Deres lengste non-stop flights

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av RemiWM, 02. aug 2015.

  1. Hansel

    Hansel Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    CDG (Charles de Gaulle) - EZE (Buenos Aires), 6905 miles, nesten helt bakerst i en 777 fra Air France. "Fasten seat belts"-skiltet ble tent over det spanske høylandet og var stort sett på til over Amazonas. Mange "cabin crew, take your seats immediately!" fra cockpit. Planlagt flytid 13h35 men var nesten en time forsinket inn til EZE på grunn av mye sikksakk mellom tordenskyene i konvergenssonen. Dette var før AF447 var funnet så man tenkte jo sitt...

    Etter 14+ timer i billigste økonomi begynte jeg å utforske mulighetene for å reise litt smartere, så noe godt kom det da ut av det.
     
    Fnate liker dette
  2. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    New York - Hong Kong med Cathay Pacific er min lengste, airborne i 16,15t. Men overlevde greit på første klasse.

    Nest lengste er Doha - Melbourne med 14,45t i business class. Forøvrig også mer enn langt nok.

    Optimal flytid dersom du reiser first/business er etter min mening mellom 11-12t, da får du tid til alt :)
     
    Fnate liker dette
  3. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,917
    Likes mottatt:
    2,037
    Bonuspoeng:
    113
    HKG-SFO 6927 miles og 13 timer på SQ2, smerten betydelig dempet av at det var en billig F billett fra MNL på denne.

    Det som jeg opplevde som den lengste var AMS-BKK i midtsete langt bak i KLM eco på en slarvete gammel 747 combi.
     
  4. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,273
    Likes mottatt:
    8,866
    Bonuspoeng:
    183
    Ugh. Er den virkelig så lang? Trodde den var 13-14 timer når jeg bestilte.

    Får håpe de er snille meg meg og kan flytte meg til Eco Plus siden jeg reiser på bursdagen min. Har et knøttlite håp, for det er ikke noen ledige, reseverbare seter i Eco lengre... Midtsete hadde vært kjipt.
     
    Islending liker dette
  5. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fløy 12 500 miles på Norge Rundt-billetten. Teller det? :p
     
    petterel, Hypern, Scandi and 11 others like this.
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Reiste en del ganger fra Newark til Singapore ifm jobb og nesten 19 timer er aaaalt for lenge, selv i biz.

    Ellers er Australia fra vestkysten langt, men siden flighten går sent om kvelden, sover man jo godt i mange timer.

    Chicago til Hong Kong er rundt 15 timer og er vel den lange flighten jeg har tatt mest.
     
  7. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    FRA-EZE i LH F er min lengste flight med 7100 miles og rundt 14 timer flytid, men gikk helt supert takket være god service og drikke :)

    Min "lengste" flight er HEL-SFO midt i bake på en MD11, med alt annet enn godt reisefølge. Føltes som det tok 20 timer...
     
  8. soldag

    soldag Medlem

    Innlegg:
    62
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    33
    Har fløyet LAX-BKK T/R med Thai i Economy og Premium Economy en rekke ganger, 8256 miles og nærmere 17t i flytid. Dette var mens TG benyttet A345 på denne ruten og med seat pitch på 36" og 42" og kveldsavganger begge veier gikk selve flyvningene overraskende greit, sov mye og ble i liten grad rammet av jetlag.
     
  9. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    944
    Likes mottatt:
    5,078
    Bonuspoeng:
    163
    FRA-GIG, inkludert go-around med 747-8i i Lufthansa First nå i sommer. 5931 miles og tok vel akkurat 12 timer på grunn av strafferunden. Hadde fint holdt ut et par timer til :)
     
  10. Epilef00

    Epilef00 Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    CDG-SCL 7240 m i Economy, aldri mer, hvertfall ikke i Economy
     
  11. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    I buisness / first kunne jeg hatt flytid lang lengere enn 15-16 timer :p Koser meg glugg ihjel på longhoul i slike klasser!!! =D Hehe
     
    Robert H liker dette
  12. Fjordheim

    Fjordheim Aktivt Medlem

    Innlegg:
    251
    Likes mottatt:
    1,095
    Bonuspoeng:
    93
    Hmmm, min lengste tur er bare på 4873 miles; AMS-CUR i såkalt premium economy på en KLM 747, tok vel ca.10 timer. Hadde en fin tur vestover med omtrent fri flyt av drikkevarer, men var dautrøtt da vi landet i AMS på returen.

    ARN-HKG blir vel marginalt lenger nå i oktober, noen hundre miles lenger.
     
  13. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    410
    Bonuspoeng:
    63
    Min lengste er LHR - HKG med Cathay Pacific. Trodde jeg var snart fremme, men da var det bare HKG - AKL og AKL - CHC igjen. Total reisetid var sikkert borti 36 t. Grøss..
     
  14. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    499
    Bonuspoeng:
    63
    Når jeg fløy den, var det 15t45m. Det varte en liten evighet, da det ikke var PTV i economy på 747-400 hos United (dette var i begynnelsen av 2011). Hadde heldigvis kjøpt meg en tablet og fylt den med TV-serier og filmer.
     
    Henrik liker dette
  15. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Tror min lengste flytur må ha vært med LX NRT-ZRH i First. Der skule jeg ønske at flyturen varte lengre....
     
  16. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,909
    Likes mottatt:
    9,395
    Bonuspoeng:
    183
    Muc-gru er vel lengste. 12:15 omtrent. Fantastisk tur
     
  17. wilhelm

    wilhelm Medlem

    Innlegg:
    90
    Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Mine lengste turer var Doha - Melbourne og Buenos Aires - Frankfurt. Heldigvis var begge i business, slik at det var greit å få sove og slappe av.

    w
     
  18. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Min lengste er på UNITED fra New York til Hong Kong.
    12974km og rett under 16 timer. Det var en 777 og heldigvis gikk oppgraderingen gjennom så jeg satt/lå i Business. Var herligt :D
     
  19. VC-10

    VC-10 Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    13
    I 1987 fløy jeg LAX-SYD med United i en Boeing 747SP, fikk en treseter bak i eco for meg selv og hadde en fin tur med god servering og bra underholdning (etter den tidens standard).
    Min første og siste reise med SP-modellen!
     
    Outback_Oggy, Islending and Aussie74 like this.
  20. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,536
    Likes mottatt:
    36,999
    Bonuspoeng:
    293
    Da eg var tidleg i 20-åra (på midten av 00-talet) blei det fleire turar over til Junaiten (Munchen–LA, Køben–Seattle) (Lufthansa og SAS økonomi). På den tida sovna eg etter første matservering og våkna like før landing, så 10 timar i lufta gjekk på null komma niks. Akk, det var tider!

    Etter ni timar på IcelandAir økonomi frå Reykjavik til Seattle ifjor utan så mykje som ein bitteliten høneblund, innsåg eg at skrotten treng meir luksus. Dermed tok eg min hittil lengste tur frå Køben til Tokyo i SAS Plus. 11 timar i gammal kabin var ikkje wow, men betre enn i Reidar-land bak gardina :)
     

Del denne siden