Dialogmøte med Sas representanter

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av CaptainPoint, 10. aug 2015.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Han mener vel sikkert bare at han vil ha en form for business class.

    Som @Ida sier, så tror jeg sola fryser over før det kommer noe garantert ledig midtsete hos SAS på short haul.

    Men jeg henger helt med på å nevne at noen av oss flyr andre selskap nettopp fordi det ikke finnes noen mulighet til å få ledig midtsete hos SAS. Av Legacy carriers er vel SAS helt alene om å ikke tilby denne muligheten. Stemmer ikke det?

    1,5*billettprisen, liksom. Ikke noe værre enn det. At EBD skal få hardblock kan man skyte en hvit pil etter.
     
    Norfindir liker dette
  2. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Det Fnate sa :)
     
  3. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    [bonusrøkter]

    Igjen... Dette er en hyggelig tråd fra trådstarter der han ber om tips til hva vi andre mener SAS kunne gjort enda bedre.

    Slapp av... vær venner... dette er ikke tredje verdenskrig. Det er en hyggelig forespørsel fra en forumist til andre forumister som ønsker SAS alt godt.

    [/bonusrøkter]
     
    Baldrick, Robert H, kiev and 2 others like this.
  4. teiker

    teiker Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Har på alle mine sas reiser i år(56 innland og europa) spurt etter vann når de kommer og serverer gratis kaffe og te, men bestandig fått svar om at dette koster penger. I 10-15 av tilfellene ga jeg etter og betalte 20-25kr (husker ikke beløp), og kun en gang har jeg fått det gratis men med bemerkning om at det egentlig koster penger. De andre gangene takket jeg høflig nei til både gratis kaffe og vann som måtte betales for. Flydd WF 6 ganger mellom førde og bergen, og altid fått gratis vann der. flydd to ganger med norwegian og alltid fått gratis vann der også.

    Satt forøvrig på C sete på min siste flyvning med sas, og på A og B satt det en mor og sønn. Mor fikk gratis kaffe, og sønn måtte betale for vann.

    Står det noe steder at vann er gratis ombord hos sas? Synes det er ganske smålig av sas og ta betalt for livets grunnsten, men øse ut kaffe og te gratis.
     
    BangkokBob liker dette
  5. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    "Say no more" tmp_27340-DSC_0044325604297.jpg
     
    Franco63, kiev, Scandipendler and 2 others like this.
  6. paboee

    paboee Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Hva gjør egentlig priority tag?
    Får bagasjen først ut?

    Leste et eller annet sted at dette kun gjelder utenlandsflighter, ikke innelands, stemmer det?

    mvh
    Petter
     
  7. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    I følge Star Alliance sine regler skal *G ha priority tag på alle flyvninger, også innenlands. Er litt mer usikker på om SAS plus innenlands har det som et produkt?.
    I teorien skal bagasje med slik tag komme først på bagasjebandet.. Det virker bedre noen steder enn andre.
     
    Larata liker dette
  8. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Man får tag når man flyr Plus (hvert fall fikk jeg det sist som EBS)
     
  9. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Det er priority på bagasje innenlands også (EBG, EBD, EBP, Plus), men som @Norfindir nevner så varierer det veldig hvor godt det fungerer. Min erfaring er at så lenge TRD er involvert en eller annen vei, så spiller det ingen rolle eksempelvis, mens det særlig fra BOO fungerer stort sett hver gang.
     
  10. Flystasjon

    Flystasjon ideas is my thing

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Har aldri opplevd med å betale for vann i SAS har så langt hat over 50 reiser siden April og mange i GO, og har alltid spurt og alltid fått!
     
  11. teiker

    teiker Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Flyr du PLUSS da?:p jeg har altid fått i PLUSS, men de flyvningene jeg nevnte var i GO.

    Har booket turer for resten av året nå. Blir 33 flyvninger med SAS, så da får jeg prøve meg på vann igjen noen ganger. Kommer med feedback på hvordan det går.
     
  12. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Har aldri skjønt hvorfor SAS skal være gjerrige på vann. Det koster ingenting, omtrent, så det må være utsiktene til å tjene noen kroner på folks fysiologiske behov, som er avgjørende.

    Vann er et så grunnleggende viktig stoff for vårt velbefinnende, at SAS egentlig burde vært glad til, hver gang de fikk helt et glass ned i en passasjer. Kaffe, derimot, kan bidra til problemer. Det er dessuten dehydrerende og kan gi hodepine.

    Flyturer kan være et helvete, om forholdene ligger til rette for det. At man da ihvertfall sørger for at passasjerene har veskebalansen i orden, skulle jeg nesten trodd hadde vært et fornuftig sikkerhetstiltak i en bransje som ellers er flinke på slikt.
     
    geddi and teiker like this.
  13. Flystasjon

    Flystasjon ideas is my thing

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Men mye av det har vært i GO og har fortsatt fått!
     
  14. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    903
    Likes mottatt:
    294
    Bonuspoeng:
    63
    To personer ved siden av meg i går fikk to kaffe og to glass vann i GO.
     
  15. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Har testa på 5 flights denne uka. Alle i go. Fikk et glass vann på alle. Men dem pressiserte på ene flyvningen at jeg måtte betale 25 vis jeg ville ha hele flaska
     
  16. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    For å presisere litt. Spør du følgende
    1. Hei, kan jeg få ett glass vann av deg er du snill?
    2. Hei, kan jeg få en flaske vann av deg er du snill?
    3. Hei, kan jeg få noe vann av deg er du snill?

    Jeg tror nemlig at du kan få forskjellig svar...
     
  17. robban

    robban Where do you want to go today?

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Det står på http://www.sas.no/alt-om-reisen/pa-flyplassen/fast-track/ at bruk Fast Track hvis du..
    • er EuroBonus Gull-/Diamant-medlem (uansett serviceklasse)(gjelder ikke bonusbilletter), og du reiser med SAS, Widerøe eller et Star Alliance-selskap.

    Burde fast track også gjelde for bonusbilletter? Et annet uskrevet krav er at EB-nummeret må være registrert på billetten, det holder ikke å vise kortet ved inngangen..
    Virker litt som at SAS vil gjøre det "tyngre" å benytte seg av bonusbilletter..
     
  18. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Siden dette var en test på om man kan få et glass vann, så spurte jeg 1. Hei, kan jeg få et glass vann av deg er du snil
     
    Kjakan liker dette
  19. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Alle fikk gratis vannglass da jeg fløy OSL-CPH på onsdag.
     
  20. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,900
    Likes mottatt:
    12,842
    Bonuspoeng:
    183
    Har alltid fått fast track med bonusbillett på OSLO og TRD når EBG er skrevet på boardingcard. Avvist når jeg bare viser kortet.
     

Del denne siden