Din jævligste flytur?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Herlov, 25. juli 2015.

  1. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Lurer på om det kanskje ikke var noen her også som ble grønne i trynet :cool: Link
     
  2. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Vugger godt i det flyet, men så ut som de traff rullebanen helt fint. Noe som ikke er en selvfølge under enkelte turer med WF til SSJ på høst/vinter :cool:
     
  3. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,930
    Likes mottatt:
    6,750
    Bonuspoeng:
    183
    Har noen turer hjem fra Asia i eco som har blitt slitsomme pga vondt i bakenden av å sitte så lenge.
    Videre har jeg en tur med SAS fra TOS - FBU som ble ett lite h@lvette, men det skyldtes ikke SAS men meg selv - skikkelig hangover.
    Den verste turen(e) som et selskap har disket opp med var charter tur til Tyrkia med Sunexpress. Her sto setene usedvanlig trangt, dårlig recline og maten var pyton.
     
  4. Jeltzin

    Jeltzin EBD, BA Sølv

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    18
    KLM landingen på Schipol over minnet meg på en 'white knuckle / scary' landing som jeg opplevde på midten av nitti-tallet på legendariske Hong Kong Kai Tak.. Flyplassen var kjent for spesiell approach til RWY 13 og når det ble krydret med 'stormy conditions' under 'Typhoon season' på høsten, så kunne landingene bli litt ekstra spennende eller scary, alt etter som.. Var i mitt tilfelle ombord en China Eastern MD11 fra Shanghai når vi approachet Kai Tak i 'bumpy' vær etter noen høststormer i området.. På innflygingen over Kowloon side mot Mongkok før høyre sving på short final var MD11'ern definitivt ikke 'stabilized', det ristet og skaket og det ble jobbet heftig med ror og motor, men 'Capt Hu' hadde bestemt seg for å lande; gjennomførte høyresvingen inn mot RWY, fikk rettet opp og sentrert kjerra etterhvert og satt den ned med et brak et 'laaangt' stykke inn... Etter en kort 'MD11 bounce' ble alt (max tipper jeg) av bremser satt på og med nesen nesten i seteryggen foran begynte en ubehagelig følelse av at vi kom til å bli våte på bena å komme.. Men 'Capt Hu' og MD11 bremset godt og vi stoppet i enden av RWY og takset rolig inn til terminalen mens vi passasjerer etterhvert fikk fargen tilbake i ansiktet og kunne slippe taket i armlenet.. Husker ikke hvor lang RWY det var på Kai Tak, men tror det var mange landinger som medførte utrulling og stopp først helt i enden av banen når det var vått og litt sen touchdown.. Året før min opplevelse over, gikk en China Airlines B744 i vannet etter å ha landet i storm og regn sent på høsten..
     
    GinTonic liker dette
  5. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Skulle endelig fly Emirates A380 First, var dødstrøtt, sluknet rett etter middagen og sov bort mesteparten av flighten (i lenestol-stilling, fikk ikke engang turndown service). Våknet under to timer før landing, måtte løpe gjennom dusjen og bak til baren for et par drinker. Hardt liv!
    [/ilandsproblemer]

    Ellers: HKT-HKG-LHR-BGO i økonomi i år. Dårlig mage, tok Imodium som ikke virket, ventet lenge, tok mer Imodium, endte opp med luftsmerter i stedet... anbefales ikke. 12 timer i First går alt for fort, 12 timer syk i økonomi med null søvn underveis går treeeeegt. Var på nippet til å oppsøke lege i Hong Kong og utsette hjemreisen, men droppet det. Gjør ikke den feilen igjen.
     
    GinTonic and Islending like this.
  6. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    2010. Icelandair JFK-KEF. Teknisk. 7 timer ombord i flyet på tarmac. Ingen mat, men drikke ble servert. Rundt 1 om natten ble vi loset av flyet. Tok to timer før det kom busser som kunne kjøre oss til hotellet. Fikk matvoucher, men klokken 3 på natten var det ikke mat på hotellet. Balle! Dagen etterpå måtte tilbringes på hotellet, da vi skulle blitt hentet til flyplassen så snart flyet var klart. Vi landet 24 timer forsinket i Keflavik, og direktefly til Bergen var det ikke denne dagen, så måtte fly via CPH.

    Aldri mer Icelandair på langdistanse.
     
  7. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Thomas Cook Ryg - Rhodos. Guttungen var sjaber av forkjølelse. Tok han med på do for å gi han en stikkpille med paracett. Hans reaksjon på det var å spy over hele meg, og jeg hadde selvsagt ikke med noe ekstra klær ombord. Endte med at jeg måtte gå av flyet bokseren med et pledd rundt meg. Var mange som stirret på meg i bagasje hallen da gitt + det ble jævlig varmt.
     
    Epilef00, Misterix and Herlov like this.
  8. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Magesmerter noe dritt, fikk det samme selv på min første Asia tur og 30 års dag iår noe dritt...håper det aldri skjer igjen...
     
  9. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Tur med Ryan Ryg-man

    Ble sittende i flyet på Rygge i to timer uten mat, drikke eller frisk luft. Så ble vi sendt ut fordi flyet ikke kunne fly og vi måtte vente noen timer på nytt fly. I mens spiste og drakk vi litt. Jeg hadde hatt nattevakt natta før og presterte å sovne i stolen i baren. Plutselig ble jeg vekket og bedt om å gå utenfor å vente der. Greit nok, men dette hadde Ryan FA fått med seg, og mente da jeg var for full til å fly til Manchester den kvelden. Prøvde å forklare at jeg bare var trøtt, men ble truet med vekter og politi om jeg ikke dro fra flyplassen. Hører med at politi måtte slippe meg ut siden ankomst var stengt, og de kunne ikke fatte hvorfor jeg hadde blitt avvist. Men de kunne selvsagt ikke overprøve det fa hadde bestemt.

    Ble sas dagen etter istedet, og aldri mer Ryanair!
     
  10. Edvino

    Edvino Flyvende pastamonster

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Verste opplevelse må ha vært Ryanair, fyllesyk og solbrent etter guttetur for mange herrens år siden. Har ikke satt foten i et ryanair fly siden. (Viktig å skylde på ryanair og ikke min egen dumskap dagen før)

    Vanligvis har jeg ikke problemer med "spennende" innflyvninger og turbulens, men med en venninne som hadde totalt flyangst ved min side OSL-TRD. Ble selv litt turbulens og innflyvning fra øst (vann før rwy 09) en prøvelse av tålmodighet og smerteterskel. Har ikke vært med på en fødsel, men klok av skade skal jeg aldri undervurdere hvor hardt kvinner kan gripe med klørne. Det verste var at hun greide å skremme vettet av en unge på raden foran. Selv om jeg prøvde å berolige, så spratt hun til på samtlige nye lyder. Dette til tross for at jeg forklarte hver enkelt lyd. (Er profesjonell *kremt* flight simulator nerd (Så dette kan jeg)) :)
     
  11. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg også hadde en skikkelig ekkel flytur fra OSL-TRD med sidevind som endte nesten med sidelengs landing..
     

Del denne siden