Dialogmøte med Sas representanter

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av CaptainPoint, 10. aug 2015.

  1. teiker

    teiker Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    er ikke diamant, men fikk diamantkort i posten med EBG nummer. altså er jeg EBG i systemet dems.. Har ikke prøvd å flashe diamantkort med EBG nummer ombord enda. Kanskje jeg skal prøve på haugesundturen.

    Poenget her er att SAS gir bort gratis kaffe og te, men ikke vann som blir sett på som blir sett på som mye viktigere for oss mennesker enn både kaffe og te til sammen.

    @Cecilie : Det tipset var ikke dårlig. Skal prøves! :D
     
  2. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,836
    Likes mottatt:
    2,410
    Bonuspoeng:
    113
    Altså, om du ikke er EBD så har du vel ikke rett på det vannet. Må si meg enig med @yukho her
     
  3. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Hahaha... OK, men da blir det jo litt urettferdig å klage på SAS at du ikke får gratis drikke da... ;)
     
  4. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Når du sier det sånn... så har du jo litt rett, så de kunne ha gitt deg kald te uten tepose da... :)
     
  5. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Så heldig du er da, kunne gått andre veien og, fått sølvkort med EBG nummer...
     
  6. teiker

    teiker Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Vet jeg ikke har krav på gratis vann, men er litt "gøy" å utfordre det. DY, BA, LH, SQ og flere andre gir gratis vann til ikke-status-reisende på short-haul flyvninger. Kun hos SK man ikke får.
    Og i tillegg når de øser ut flere kanner med kaffe og te gratis, men ikke kan avse ett lite glass vann gratis, så blir det også provoserende. Det som er spesielt provoserende er att barn(!) må betale for vann/juice mens voksne drikker kaffe gratis ombord på SK.

    Men planen er klar for neste ukes tur. utreise tar jeg en "cecilie" og spør etter ramløsa uten kullsyre, og på vei tilbake til oslo skal jeg vifte mitt diamantkort-EBG-edition og se om de sjekker kortet nøye eller bare kaster ett raskt blikk på det.
     
  7. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Åki, dette forandrer ganske mye.

    Jeg har også et EBD-kort med EBG-nummer på, men SAS er jo så påkkerivolds treige med å sende ut nye kort. Bestilte nytt kort i børjan av august. Ingenting som har dukket opp enda.
    Heldigvis ligger EBD-nummeret inne på bestillingene mine, så jeg dukker opp som blingbling på lista om bord.
     
  8. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Du og meg, Ida.
     
    SASlovah4evah liker dette
  9. teiker

    teiker Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Må gå på trynefaktor. :p
     
  10. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Og nettopp derfor har vi watergate. SAS ler hele veien til banken.
     
  11. titocosta

    titocosta Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Drikk kaffe og te - eller kjøp vatn om du ikkje har diamantstatus. Det blir ikkje enklare enn det. Dette er type småleg sutring som er det verste eg veit.
     
  12. teiker

    teiker Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg drikker ikke kaffe eller te.
    Kan ikke alle som drikker dette heller begynne å drikke vann?

    Og dette er ikke sutring, men prinsipp. Jeg betaler for vannet hver gang jeg, ikke noe problem og jeg er ikke sur for det.
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig godt poeng. Vi ser allerede tendensen på nord norge. Det er ikke like mye prispress der som ellers. Skulle SAS eller Norwegian slutte med nord norge, så går prisene til værs.
     
  14. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg aner ikke hva du gjør feil. Men på min siste 8 flyninger i go så har jeg spurt. Kunne jeg fått et glass vann er du snill. Og fått et glass vann gratis på samtlige flyninger.
     
  15. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Den samme har jeg brukt. Ikke så mange flygninger, men ikke fått nei ennå.
     

Del denne siden