Ville kostet så mye at det ikke ville vært gjennomførbart. Mange vil få poeng uten at de vet om det og dermed har det ingen verdi.
Joa. Forsåvidt. Og, SEB tar over kostnaden for poengene som kanskje bare ender med å gå ut på dato i stedet for å bli brukt. Hadde det vært direkte fra SAS, så hadde det kanskje lønt seg..
Men SEB har jo allerde automatisk påmelding for Nordic Choice Club-kredittkortet. Koster det for mye for dem at mange vil få poeng uten at de vet om det der? Men ja.. jeg er enig i at det nok er kostnad som gjør at man må melde seg på. Gjetter på at det er noen fler som har SAS Eurobonus Mastercard enn nccmc, og i tillegg er jo det et kort som gir dårligere uttelling per omsetningskrone i utgangspunktet.
Er ikke kjent med Curve, og har en del kjøp jeg skal gjøre en uke eller to før dobbel-opptjeningshelga. Hvordan funker det mtp å gjøre kjøpene nå for å så etterregistrere de i dobbel opptjeningshelga?
Du får basically et nytt Mastercard fra Curve. I appen legger du inn alle de Visa og Mastercard du har, og så kan du bestemme hvilket kort som skal belastes når du bruker Curve-kortet. Du kan også flytte betalinger fra et kort til et annet («Go Back in Time» - GBIT), men bare én gang. Så da kan du handle som «normalt» frem mot dobbel poenghelg, men sette et annet kort enn SAS MC som belastningskort i Curve. Når helga kommer, flytter du de til SAS og får doble poeng
Da må jeg altså skaffe meg et curve kort, og registrere både sas mc og et annet kort i appen? Deretter handle med det andre kortet gjennom curve og flytte de til sas mc i dobbelhelga?
Jaha, da tror jeg at jeg skjønner hvordan det funker. Når jeg endrer belastningskort får jeg altså flytte den siste måneden med transaksjoner eller noe slikt over til det nye belastningskortet?
Er 60dg GBiT med Curve X. Og grensen på £5.000 er pr transaksjon. https://help.curve.com/is-gbit-possible-within-30-or-90-days-ryzLahYpu
Man må ikke. Man kan nøye seg med å flytte opp til tre store transaksjoner og la småtteriet ligge på det kortet det er. Men det kommer jo an på forbruket til hver enkelt så klart.
Har en betalning for byggevarer på 120k som jeg prøver å utsette til fredag om en uke. Men så er det slik at jeg ikke har så stor kredtittramme på kortet mitt. Hva er fremgangsmåten for å få til dette? Betale inn pengene på kortet dagen før? Kontakte kundeservice for å avtale midlertidig økt kredtittramme? Prøve å få økt kredtittramme permanent (selv om jeg ønsker å holde ubrukt ramme på kort lav siden teller med i total gjeld)? Har jeg et problem hvis jeg ikke får økte kredittrammen permanent?
Mener forhåndsinnbetaling så du har positiv balanse skal fungere. Noen ganger går det mer enn en dag før saldo blir oppdatert, så ville betalt inn flere dager før. Eventuelt burde butikken kunne dele opp så du kan betale det du kan med SAS kort og resten med et annet kort.
Forhåndsbetaling fungerer. Gi dem 2 til 3 virkedager for å registrere innbetalingen. Selv om det som regel er nok å vente til dagen etter overføringen før den vises på kontoen.
Så bra, flere som kan bekrefte dette? Man får ikke problem med at beløpet er større en hele kredittgrensen?
Står det er sted? Har 50k kredittgrense nå, så er vel litt på kanten da? Har jo GBIT jeg vil gjøre i tillegg og flybilletter som skal bestilles...
Irriterende, første gangen (på lenge) jeg ikke har mottatt denne eposten. Får ikke sjekket innstillingene på sas.no fordi SAS IT.