Hei, jeg er ny her, men har logget de aller fleste flyreisene på Openflights siden 1978 (!?). Til nå er det blitt 1964000 km og håper å runde 2 mill i løpet av året eller neste år.Mesteparten er jobbreiser, men det meste av Down Under-reisene skyldes familie på de kanter.
Mitt reisekart fra midten av nittitallet (etter hukommelsen) og frem til i dag. Stort sett i forbindelse med ferier og forsvaret samt noen jobbturer. Får litt komplekser når man ser hvor bereist så mange andre er her på forumet
Lurer på om det er noen Python-guruer som er drevne på scraping her inne? Hadde vært stort å få dratt inn de SAS websidene med et script før de blir forbedret bort...
Reiser siden 2008 og fram til nå, altså iløpet av ca.10år. 925.000km totalt og det meste er privatreiser.
Takker! Da har man kjørt script til den store gullmedaljen. Tok vel en time for å installere Mint på en gammel PC, laste siste skrik Python med bibliotek, og hente inn første sett data fra sas.no Så en halvtime prøv&feil for å fikse scriptet for å skrape opp alle de GAMLE transaksjonene. Men tror du ikke SK-IT har klart å forbedre bort alle de gamle transaksjonene når de "oppgraderte" Web-sidene Nå får man bare de siste fem årene, så hele fangsten min ble på fattige 734 transaksjoner Velvel, bedre enn ingenting. ebcrawler.py virket uansett 100% etter oppskriften, så stor takk til programmereren
Scriptet bruker et api som går rett på databasen til SAS. (api.flysas.com/customer/euroBonus/getAccountInfo) så classic/modern-websiden er ikke involvert. Det er altså ikke en scraper men en crawler. Sjekket nettopp Classic og det er helt ribbet for eurobonus info. Bare billettbestilling igjen Og når de portet databasen har de slått sammen felt og blandet data til en salig suppe, og til slutt trunkert hele databasen ned til fem år. Mine 80 sider med data er nå nede i 25 sider. Har lyst til å beskrive dette på ekte nordnorsk, men da kommer nok moralpolitiet og sensurerer. Salig Egon har heldigvis et klassisk utsagn som passer bra: Ammatører! Iddioter! Pappskaller og hengerumper!
Går vel ikke fly til St. Helena fra sentral-afrika.. Har vel faktisk vært sporadiske flights fra Cape Town, men utover det er det lite. Nesten helt ny flyplass også. MR anyone?
Evig sant Ida! Men for noen av oss begynner interessen og gleden av å fly noen år for sent. For min del begynte jeg å fly mye i 1997, mens interessen for å logge begynte i 2015.... Det har medført mye tid på diverse forumer, databaser og mas på enkeltpersoner som jobber med fly. Så langt har jeg klart å rekonsturere min log tilbake til 2000 med riktige dato, avgang, flytype, regnr. og flynavn. Så av 772 flyturer er det bare 283 som ikke er riktig. I følge Flightmemory har jeg vært på Ingeborg Eriksdatter 17 ganger.