Her har du helt rett. Du forventer ikke mye av DY, du har en forventning til SK. Sk fremstår som noe annet, men har tilsynelatende definert DY som sin konkurrent. Godt mulig det gir mening i det norske markedet, men det er uansett synd for de som forventer mer. Her mener jeg at man kan få mye mer ut av Plus enn man gjør i dag.. Sas Go = DY Sas Plus = Lufthansa Dette burde ikke være et mål men et minimum...
1. Gratis vann ombord på lik linje med kaffe og te! Trenger ikke en hel flaske, bare ett glass eller to. 2. Få ett system på priority boarding! Ikke reklamer for ett produkt dere ikke leverer.
Dette er vel en runde SAS kjører rundt de større byene. Var i Trondheim 28 Mai med 15-20 kunder og 7-8 fra SAS. Ganske interessant program, og mye av det som er nevnt her ble tatt opp. Noe fokus på lokale utfordringer av ruter som skal endres eller legges ned fra TRD, og endel på kriterier for nye ruter. Det kom også et referat fra møtet på email; skal sjekke om det inneholder begrensninger på å legge det ut i denne tråden. Dessverre har nok SAS hørt det meste av disse tingene før. Mulig det hjelper å få de gjentatt rundt forbi i Norge, men det kan være en bedre ide å forbedre argumentasjonen på hvorfor og hvordan ideene kan gjennomføres. Tror også de ønsker skriftlig input på spørsmål og ideer i forkant, og det kan være greit hvis det er samme format som i Trondheim da det var litt vanskelig å bringe opp kompliserte saker der.
Priority boarding ja! Og softblock burde bli hardblock (garantert midtsete fri) når en EBG/D/P sitter i plus med mindre nevnte medlem ønsker å ha familie e.l. ved siden av seg. Altså, i plus bør det være hardblock, og i go softblock.
Ja, jo, men hva når jeg rekker et tidligere fly OSL-TRD, og det eneste ledige setet er 1B mellom to EBD? En av få virkelig verdifulle Pandion-perks er at jeg da får være med
Uten å være partypoop her nå: Er ikke poenget at de vil høre fra EBD? Ikke alle andre som flyr med SAS. De vil vite hvordan du som EBD opplever produktet, ikke hva gud og hvermann syns om det. Hadde tatt opp det du kommer opp med selv, ikke alt annet som er nevnt her
Var det noe du ikke forstod der? Mailen går til de som er Diamant eller Pandion for at SAS skal få deres tanker om produktet, ikke de andre medlemmene. Ønsker de feedback fra EBS, EBG eller vanlig medlem, ja da sender de en mail til de.
I min verden høres det helt merkelig ut, det må da alltid være bedre få flere meninger/bli minnet på flere ting kan taes opp og forbedres?
Nei, det er jo ikke bedre å få meninger fra folk du ikke vil ha de fra nå? De ber jo spesifikt om meninger fra de som reiser aller mest, da disse kundene er de som legger igjen mest cash. Da er det jo vesentlig at det er deres problemer/kritikk/ris/ros som kommer frem, ikke random folk på et forum som ikke er invitert til å komme med meningene sine.
Men det er vel lite trolig at noen vil ta opp noe som de er totalt uenig i selv, så om en EBD/P blir minnet på noe h*n selv har irritert seg over er vel det bare positivt?
For det første ser det ut til at det er relativt mange EBD i denne tråden, i tillegg har SAS også invitert EBG til lignende arrangementer tidligere. Forumet her er basert på folk som reiser mye og SAS har vært soleklar på at de ønsker feedback fra oss, i tillegg varierer det hvilke statusnivåer folk har til enhver tid. Kanskje er man Diamond, men har pause for man får barn, skifter jobb etc. Ett selskap som SAS legger igjen millioner i året på markedsresearch og tar feedback seriøst fra denne typer kunder. Dette er gratis feedback fra en meget kunnskapsrik gruppe Jeg sendte faktisk akkurat denne tråden til Nils Lindhe for noen dager siden og han svarte med stor takk så man kan forberede bedre svar til de som møter opp. So there you have it, straight from the horses mouth.
For all del Tommy, jeg er ikke uenig i noe av det du skriver. Selvsagt vil de ha feedback. Men så er det jo noe som heter targeted marketing, noe dette jo later til å være. Ellers hadde de vel bare spurte generelt til et random utvalg av medlemer? Det er ikke for å være vrang jeg skriver det her, misforstå meg korrekt. Det var vel bare en logisk tanke at de ønsket EBD svar kontra EB* svar når de spesifikt ber om det.
Hva som er poenget med dette forumet? Tja, det tror jeg du forstår ganske ok. Men SAS har feks ikke spurt i mailen om hva som forumet syns? De har spurt hva EBD syns, så har en EBD spurt forumet hva de syns. SAS har jo tidligere hatt en Q&A med forumet her hvor alle kan komme med tilbakemeldinger. Antar de gjør det igjen om de ønsker feedback fra alle.
/Bonusvaktmester Ok, vi stopper der. Feedback og ideer er ønsket av flere medlemmer som er invitert, noe som er helt innenfor hva formet her handler om. Vennligst holde seg til saken. På forhånd takk /bonusvaktmester slutt
Rollover point ville vært gunstig. Spesielt på segment da motivasjonen for å holde seg til SAS etter 90 flights daler fort når man sitter bak gardina og ikke får mer enn 315 poeng for turen. Statusbonus burde også vært høyere, 100% for EBD og 50% EBG. Jeg tror 10% på EBS ville vært en smart gimmick.
Så du mener altså at de ikke skal kunne fylle flyets seter for at du skal slippe å få en ved siden av deg, eller at noen bak forhenget skal settes av av samme grunn? Lå det en ironi i dette som jeg ikke skjønner?