Anyoung Haseyo fra Seoul, Korea!
Vi har nå funnet veien til Asiana First class loungen på Incheon airport etter et lite døgn i Seoul. Turen nærmer seg slutten og snart skal vi sette oss ombord i F-kabinen til Asiana i retning Frankfurt. Fru Elmo har tatt seg en tur ut av loungen for å investere våre gjenværende koreanske Won i diverse taxfreebutikker rundt omkring på flyplassen, mens jeg koser meg med et glass Moet i trygge omgivelser.
Vi sa farvel til et overskyet Tokyo i går og tok turen til Gimpo airport her i Seoul med Asiana business. Dette var overhode ingen skuffende reisemåte selv om vi aldri kommer til å se på flyreising med samme øyne etter Luftahansa first.
Innsjekkinga på Haneda airport i går gikk raskt og effektivt. Vi fikk påklistrede prioritylapper med businessmerker (ikke first, som vi fikk i dag) for å minne oss på om at vi midlertidig var gått fra VIP-status ned til en litt mer stusselig IP-status.
Vi fant veien til ANA businessloungen siden Asiana ikke har en egen lounge på Haneda, slo oss ned med litt sushi før fru Elmo tok en tur ut for en liten shoppingrunde og undertegnede tok en powernap. Deretter var det tid for boarding.
View attachment 10757
Asianaflyet som skulle ta oss over koreaskredet. Legg merke til den elegante "Hello Kitty"-flymaskinen i bakgrunnen, her snakker vi åpenbart om et fly for seriøse reisende (det ryktes at den benyttet som presidentfly når atomsamtaler med nordkorea gjennomføres).
Vi kom oss på flyet og kunne gledelig konstatere at de hadde skallseter i 2+2+2 konfig med mulighet til å legge seg tilnærmet flat (misliker luremus-businesskabinene på intraeuropeiske ruter med kun et par grader ekstra lenefunksjon på ryggen, hardblock mellom stolene eller bittelitt ekstra pitch mellom setene).
View attachment 10755
godstoler.
View attachment 10756
Fru Elmo gjennomfører en obligatorisk knyttnevetest (Bjørn Kjos ville droppet knyttnevetesten og brukt tida på å smette inn en ekstra seterad her).
Vi fikk hver vårt glass med appelsinjuice som predeparture drink (ingen champagne på asiana før man er i lufta). Deretter var vi på vingene.
Flyturen skulle kun ta 1 time og 50 minutter, og her må jeg si at jeg paradoksalt nok godt kunne tenkt meg en times lengere flytid, for vi koste oss absolutt. Vi valgte koreansk meny og fikk et utrolig godt måltid (med bruksanvisning, for de som ikke vet hvrdan maten skal rulles inn i salatblader). Til maten valgte vi champagne (Cattier brut).
View attachment 10758
Når det kom til underholdning valgte fru Elmo å se filmen finding Dory. Som den ansvarsbevisste småbarnsfar jeg er hadde jeg for et par uker siden tatt med dattera vår på kino for å kose meg med akkurat den filmen. Kikket derfor litt på CNN før jeg oppdaget det siste albumet til Maria Mena i menyen og la meg tilbake i liggemodus.
View attachment 10759
Godstemning på popanlegget!
Nabopassasjeren vår hadde derimot ikke sansen for liggefunksjonen og foretrakk den klassiske "føttene-mot-stolryggen-foran"posisjonen, som også følger med i utvalget når man bestiller plass i businesskabinen, hver sin smak.
View attachment 10760
(naboen)
Okei folkens... det var så langt jeg kom akkurat nå. Skulle gjerne fortsatt, men jeg ser at tida begynner å fly fra oss. Hvis vi ikke vil at Asiana F skal fly fra oss må jeg rett og slett avslutte her. Vi snakkes!!
Vis alt...