Deres lengste non-stop flights

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av RemiWM, 02. aug 2015.

  1. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Funket fint i 16 timer på LHR-PER, så 5 timer til hadde ikke vært noe problem for min del i alle fall.
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Kommer vel an på størrelsen tenker jeg ;)
     
  3. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    Artig tråd, tror min subjektivt ratede lengste flight var HKG-LHR med cathay, hadde sete mot midtgang helt, helt, helt bakerst, type rad 82 eller noe deromkring. Bak meg var det bare dass og chemtrails. Nattflight med ingen recline i sete, setet foran hadde full recline fra takeoff til landing.

    Mens jeg prøvde å sove og unngå krampe i føttene hadde jeg selskap en en, for å si det politisk korrekt «gravitasjonsmessig og tredimensjonalt utfordret» jovial herremann i midtgangen. Han fikk trolig ikke helt plass i setet og valgte ståplass i midtgang i stedet - hele jævla veien mellom Hong kong og London.

    Virkningen av dette var for det første en temmelig uhåndterlig propp som måtte forserer av alle som skulle bakut til toalettet, samt mange lange høylytte samtaler ned de som søkt adgang til å passere portvokteren inn i det hellige avlukke. Etterfølgende ommøblering av personer for å slippe frem eller tilbake medførte en stadig strøm av uidentifiserte kroppsdeler stuffet inn på mit allerede sparsommelige lebensraum. Ga opp å sove, bestilte en drink, drink ble veltet av en arm eller rompe. Det var en lang flight!

    I ren distanse er vel det lengst jeg har fløyet - LHR-SIN som er knappe 6.800 miles, men i dette tilfeller mye kortere i relativ tid!
     
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,741
    Likes mottatt:
    21,936
    Bonuspoeng:
    293
    Ting har skjedd siden forrige post her gitt. Nå er min lengste flyreise SIN-EWR med 18t 45m oppsatt, men det gikk på litt over 17. Sov 13 av de og tror turen kunne vært dobbelt så lang uten at jeg hadde kjedet meg.
     
  5. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Min lengste Non-stop flight er med British Asia Airways(som kanskje ikke mange har hørt om) mellom LHR-HKG i 90-tallet. Reisen var beregnet ca. 12 timer. Den gangen var Kai-tak fortsatt var hovedflyplassen i Hong Kong. Da vi var framme i Hong Kong, blåste det så kraftig at det var vanskelig å lande, men ikke kraftig nok at flyplassen ble stengt. Så kapteinen prøvde å lande flere ganger og alle forsøkene var mislykket. Landing i Kai-tak krevde høy presisjon selv uten vind, så det var ikke overraskende at det var mange mislykket landingsforsøk da det blåste kraftig. Til slutt bestemte kaptein seg å lande i Kaohsiung (KHH). Da har vi vært i lufta i nærmere 15 timer.
     
    Mbauer and animals like this.
  6. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    1,423
    Bonuspoeng:
    93
    Paris til Santiago de Chile 14t 30min i økonomi :eek: med Air France.
    Nydelig servering faktisk i økonomi, og sov 7-8timer. Turen gikk unna.
     
  7. Kaare_Lars

    Kaare_Lars Medlem

    Innlegg:
    165
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Stockholm-Berlin. Gikk greit nok, sov en ca 30 min.
     
    DanH liker dette
  8. Alekseolsen

    Alekseolsen Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Forsøkte for noen år siden DOH-AKL i eco med Qatar Det at man kom direkte fra jobb (ombord en båt) og direkte ombord en ny båt for jobb hjap ikke veldiig på humøret.

    Det skjer i allefall ikke igjen!
    Chiefen ombord jaget meg heldigvis inn på en lugar så fort han så meg, ~40 timer uten søvn syntes tydeligvis..
     
    Xflipper liker dette
  9. Bonusolsen

    Bonusolsen Medlem

    Innlegg:
    170
    Likes mottatt:
    614
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fløy LHR-EZE som er 13t45m. Jeg husker ikke flyselskap, men det var økonomi. Hadde heldigvis sete ved nødutgang noe som hjalp veldig!
     
  10. twisaksen

    twisaksen Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Frankfurt - Buenos Aires. Ca. 13t 45 min med Lufthansa i økonomi :rolleyes:
     
  11. Firepart

    Firepart Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    London - Singapore. rett i underkant 15 timer på en A380 Økonomi. var helt greit. Quantas
     
  12. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Samme her. Sov som et barn og var skuffet da turen var over. Altfor kort!
     
    Upsaker liker dette
  13. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Min lengste tur var i Påsken 2019 fra SIN til FRA med Singapore Airlines Business (og bulkhead, så litt ekstra god plass) oppsatt til 12t45m, men tok 13t15m.
    Med doble lobster thermidor måltider, fri flyt av Veuve Clicquot og bra underholdning kunne jeg gjerne fortsatt non stop til EWR om mulig.
    Tok SIN-CPH i F i 2018 - den var oppsatt til 12t35m og var tilsvarende behagelig med enda bedre drikke og sengetøy.

    Når jeg ser på kartet er det merkelig at til sammenligning CPH-NRT og NRT-CPH nå i juni tok henholdsvis "bare" 10t50m og 11t20m med SAS C. Har selvsagt med faktisk avstand å gjøre, rute og at man blir lurt av jordas kuleform og kartprojeksjonen. Føltes som en utrolig bra deal for kun 60 000 EB med SAS MC Premium, selv om det er lettere å finne enhjørninger i Oslomarka enn t/r NRT med SAS.

    Screen Shot 2019-07-10 at 19.56.34.png

    Screen Shot 2019-07-10 at 19.55.28.png
     
    Last edited: 10. juli 2019
    SAJblue, Sonictravel and NoLimit like this.
  14. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 11. okt 2019
    Avixlo, RoadKing and Finnks like this.
  15. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 26. nov 2020
  16. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    861
    Likes mottatt:
    2,988
    Bonuspoeng:
    93
    Fløy Fiji - LA 10.5timer.
    Ikke den lengste i tid, men rareste med tid..
    Tok av 21 på kvelden, landet på morningen, SAMME dag i LA.

    Første gang i livet jeg har bokket to hoteller, på to kontinenter på samme dag.
     
    Mbauer, dahlmath, animals and 9 others like this.
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Var merkelig å fly 4 timer fra AKL til RAR og lade dagen før vi reiste :)
     
  18. Mbauer

    Mbauer Greenhorn

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    545
    Bonuspoeng:
    83
    Den lengste non-stop tror jeg er HND-LHR med BA. Den mest interessante "ruten" KIX-NRT-OVB-OSL med Norwegian. UD satt opp fly etter tsunamien i 2011.
     
  19. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,154
    Likes mottatt:
    7,908
    Bonuspoeng:
    183
    Trodde jeg hadde flydd superlangt i 2001 med drøye 17000km LHR-SYD. Så kom jeg på at det var mellomlanding i SIN, og da ble det ikke så spennende allikevel. Burde ha ringt en bjelle tidligere, da BA’s B747-400 nok hadde slitt litt med å nå så langt nonstop...
    Edit: og dette var i eco, grøss!
     
    holmen liker dette
  20. Kalsnes

    Kalsnes Medlem

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Føler denne turen ble lenger enn det denne burde vært (18 timer og 55 minutter). Men fikk sove 8 timer og de hadde alle Ringenes Herre filmene på flyet, samt at ny Turkish Biz ikke er å forakte:

    upload_2020-11-26_11-6-35.png
    upload_2020-11-26_11-7-21.png
     
    Mbauer, Kristian and Sonictravel like this.

Del denne siden