10200kr retur i september/oktober Lufthansa premium eco OSL via MUC til HAN i 346 hjem Ana premium eco HAN via MUC til OSL i 789 100% opptjening på alle strekk (Y,N,E,Y) Begge turer har gode setemuligheter å velge. Begge har korte stop i MUC Skal ha med en voksen søster på tur og trenger litt plass og komfort. Er det en god pris? Eller bør jeg sitte å vente på bedre salg noe sted, vi er fleksible innefor 1 uke på inn og utreise. Uansett ønsker jeg *A på reisen pga poeng.
Jeg har reist tre turer med LH premium eco til USA siste månedene, og ut fra dette virker prisen OK. Tviler på om den blir lavere. Ellers er det to ting å si: 1.) Prisene på premium eco generlet er stigende, ref. SAS priser som har steget mye. 2) LHs premium er ikke mye å skryte av-- litt bredere seter, dårlig avstand til setet foran, og samme mat og service som økonomi.. Sas Plus er mye bedre.. Men du får en del poeng da ekstra
Helt grei pris, men er fristet til å si at de er vel omtrent 8000kr med SAS til HKG i pluss. Så finnes det vel noe billig selskap videre. Da er fordelen at dere kan by på oppgradering, men nå har jo de steget endel, men selv nå så vil du vel ikke mangle mye på en differanse om du får det laveste budet opp til C.
Finner ikke noe i SAS i eco begge veier til under 14.000 men eco en vei og turist en vei er 7600, altså har jeg da 2500kr per pers å oppgradere for. Min erfaring er ikke god nok til å si noe om jeg kan regne med at det kommer et salg i perioden. Når jeg søker med google flights ser jeg at mnd før og etter september er markant billigere, så jeg regner med at det har noe med sesong å gjøre, noe som får meg til å tenke at det uansett ikke blir så billig.
Jeg tenkte mer på kjøpe to separate billetter. Kan vel ikke koste mye siste biten, men det er jo ganske greit å få prøved noe annet også. Mitt inntrykk er at ofte kan premium eco koste mer en det smaker, så sjekk opp i hva man får før du bestiller. SAS envei i C til HKG får du ned i 9000kr en vei. Om SAS kjøre tilbud i go så kan dere fly C en vei og go en vei. Til ca 10 500kr og F.eks by dere opp til plus den ene veien. Men da blir det også en noen kroner på fly herfra plus hotel på returen.
Som sagt, SAS har satt opp prisen for Plus til USA dramatisk i det siste og Asia er i ferd med å komme etter.. De må tjene penger, og det er forståelig. Et meget godt produkt, langt bedre en LH, men dyrere. LH er satbil i pris, blir overrakset hvis det kommer tilbud. Greit, men ingen føelse av premium, men gir bra poenguttelling
Min erfaring er at det sjelden er salg hos LH, og at det er rimelig håpløst å vente på salg til en bestemt destinasjon.
Takk for gode tips og vurderinger. SK til Narita blir ca 23000 totalt med oppgradering til eco +. Ulempen er at datoene ikke er ideelle. Hvis jeg kan fly Brussels/ANA/LH/SAS til 20.000 og må si at det frister mer både pga ideelle datoer og fordi jeg har fløyet SAS eco+ et par ganger før. Målet er jo både en behagelig flytur og litt nye fly og selskapsoppleverlser. Er forøvrig enig i at SAS eco+ er et veldig bra produkt. For meg som er høy og stor er muligheten for å slappe av SAS sine seter utmerket. Angående tur via HK med SAS så blir ikke prisforskjellen "stor nok" Hvis jeg skal ha oppgradering til begge leggene. For meg er litt ekstra flytid perfekt, hun jeg har med vil heller være i Japan en på et nytt flyselskap og fly type ( tro det den som vil). Takk for gode inspill så langt. Hvis noen har noen andre tanker og forslag er jeg åpen for alt
Nå er jeg litt mer med trodde du skulle til Vietnam HAN ( Noi Bai ) slik du skrev i første innlegget, men om det er HND/NRT så er vel SAS rimelig dyre i forhold til konkurrentene kanskje.
Synes prisen er bra jeg, har selv prøvd å booket LH prem eco (riktignok uten helgestopp) og har slitt med priser fra 27K-36K NOK) på enkelte destinasjoner. SAS er dyre på Tokyo, så tror dette er blant de bedre tilbudene dit.
Det er en forskjell på maten I Premium Economy og Economy hos Lufthansa - er rimelig "fast inventar" på Lufthansa FRA - SEA / YVR - FRA og "bor" I den kabinen som har Premium Economy - I hovedsak sitter jeg I Economy (31A) men har blitt oppgradert noen ganger, og rettene er forskjellig, brettet er anderledes, drikke serveres i glass - ikke plast som Economy. Det er Pre Departure Drink I Premium E. Nå er jo begge hovedrutene (de eneste jeg flyr) mine til Vestkysten så det er middels lange ruter med 2 Varme måltider. Inntil jeg ble oppgradert første gang trodde jeg også at det var samme mat, men så fort forskjellen.
Er det Star alliance gold som gjør at du har blitt oppgradert? Og hvor har du isåfall fått beskjed om oppgradering? Har selv en lh flygning til Jfk i sept i eco.
Du får unnskylde en flyplasskode Novise som faktisk hadde kvalitetssjekk på innlegget men selvfølgelig har rotet det til med HAN i stedet for HND på Haneda. Per i dag, uten spesielle tilbud er SAS på omtrent samme pris som resten av Star Alliance fra Oslo til Tokyo. Billigst er BA i kombo med Cathay i turist men da med overnatning i London noe som gjør ting en smule mer komplisert og dyrt.
Det høres rimelig ut, ut fra produkt. Litt større sete og skjerm, litt bedre utvalg på mat og mer drikke.
Okay Takk for gode råd hittill. Ulempen med å søke etter billige billetter er at en finner og får flere muligheter og valg. Satt opp mot Lufthansa/ANA på 14 timer og ett stop i eco + til 10.000kr Oslo- Haneda. setter jeg Ba til London og så Cathay Pacific via Hong Kong til Haneda i eco + altså 2 stopp og 26 timer til 6500kr. (Oppfatter dette som en veldig god pris.) Ulempene er: Feil opptjening dvs bonuspoeng til Qatar konto ikke SAS. 24 timer reisevei med en som helst vil komme fram og ikke bare være på tur i fly og kose seg.
Oppgraderingene har skjedd I Gaten - alle tilfellene I Vancouver (som har svært bra belegg) stort sett har det skjedd I perioder med mye ferie reisende (= Full Economy) det har vært med Soelv (Lufthansa) og Star *Gold (UA)