Dette må du oppleve i Oslo

Tråd i 'Reisemål' startet av Elo, 19. des 2017.

  1. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,670
    Likes mottatt:
    6,657
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg startet å se denne videoen, gikk fra pcen litt og kom tilbake. Da hadde denne startet å spille:



    Videoen er med Alex Hunter som blandt annet også gjør Layovers podcasten. Det er ikke så mye nytt her, men artig med en vinkling fra en fra utenfor Norge.
     
    Henrik and jgroneng like this.
  2. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje krangletråden er et fint sted å skvære opp hvem som er mest verdensvant.

    https://insideflyer.no/forums/threads/krangletråden-for-oss-som-aldri-blir-einige.14363/page-32
     
    drsyk, sovehue, RoadKing and 2 others like this.
  3. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Da kan du ikke bo her
    Det er jo masse små, rare restauranter og butikker
    Corona har vel påført en del av disse en smell, men det finnes noen
    Lille Herbern er det fortsatt mange som ikke kjenner til
    Himkok er vel kanskje blitt litt kjent, men verdt det
    Ellers kan jeg anbefale Lunsjklubben. De tipser om mye kule steder å spise
    Og mange fascinerende vannhull på Grønland.
     
  4. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Javel...
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Jeanette liker dette
  6. sovehue

    sovehue Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    576
    Bonuspoeng:
    93
    Nydelig sted men hadde en katastrofal opplevelse der for en måned siden. 3 timer venting, var utsolgt for nesten alt på menyen og så når vi endelig fikk mat så var det en stor skuffelse. Men det var sol, øl og så er jo utsikten nydelig. Neste gang blir det kun drikking, ikke mat.
     
    Jeanette liker dette
  7. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Og jeg som har bodd i Oslo det aller meste av mitt liv sier meg her 100% enig med RK.
     
    RoadKing liker dette
  8. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Det er kjipt! Ventetiden er tidvis lang, men det er fordi de ikke tar bestilling ute.
    Før så var det jo bar mens man ventet, men Covid fikk slutt på det midlertidig
    Utsolgt er kjipere. Da må de skjerpe seg
     
  9. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Om man er ute etter opplevelser som er helt unike for en by så lurer jeg litt på hvor man skal kunne reise. Det er jaggu ikke mange steder igjen man kan se om man skal finne en by som er helt unik. De fleste storbyer har ulike former for bygninger, restauranter, barer, museer, morsomme/rare butikker i en eller annen form som ligner på noe som finnes i en annen by. Hva må til for at noen ting skal kunne kalles unikt?

    For meg er noe av det spesielle med Oslo den utrolig korte veien mellom marka og fjorden. De aller fleste utlendinger jeg har tatt med på sightseeing i byen (stort sett i jobbsammenheng) blir ganske "imponert" om man tar de med opp til Holmenkollen og området og kan se på utsikten over byen og fjorden.
     
    Sonictravel, Mbj, EndreD and 2 others like this.
  10. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er jeg ganske så enig om. På vinterstid kan jo man gjøre det enda tydeligere med å stå på nedoverski på Tryvann for så å sitte i badstu i Oslofjorden etterpå...
     
    EndreD and Maggie like this.
  11. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Alle byer har jo sitt særpreg, og for Oslos del er det kanskje nettopp nærheten til sjøen og marka som er det som skiller Oslo fra mange andre hovedsteder. Og at dette kan imponere utlendinger tviler jeg ikke på, men denne gangen var det @Mysterio som spurte etter skjulte perler i Oslo, og vi må jo gå ut fra at han har sett norsk natur før og kanskje ikke finner Holmenkollen spesielt spennende eller anser den som en skjult perle. ;)

    Forøvrig støtter jeg @sovehue sin opplevelse av Lille Herbern. Også før Covid... Men at det er idyllisk der er det ingen tvil om! Og det er nok et sted ikke så mange vet om - både fastboende og turister. Og godt er det! For ventetiden er lang nok som den er :D
     
    mrt, Mysterio and Maggie like this.
  12. pengesluk

    pengesluk Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Det hele blir jo litt subjektivt utifra hva man liker selv. Om man er turist med fokus på mat og drikke vil jeg påstå at Oslo er langt oppe på lista, og skiller seg positivt fra flere byer nedover i Europa (selvfølgelig ikke alle, må presiseres). Om man liker museer tror jeg man helst vil hoppe over hele byen, så sant man ikke har en rar fetisj for vigeland, fram eller kontiki på linje av hva de fleste her har for diverse gullkort og bedre. Kunstmessig så hender det at Astrup Fearnley har noen bra ambulerende utstillinger, men nå er jeg ikke et kunsthode heller. Kanskje jeg er litt slem på dette punktet ...

    Om en bekjent utenlandsfra hadde spurt meg hva hen skulle gjort nå til helga, så ville jeg anbefalt Brutus (middag + vin, be vinkelnern finne frem rar og morsom vin), Territoriet (vin), Bettola (coctails), Svanen (coctails), Kolonialen (middag + vin), Eff Eff (østers + vin), The Vandeley (lunch + vin). Dagsfylla som går inn i en bra kveld er sterkt undervurdert, og med den lista tenker jeg man er underholdt nesten hele helga. Da skipper jeg å anbefale stedene hvor det nok er umulig å få bord på så kort varsel, da det er en lang lang liste med flere steder å godte seg på selvfølgelig.

    Så ville jeg sagt ifra at man må vente med hjemreisen til mandag, for å få med seg Frank Znort på Blå på søndager.
     

Del denne siden