God morgen fra godstolen. Tåke i hodet, vond i halsen, tung pust… men fremdeles negativ selvtest. Skal ta pcr senere i dag for å finne ut om jeg kanskje tester meg selv feil. Fruen er bekreftet positiv så da er det nesten rart at jeg med samme symptomene 2 dager senere ikke skal være smittet, men man vet jo aldri. Turen til forhenværende Østfold i helgen må nok legges på is til vi har kviknet til og så er det bare å satse på at Chicagoturen i vinterferien er grei skurring. Tiden vil vise. Ha en flott og forhåpentlig sykdomsfri dag!
God? mandag fra Oslo. Testet akkurat om KLM er lettere å få tak i enn SAS på telefon, nedslående reultat, etter et par menyer og litt venting fikk jeg opplest at det var mer en 45 minutters venting og at de derfor disconnected - så da så
Greit nok, men det må vente noen uker til! Merkelig hvordan man plutselig blir redd smitte bare fordi man endelig (forhåpentligvis) skal ut å reise interkontinentalt... Må nok skaffe meg sånn hazmat-drakt. Ha en smittefri dag!
Hmmmmm du får 3 alternativer, jeg personlig vet hva jeg foretrekker: Eller: Ellers har du jo alltid :
God føremiddag frå Sunnfjord. Eldstemann kasta opp i dag tidleg, so då vert det heimedag med kaffikos medan han slappar av. Han er i uforskamma god form til å ha feber, men det er for so vidt berre kjekt. Ingen TTT denne veka. Snart må det hamstrast kaffi, slik at ein kan tanke opp poengbingen. Poenga ryk fort når ein må bestille back up feriar. T-73 til CPH T-112 til LAX/SFO T-167 til MNL/TPE
Du glemte det beste alternativet, som også gir deg personlig lie-flat-sete selv på skandinaviske ruter.
Joda, 2 timers delay fra ZRH så da rekker en litt mer loungelunsj. Ser ut for at menyen er uendret? Valget falt på scampi denne gangen: Ble mer mat ombord på fligjten til Aten;
Tredje vaksinedose er komen i skrotten. Den gamle heimkunnskapslærarinna mi er vakt ved inngangen og delar ut munnbind. Eg vert framleis vettskremt av synet av ho over 20 år etter. No får vi tru det snart vert råd å fly litt. Rai rai!
En vandrehistorie fra studietiden: En medisiner var uteksaminert, men hadde (bokstavelig talt) snublet seriøst i noe og ble liggende gipset med flere brudd. Men kullkameratene visste råd. De stilte på rommet med rikelig assortert fludium, høvelige glass og et stk slangeklystér. De hevet sine glass, og pasienten hevet sitt klystér......
Dette er skiløypa som har skistadion som utgangspunkt, biletet er tatt med Silstadhaugen i ryggen av fotografen, så vi er eit stykke vest av Melkevarden
SAS leverer (ikke) igjen! 17/2 flyr jeg OSL-ARN-EWR med SK C for å kunne fly JFK-HND-LHR med ANA F. Fikk en hyggelig sms fra SAS idag at de hadde booket meg om til en dag senere med samme rute OSL-ARN-EWR. Problemet var bare at jeg landet på EWR i 13-tiden og skal fly fra JFK kl. 14:10 … Ringte kundeservice som selvfølgelig sier at eneste flight til EWR den dagen er via CPH, og der er det kun ledig i Eco (det hadde jeg selvsagt sjekket på forhånd). Med tanke på at de endret flight mer enn 14 dager på forhånd kunne jeg vel egentlig ikke kreve noe, men når de har en annen flight med ledige seter i C (selv om det ikke er bonus) burde normal kundeservice tilsi at jeg kunne booke om til den. Men SAS var ikke enig.. Hun var veldig tydelig på at det IKKE var mulig og at jeg ikke kunne kreve noe som helst .. Holdt på å bli litt ufin før hun ba meg vente litt. Hun tok seg god tid og hele 15 minutter senere kom hun tilbake og sa hun kunne booke meg om via CPH. Hvorfor må en krangle seg til noe som (i mitt hode) burde være relativt rett frem? Løste seg iallfall så nå fly jeg litt senere fra OSL enn jeg skulle men lander ikke mye senere på EWR enn planlagt.