Are, geddi, Petter B-C and 5 others like this.
  6. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er gøy lesning :)
     
    Schlandy liker dette
  7. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    Asiana tar barnearbeid til nye høyder;)

    Stilig reiserute. Kunne godt tenkt meg noe liknende.
     
  8. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde det samme med Qatar på bakken i SIN. Ingen alkohol. Har med tax free reglene å gjøre. Tydeligvis betaler de ingen tax på det som lastes av alkohol.
     
  9. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Herlig rapport! Gleder meg til å kanskje utføre en lignende reise neste år om jeg får det til.
    Gleder meg til rapport om resten av turen din.
     
    Schlandy liker dette
  10. Wolfie

    Wolfie Medlem

    Innlegg:
    170
    Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
    Fantastisk tur og fin rapport - keep it coming
     
    Schlandy liker dette
  11. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Fant os fort en resturant og fikk i os litt mat. Etterpå ble det en liten walkabout i området i mellom butikker og food stalls, mye snadder å få her, her går det an å få mye bra mat til en rimelig penge. Det var kaldt, så fant os fort en bar, hvor vi kunne få en pils og litt varme.
    Selv om vi kun hadde 4-5 timer i seoul i kveld må jeg si at det helt klart er en by jeg kunne tenke meg å komme tilbake til på et senere tidspunkt!
    IMG_4423.JPG IMG_4424.JPG IMG_4427.JPG IMG_4431.JPG IMG_4430.JPG
     
  12. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Tidlig opp nå til morgen og gikk de ca 5 minutter bort til terminalen. Business innsjekk hos ANA gjort unna på et par minutter og nå i loungen for litt frokost. Asiana loungen som benyttes på Gimpo ligger landside, så må innregne litt ekstra tid når boarding time nærmer seg.
    Det er mulig å få litt sandwiches, kaffe og juice, samt øl, vin, whisky og cognac til de som måtte ha lyst til det.
    God plass i loungen og med bra internett.
    IMG_4438.JPG IMG_4439.JPG IMG_4440.JPG IMG_4444.JPG IMG_4445.JPG IMG_4446.JPG IMG_4447.JPG
     
    Outback_Oggy, Are, FFlyer and 11 others like this.
  13. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Avgangen fra Gimpo er 7.55 så vi beveget os mod security kl 7. Ingen fast track tilgjengelig, men kjapt i gjennom. Rett til gaten hvor boarding ble startet 7.30, og her kan man snakke om priority boarding. En kø for economy og en annen for business. ANA diamond medlemmer ble boardet først uten om de to køer, deretter ble det boarding for business class passasjerer. Sete 1 K+H i 2-2-2 config. Super fin kabine og gode seter.
    Straks vi var i luften ble det servert en pose med rice crackers + drikke - tok et glass champagne til å starte dagen på:oops:
    Straks etter ble det matservering, skulle ønske jeg kunne skrive hva det var, men har faktisk ikke peiling - utover at det var fisk.
    Smakte fint.
    2 timers flytur i nydelig flyvær, og må si at dreamlineren er utrolig stille og behagelig å fly med.
    Landede på Haneda i fantastisk vær, men sat dessverre på feil side til å få med mount fiji under innflyging.
    Kjapt i gjennom immigration og fikk hentet ut bagasjen. Nå i taxi til Hilton Odaiba.
    IMG_4448.JPG IMG_4451.JPG IMG_4465.JPG IMG_4454.JPG IMG_4467.JPG IMG_4473.JPG IMG_4474.JPG IMG_4479.JPG
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,674
    Likes mottatt:
    32,531
    Bonuspoeng:
    293
    Meget oppbyggende fotos. Keep it flowing.
     
    Schlandy liker dette
  15. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Veldig bra - keep 'em coming :):)
     
    Schlandy liker dette
  16. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113

    Usaltet smør på fly.. ojamejsam! Det funker ikke! Boikott ANA!


    C
     
    Schlandy liker dette
  17. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Ankom Hilton Odaiba ved 11.30 tiden. Rommet var ikke klart, men den søte dame i respepsjonen lovte å få satt sving i stuepikene således rommet kunne bli klart fort. Ble henvist til exec loungen mens vi ventet, og 30 min senere stod rommet klart. Hun sa vi var oppgradert som HH diamond, men jeg usikker på til hva.... muligens bedre utsikt.
    Fikk satt av bagasjen på rommet og tok monorail/metro til den berømte shibuja crossing. Sykt mange mennesker der!! :eek:
    Hadde pekt os ut et bra sted for sushi hjemme fra, men skuffelsen var stor da det var over 2 timers ventetid der, det har man ikke tid til med bare 20 timer til hjemreise! Ble reserveløsning på sushien, hvilket dessverre funket dårlig:( tror vi kunne fått det bedre hjemme.....
    Tok os en tur til park hyatt For en øl i baren der med utsikt til mount fuji.

    Deretter retur til hotellet for en rask omkledning, og så på middag. Måtte så klart for prøvd os på litt kobe biff - 150 gram til samme pris som et par kg med indrefilet hjemme, men godt var det!!
    I morgen starter så reisen tilbake østover med ANA på første strekk:)
    IMG_4486.JPG IMG_4528.PNG IMG_4497.JPG IMG_4501.JPG IMG_4504.JPG IMG_4516.JPG
     
  18. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Opp kl 6 og fikk os en kjapp frokost i exec loungen før avgang til HND, helt grei.
    På HND er det egne counters for innsjekk til ANA first, vi forsøkte å få sjekket inn bagasjen helt til OSL, computer says no, så det blir da å hente ut bagasjen på ORD og sjekke inn igjen - noen med erfaringer der??
    Priority kø til security som fikk fast tracken på OSL til å virke som et luksus produkt. Ca 15 kø, men kjapt i gjennom immigration. Rett til ANA suite loungen, som gir det lille ekstra når det gjelder åpningstider:eek:
    Ble budt velkommen, henvist til plasser og fikk servert et glass champagne. Hadde håpet på frokost nummer 2 her, men synes utvalget var ganske begrenset dessverre :( ble en pils i stedet.
    Stor lounge og ganske så travel.

    Så da sitter vi her, enda 1 time til
    Boarding.
    IMG_4539.JPG IMG_4540.JPG IMG_4543.JPG IMG_4546.JPG IMG_4560.JPG IMG_4561.JPG IMG_4556.JPG IMG_4564.JPG
     
    Edin, Outback_Oggy, Kristian and 8 others like this.
  19. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Vil ikke det si at dere må gjennom immigrasjon, hente bagasje, innsjekk, så gjennom immigrasjon igjen? Høres ut som det fort kan ta litt tid..
     
    Schlandy liker dette
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,674
    Likes mottatt:
    32,531
    Bonuspoeng:
    293
    Dere må gjennom hele greia på ORD. Immigrasjon & customs. Amerikanerne er hysteriske.

    Etter å ha plukket opp bagasje er det gjennom toll, og dere kan droppe bagasjen til videre flight rett etterpå.

    Så er det ny runde med sikkerhetssjekk mm, hadde dere ikke dette på utreise i NewYork da?
     
    Schlandy liker dette

Del denne siden