HKG-YVR = 11timer 30 minutter HKG-JFK = 15 timer 45 minutter Her optimerer vi for maks tid i First... Edit: Betalte 7333 NOK per pax for DAD-JFK
Dette var gode nyheter! Flaks at det var kl 18 på påskeøya og jeg var edru nok til å booke Blir en episk tur, muligens på QR sin ny strekning (til DAD) og en minitur til Oman fra Doha for å teste Al Safwa loungen. There will be reisebrev....
Har nådd "mainstream" media nå: https://e24.no/naeringsliv/tabbe-fr...lletter-som-kostet-138-000-for-5-800/24530392
Wow, gratulerer så mye til alle her CX har tatt kurs i mediehåndtering ser jeg. Det var en dyr lærepenge. Topp at de vinkler det slik. Imponerende faktisk!
Hvordan oppdager dere slike billetter? Er det bare jeg som ikke tilfeldigvis ser på flybilletter mellom Vietnam og Nord-Amerika på nyttårsaften?
Sett varsling på de riktige trådene - her eller flyertalk, så er man godt på vei Flaks at jeg sjekket mail før jeg stupte til køys 1.januar
Gratulerer til alle her inne som booket billetter på dette "tilbudet"! Jeg er ekstremt imponert over at dere a) fant tilbudet, b) tok sjanser på å booke og c) faktisk gjennomfører det på tross av at dere må komme dere til Vietnam (og hjem igjen...).
Hehe Det er mange som flyr direkte SIN-HAN (3h20m), blant annet Singapore Airlines, og det samme med BKK-HAN (1h50m), blant annet Thai Airways. Og det er masse bonusbilletter hit, så dette burde ikke være noe stort problem Personlig kommer jeg til å hoppe av i HKG på hjemreisen. Ser ingen grunn til å dra tilbake til HAN igjen da.
Første flight inn til Hanoi ankommer 0930. Avreise til HKG er 1030... så det går nok ikke. Noen andre som har en plan som ikke inkluderer overnatting i Hanoi i forkant?
Min flight går på kvelden, så jeg dropper overnatting denne gangen. Men var nylig i Hanoi og kan sterkt anbefale La Siesta Hotel Trendy.
Virker som at @NilsernNilsen og undertegnede skal i ilden og må ofre oss først (påsken - om ingen andre skal før?)
Noen ettertanker rundt dette "spesial" tilbudet. For min del var jeg veldig i tvil om jeg skal kjøpe eller ikke. Hadde ikke lyst til å krangle med CX i månedsvis, men den forholdsvis lave "innsatsen" (7.333 nok), CX sitt rykte og bestilling via Expedia / AmEx gjorde dette ganske trygt. Men det er veldig forståelig å stå over denne, sannsynligheten for at dette honoreres var jo ekstremt lav. Men jeg er veldig imponert over CX sin håndtering av saken, så mye at jeg skal preferere CX for mine neste IC reiser østover, dersom prisforskjellen ikke er alt for stor. Og det er ikke fordi de honorerte "spesialpris"-billettene. Det er fordi jeg setter stor pris på at CX - for andre gang - setter sine egne verdier og langsiktig kundeforhold foran neste kvartals profitt (se og lær, Air France!). Mange her "vant" kanskje "spesialpris" lotteriet, men CX har sikkert vunnet mange nye kunder og anerkjennelse verden rundt. Kudos.
Jeg har reist endel flighter i CX C (i tillegg til den ene i F) og soft-produktet holder utrolig bra standard, med god mat og oppfølging fra crew. Sammenlignbart med SQ, selv om kanskje CX er ørlite mer formell. Jeg liker bedre setene til SQ.
Jeg holder nå på å finne award-billetter for å posisjonere meg, og har funnet NH First FRA-HND og så videre i Business HND-HAN dagen etter. Dersom LH slipper seter til HND passer det perfekt! Er det slik at jeg kan bestille deler av reisen nå, og så legge til retur etter hvert som jeg finner en fin routing, uten å miste de allerede reserverte setene?
Det burde funke å booke enveis nå, og legge til retur når du finner den.' Finner du ANA er det jo bare å gønne på tenker jeg Hadde vært vondt for meg å bytte NH F mot LH F ... for å være ærlig.. Greit at LH er best på bakken, men NH er best i lufta...