Den siste samurai

Tråd i 'Reisebrev' startet av Elmo, 23. sept 2016.

1. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Ja takk :D Asiana F reisebrev fra Mr Elmo må bare bli bra :)

Blaa liker dette
  2. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,726
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer i. Ser frem til en beskrivelse av returen også! Dette er knall! :)

3. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Veldig, veldig gjerne! Du skriver utrolig godt, og burde få din vekt betalt i gullbarrer fra Lufthansa :)

4. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er genialt. Eg hadde heller aldri våga å kjøpe noko slikt, men det funka som snus. Eg brukte ei heil korg med slike på veg heim. Har aldri før vaska meg så ofte i ansiktet. Kan også vere eit brukbart substitutt for nasespray om den har blitt beslaglagt i sikkerhetskontrollen.

Takk for flott rapport, og god tur heim!

Baldrick liker dette
  5. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Åh herlighet! Her lo jeg høyt! :D:D:D

Jeg leser gjerne mer om dagene på landjorda i Japan også + returen! Dette er jo fantastisk underholdning! :)

Baldrick liker dette
  6. LineE

LineE Medlem

Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Du kan jo ikke gi deg nå! Det er som å få oss hekta på heroin - og så sende oss midt uttpå på fjellet helt uten tilgang! (Sånn ca! ;)) Jeg legger herved inn et ønske om at reisebrevet utvides til både landjorda og koreansk førsteklasse! :D God tur videre! :)

Petter B-C and Baldrick like this.
  7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,884
    Bonuspoeng:
    293
  8. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Fantastisk! Her skulle jeg egentlig vært ute på dekk i drittværet og jobbet med oppkobling av brønntestingutstyr og så sitter jeg i stedet foran PC´en og ler høyt :)
    Og jatakk - mere mere!

9. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,758
    Bonuspoeng:
    183
    Tror alle her inne ønsker at du skriver mer om reisen :) Takker ja til både Japan og first med Asiana.
    Dette er fantastisk underholdende :)

10. rkvalvaa

rkvalvaa Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Fantastisk bra reisebrev! Leser gjerne om hjemturen også :)

11. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,027
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for ett flott reisebrev så langt, virker som en strålende tur og med flere morsomme kommentarer underveis har dette vært flott lesing :)
    Vil gjerne lese om returen med Asiana også!

12. Elmo

Elmo Medlem

Likes mottatt:
    702
    Bonuspoeng:
    93
    Anyoung Haseyo fra Seoul, Korea!
    Vi har nå funnet veien til Asiana First class loungen på Incheon airport etter et lite døgn i Seoul. Turen nærmer seg slutten og snart skal vi sette oss ombord i F-kabinen til Asiana i retning Frankfurt. Fru Elmo har tatt seg en tur ut av loungen for å investere våre gjenværende koreanske Won i diverse taxfreebutikker rundt omkring på flyplassen, mens jeg koser meg med et glass Moet i trygge omgivelser.

Vi sa farvel til et overskyet Tokyo i går og tok turen til Gimpo airport her i Seoul med Asiana business. Dette var overhode ingen skuffende reisemåte selv om vi aldri kommer til å se på flyreising med samme øyne etter Luftahansa first.

Innsjekkinga på Haneda airport i går gikk raskt og effektivt. Vi fikk påklistrede prioritylapper med businessmerker (ikke first, som vi fikk i dag) for å minne oss på om at vi midlertidig var gått fra VIP-status ned til en litt mer stusselig IP-status.

Vi fant veien til ANA businessloungen siden Asiana ikke har en egen lounge på Haneda, slo oss ned med litt sushi før fru Elmo tok en tur ut for en liten shoppingrunde og undertegnede tok en powernap. Deretter var det tid for boarding.
    IMG_2716.JPG
    Asianaflyet som skulle ta oss over koreaskredet. Legg merke til den elegante "Hello Kitty"-flymaskinen i bakgrunnen, her snakker vi åpenbart om et fly for seriøse reisende (det ryktes at den benyttet som presidentfly når atomsamtaler med nordkorea gjennomføres).

Vi kom oss på flyet og kunne gledelig konstatere at de hadde skallseter i 2+2+2 konfig med mulighet til å legge seg tilnærmet flat (misliker luremus-businesskabinene på intraeuropeiske ruter med kun et par grader ekstra lenefunksjon på ryggen, hardblock mellom stolene eller bittelitt ekstra pitch mellom setene).
    IMG_2718.JPG
    godstoler.

IMG_2723.JPG
    Fru Elmo gjennomfører en obligatorisk knyttnevetest (Bjørn Kjos ville droppet knyttnevetesten og brukt tida på å smette inn en ekstra seterad her).

Vi fikk hver vårt glass med appelsinjuice som predeparture drink (ingen champagne på asiana før man er i lufta). Deretter var vi på vingene.

Flyturen skulle kun ta 1 time og 50 minutter, og her må jeg si at jeg paradoksalt nok godt kunne tenkt meg en times lengere flytid, for vi koste oss absolutt. Vi valgte koreansk meny og fikk et utrolig godt måltid (med bruksanvisning, for de som ikke vet hvrdan maten skal rulles inn i salatblader). Til maten valgte vi champagne (Cattier brut).
    IMG_2741.JPG
    Når det kom til underholdning valgte fru Elmo å se filmen finding Dory. Som den ansvarsbevisste småbarnsfar jeg er hadde jeg for et par uker siden tatt med dattera vår på kino for å kose meg med akkurat den filmen. Kikket derfor litt på CNN før jeg oppdaget det siste albumet til Maria Mena i menyen og la meg tilbake i liggemodus.
    IMG_2753.JPG
    Godstemning på popanlegget!

Nabopassasjeren vår hadde derimot ikke sansen for liggefunksjonen og foretrakk den klassiske "føttene-mot-stolryggen-foran"posisjonen, som også følger med i utvalget når man bestiller plass i businesskabinen, hver sin smak.
    IMG_2755.JPG
    (naboen)

Okei folkens... det var så langt jeg kom akkurat nå. Skulle gjerne fortsatt, men jeg ser at tida begynner å fly fra oss. Hvis vi ikke vil at Asiana F skal fly fra oss må jeg rett og slett avslutte her. Vi snakkes!!

geddi, Wolfie, miura and 14 others like this.
  13. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,400
    Bonuspoeng:
    93
    Det er også en viss sannsynlighet forat kråkebollene er norske; eksporteres i "stor" mengde levende til Japan..

14. AndersWE

AndersWE Medlem

Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    He er det bare å istemme, mer mer mer :)

15. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    En kompis fløy hello kitty flyet i Mai, det er hello kitty på kortstokk, tøfler, menyer osv.. Men services ombord i EVA Biz er vist nok helt konge!

16. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,422
    Bonuspoeng:
    183
    Lekkert lekkert lekkert

17. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,444
    Bonuspoeng:
    93
    Har alltid mistenkt enkelte asiater for å ha bøyd og tøyd ekstra mye i gymtimen, sett en del akrobatiske sittestillinger både på fly og andre steder...

18. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Du finner samme stilen i Loungen til TK i IST der folk tar seg grovt tilrette med beina på bordene både med og uten sokker. Vet ikke helt hva som er mest udelikat..

19. aryx

aryx Medlem

Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Tok med en slik magisk flaske hjem :)
    IMG_20161002_224645.jpg

Edvard liker dette
  20. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk dere noen fordeler ved ankomst Tokyo, ift immigrasjon etc?

Del denne siden