CT tur øst-vest-vest-øst-øst, 23500 miles på 6 hektiske dager

Tråd i 'Reisebrev' startet av Schlandy, 12. jan 2017.

  1. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Dere fant øltappemaskinen på HND, ser jeg
     
    Schlandy liker dette
  2. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Vi ble loset gjennom sikkerhetskontroll for Crew, der var det 0 mennesker! Åpenbart dårlig assistent dere fikk :( Kanskje forskjell på LH og ANA?
     
    Schlandy liker dette
  3. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Da hadde han vel en overnatting. Og flyplass bytte.
     
    RoadKing and Schlandy like this.
  4. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,547
    Likes mottatt:
    4,226
    Bonuspoeng:
    113
    Jo, men der hadde vi en overnatting så måtte ha bagasjen ut uansett. Samt bytte av flyplass
     
    RoadKing liker dette
  5. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,547
    Likes mottatt:
    4,226
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje det ja, men litt overrasket over ANA ikke hadde et pri opplegg på hjemmebanen
     
  6. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,933
    Bonuspoeng:
    93

    Veldig flott at dere fikk kost dere med ekte kobe biff selv om det kostet. Har spist det en gang tidligere i Japan og gleder med stort til å nyte det senere i år i Tokyo. Regner med at å kunne se fuiji fjellet fra topp baren på hyatt er litt væravhengig. En opplevelse jeg gleder meg til. Ser at på sommerstid kan en ta dagsturer til toppen. Igjen supert at du deler.
     
    Schlandy liker dette
  7. grisefod

    grisefod Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Øhhh... jeg forstår ikke helt hvad "i stedet" gør i den sætning? Er frokost 2 og en pils ikke lidt same same?? :D
     
    Travellingalf, Henrik, Are and 3 others like this.
  8. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Hm, I beg to differ.
    Fyrstefrokost, andrefrokost og ein eventuell tredjefrokost kan sjølvsagt bli betre med ei pils eller tre, eller musserande vin, men det er eit krav at der er mat inne i bildet.

    (Dette kan eg (og kva hobbit som helst) alt om.)
     
    Schlandy, Earl, lMartin and 1 other person like this.
  9. grisefod

    grisefod Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vil da sige det er lige omvendt. Bliver selvsagt bedre hvis der også er mad til pilsen... Men ellers er vi enige.
     
    Travellingalf and Stuttfeiten like this.
  10. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,547
    Likes mottatt:
    4,226
    Bonuspoeng:
    113
    Avgangen fra HND er 10.50 og boarding begynte 10.30, prio boarding for business og first, og egen inngang for first. Fant os kjapt tilrette i setet og fikk servert et glass champagne. Amenty kid og 2 stk pyjamas lå klar ved setet, L /LL. Pushback kl 11 og taxet ca 15 min før takeoff.
    Vi hadde valgt mistsetene, men vindusetene på hver side var ledig, så vi satte os der til takeoff. Flott vær i Tokyo så fantstisk utsikt!
    Da vi var kommet i luften ble matbestilling mottatt av crewet og kjapt etter begynte serveringen. Utrolig bra mat, blant annet med wagyu biff på menuen.
    Etter middagen ble sengen redt opp og klarte å få meg 5 timers søvn, før jeg ble vekket for frokost 2 timer før landing.

    Crewet må jeg si var helt fantastisk, vi var 4 i first kabinen, og 3 crew medlemmer til å servere. Servicen var meget personlig, kom stadigvekk og spurte til hva vi hadde gjort i Tokyo og om vi likte os der. Var også veldig nysgjerrig på reiseruten vi hadde valgt:)
    Men virkelig en topp service hos ANA med attention to detail.
    Setene er gode med ok lagringsplass, dog er suitene hverken åpne eller lukket, så blir litt sån verken eller hvis man kan si det sådan.
    Reiser man 2 sammen er det vanskelig å kommunisere, og sitter man ved vinduet må man lene seg frem for å se ut.
    Før landing kom purser og takket for vi hadde valgt ANA og at det hadde vært en fornøyelse å serve oss. Vi takket for super service og ble ønsket god tur videre.
    Landet på ORD 7.50, kjapt i gjennom immigration og fikk sjekket vår bagasje inn på nytt, tok vel alt i alt ca 15 min.
    Nå i taxa til Chicago for en kjapp lunsj før siste strekk til Europa med Lufthansa kl 16.20
    IMG_4574.JPG IMG_4575.JPG IMG_4576.JPG IMG_4578.JPG IMG_4579.JPG IMG_4580.JPG IMG_4642.JPG IMG_4646.JPG IMG_4586.JPG IMG_4606.JPG IMG_4626.PNG IMG_4619.JPG IMG_4620.JPG IMG_4624.JPG IMG_4627.JPG IMG_4631.JPG IMG_4635.JPG IMG_4639.JPG IMG_4641.JPG
     
    Are, Outback_Oggy, geddi and 14 others like this.
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke spesielt kjærestevennlig, men det så digg ut :). Dette har jeg og lyst til! Men et slikt stunt får jeg aldri fru RoadKing med på :(.
     
    Schlandy and Fredrik81 like this.
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Sorry, hadde glemt det.

    En liten digresjon; jeg har hørt om flere som dropper Air New Zealand via LAX til AKL nettopp fordi Amerikanerne er så bakstreversk på dette.
     
  13. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Samme her, derfor det ble meg og guttungen her i huset :)
     
  14. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Krug om bord ANA altså. Stilig.

    [​IMG]
     
    Outback_Oggy, OttoL, Schlandy and 2 others like this.
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Mine barn er voksne og har flyttet ut. Skal jeg reise F så er det med kjerringa :)
     
  16. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan vel lokke med en dyr veske eller noe i enden av regnbuen, får å få hun med på turen, du trenger heller ikke å legge ut om hvilke fly dere skal ta før dere sitter med Champis i Frankfurt 10min før avgang.
     
    Schlandy, DanH and RoadKing like this.
  17. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,547
    Likes mottatt:
    4,226
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan er det i øvrig det er når vi ankommer fra USA og skal videre til Oslo. Hvilken FCL er det man skal bruke for å være garantert å bli kjørt til oslo flyet?
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Terminalen er sikrest. I loungen kan de finne på at det ikke er så langt å gå...
     
    Schlandy liker dette
  19. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,547
    Likes mottatt:
    4,226
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, takk
     
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Og det ER langt å gå :), kan være iallefall ;)
     

Del denne siden